Gå til innhold
Hundesonen.no

kose bilde av mine to firbente

olivia

Recommended Posts

Skrevet

ourdogs072.jpg

ourdogs049.jpgkose bilde,hun bæres i et sjal.

ourdogs070.jpgsnart kommer det enda en av samme rase.

American Hairless Terrier(AHT)Det er veldig få av denne rasen,det er kun en her i Norge og det er vår Olivia.

Det hårløse gene på denne rasen er det motsatte av alle andre nakne raser,De føder ingen puff variant.

De er født med hår men mister alt av hår når de nærmer seg 12 uker.Det hårøse gene er ressecive mens de andre hårløse rasene er dominant.Den hårløse Terrier oppstod da det ble født ei lita hårløs tispe som fikk navnet josefine av rasen RAT TERRIER.Den ble tatt vare på og siden prøvd og få til flere hårløse,de lykktes med det og i dag er det rundt en 1000 eksemplarer av rasen på verdens basis.Rasen er ikke ennå godkjent i nkk,men er godkjent i U.K.C

Alt tar sin tid og det jobbes med og få den godkjent ellers.Med et herlig gemytt,liten rase er det,lett trent.

Bestanden øker i stor grad i Finnland og Sverige.og håper at andre her til lands vil inntresere seg for rasen.

Skrevet

tøff hund:) morsomt at jeg og den første hårløse deler navn!

har den ingen hår? En ekte nakenhund altså, i motsetning til mange barberte varianter?

Det jeg stusset litt ved var at josefine (:icon_confused: ble født naken? hun mistet vel håret hun også ved 12 uker. Hiv shun først mistet allt hår ved 12 uker ser jeg for meg fortvilte eiere! hehe. Men når oppstod egentlig rasen?

Er det en egen rase eller en pelsvariant av en annen rase?

Skrevet

http://www.dogbreedinfo.com/americanhairlessterrier.htm

In build, the American Hairless Terrier is identical to the medium-sized Rat Terriers, from whom he is directly descended. The American Hairless is a well-muscled dog with a deep chest, strong shoulders, solid neck, and powerful legs. The ears are carried erect when the dog is alert and are called bat, similar to the Rat Terrier's. Tails must be full length. Bobs, either natural or docked are a disqualification. The skin is pink with gray, black, golden or red spots. Hairless-to-hairless breeding always produces completely hairless puppies. Hairless-to-coated mating is producing variable results, depending on chances and whether the coated dog is a carrier of the hairless trait. Hairless pups are born with a bit of sparse fuzzy hair all over their body. The pup will shed this fuzz, starting with the head, proceeding backwards, becoming entirely and eternally hairless by the age of six weeks. They do not have tufts of hair on the head, feet and end of tail, as do the Chinese Crested. They do however, have normal eyebrows and whiskers.

Hehe, moro :icon_confused: Har de virkelig øyenbryn og øyenvipper?

• 2 months later...
Skrevet
utrolig fin var den! Hvordan er tannstatusen på denne nakenhunden da? De andre nakenhundene er det vel så som så med..

Hei,tannstatus på den American Hairless terrier er et komplett tannsett,har noe med det hårløset genet og gjøre i motsettning til de øvrige naknerasene.

Skrevet
prøver med et billede.

de elsker at bade ! :-)post-2836-1192662041_thumb.jpg

Hei, :closedeyes: Billydog.såå koselig at Danmark har to AHT.

kAN JEG SPØR DEG HVOR DE KOMMER I FRA :closedeyes:

Har du en e-mail adresse.

Vår Olivia(AHT)Reiser snart til Finland der skal hun ha en hyrder stund med en finnsk gutt.

:closedeyes:

Kjempefine. :(
:closedeyes: Takk for det Cavalita.Vi venter spent på nok en AHT.+AT DET BLIR SNART EN PARRING PÅ GANG.
Skrevet

Jeres Olivia er umådelig smuk. (Hun minder lidt om vores Freja i hovedet)

Vores er desværre ikke så kønne, men for os naturligvis de smukkeste og dejligste hunde i verden. :-)

Min kone ved eksakt hvor de kommer fra, men hun er på ferie lige nu. Har du en hjemmeside adresse fra den hanhund olivia skal møde i findland. :-)

Jeg mener at vores Freja står nævnt ved navn på deres hjemmeside, men jeg kan desværre ikke huske hvad hjemmesiden hedder!

Min email er [email protected]

MVH Niels /Denmark

Undskyld, jeg ved ikke hvorfor de billeder bliver ved med at poppe op, gør åbenbart et eller andet forkert!

SRY!

:-)

jeg forstår ikke helt det med

"tannstatus på den American Hairless terrier er et komplett tannsett", men Billys tænder fejler ihverfald ikke noget, hun bider ret hårdt når hun skal have tøj og sele på, og de gnaver begge fint i kødben!

:-) :-)

Jo, hr er den.

http://www.kolumbus.fi/sari_uusitalo/english/aht/index.html

Vores Freja var den 1. i Europa åbenbart! Afsnit 5!

The very first AHT puppy in Europe came from Shelley Schuler's Kennel Horizon to Denmark in 1999. She moved there with a person who had lived some time in the USA. The call name of that puppy is Freya.

Er det

Kennel Sarantais du skal besøge?

Skrevet
Jo, hr er den.

http://www.kolumbus.fi/sari_uusitalo/english/aht/index.html

Vores Freja var den 1. i Europa åbenbart! Afsnit 5!

The very first AHT puppy in Europe came from Shelley Schuler's Kennel Horizon to Denmark in 1999. She moved there with a person who had lived some time in the USA. The call name of that puppy is Freya.

Er det

Kennel Sarantais du skal besøge?

Ja det er det.Vi SKAL BRUKE EN VAKKER HANNE I FRA HENNE.

Skrevet

Ejjjj, man kunne godt få lyst til at lade Freja prøve, men hun havde alvorlige hudproblemer som valp, og det er vist nok arveligt!

Desuden ville jeg ikke nænne at sælge hendes børn, det ville jo være mine "børnebørn"! :-)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...