Gå til innhold
Hundesonen.no

kose bilde av mine to firbente

olivia

Recommended Posts

Skrevet

ourdogs072.jpg

ourdogs049.jpgkose bilde,hun bæres i et sjal.

ourdogs070.jpgsnart kommer det enda en av samme rase.

American Hairless Terrier(AHT)Det er veldig få av denne rasen,det er kun en her i Norge og det er vår Olivia.

Det hårløse gene på denne rasen er det motsatte av alle andre nakne raser,De føder ingen puff variant.

De er født med hår men mister alt av hår når de nærmer seg 12 uker.Det hårøse gene er ressecive mens de andre hårløse rasene er dominant.Den hårløse Terrier oppstod da det ble født ei lita hårløs tispe som fikk navnet josefine av rasen RAT TERRIER.Den ble tatt vare på og siden prøvd og få til flere hårløse,de lykktes med det og i dag er det rundt en 1000 eksemplarer av rasen på verdens basis.Rasen er ikke ennå godkjent i nkk,men er godkjent i U.K.C

Alt tar sin tid og det jobbes med og få den godkjent ellers.Med et herlig gemytt,liten rase er det,lett trent.

Bestanden øker i stor grad i Finnland og Sverige.og håper at andre her til lands vil inntresere seg for rasen.

Skrevet

tøff hund:) morsomt at jeg og den første hårløse deler navn!

har den ingen hår? En ekte nakenhund altså, i motsetning til mange barberte varianter?

Det jeg stusset litt ved var at josefine (:icon_confused: ble født naken? hun mistet vel håret hun også ved 12 uker. Hiv shun først mistet allt hår ved 12 uker ser jeg for meg fortvilte eiere! hehe. Men når oppstod egentlig rasen?

Er det en egen rase eller en pelsvariant av en annen rase?

Skrevet

http://www.dogbreedinfo.com/americanhairlessterrier.htm

In build, the American Hairless Terrier is identical to the medium-sized Rat Terriers, from whom he is directly descended. The American Hairless is a well-muscled dog with a deep chest, strong shoulders, solid neck, and powerful legs. The ears are carried erect when the dog is alert and are called bat, similar to the Rat Terrier's. Tails must be full length. Bobs, either natural or docked are a disqualification. The skin is pink with gray, black, golden or red spots. Hairless-to-hairless breeding always produces completely hairless puppies. Hairless-to-coated mating is producing variable results, depending on chances and whether the coated dog is a carrier of the hairless trait. Hairless pups are born with a bit of sparse fuzzy hair all over their body. The pup will shed this fuzz, starting with the head, proceeding backwards, becoming entirely and eternally hairless by the age of six weeks. They do not have tufts of hair on the head, feet and end of tail, as do the Chinese Crested. They do however, have normal eyebrows and whiskers.

Hehe, moro :icon_confused: Har de virkelig øyenbryn og øyenvipper?

• 2 months later...
Skrevet
utrolig fin var den! Hvordan er tannstatusen på denne nakenhunden da? De andre nakenhundene er det vel så som så med..

Hei,tannstatus på den American Hairless terrier er et komplett tannsett,har noe med det hårløset genet og gjøre i motsettning til de øvrige naknerasene.

Skrevet
prøver med et billede.

de elsker at bade ! :-)post-2836-1192662041_thumb.jpg

Hei, :closedeyes: Billydog.såå koselig at Danmark har to AHT.

kAN JEG SPØR DEG HVOR DE KOMMER I FRA :closedeyes:

Har du en e-mail adresse.

Vår Olivia(AHT)Reiser snart til Finland der skal hun ha en hyrder stund med en finnsk gutt.

:closedeyes:

Kjempefine. :(
:closedeyes: Takk for det Cavalita.Vi venter spent på nok en AHT.+AT DET BLIR SNART EN PARRING PÅ GANG.
Skrevet

Jeres Olivia er umådelig smuk. (Hun minder lidt om vores Freja i hovedet)

Vores er desværre ikke så kønne, men for os naturligvis de smukkeste og dejligste hunde i verden. :-)

Min kone ved eksakt hvor de kommer fra, men hun er på ferie lige nu. Har du en hjemmeside adresse fra den hanhund olivia skal møde i findland. :-)

Jeg mener at vores Freja står nævnt ved navn på deres hjemmeside, men jeg kan desværre ikke huske hvad hjemmesiden hedder!

Min email er [email protected]

MVH Niels /Denmark

Undskyld, jeg ved ikke hvorfor de billeder bliver ved med at poppe op, gør åbenbart et eller andet forkert!

SRY!

:-)

jeg forstår ikke helt det med

"tannstatus på den American Hairless terrier er et komplett tannsett", men Billys tænder fejler ihverfald ikke noget, hun bider ret hårdt når hun skal have tøj og sele på, og de gnaver begge fint i kødben!

:-) :-)

Jo, hr er den.

http://www.kolumbus.fi/sari_uusitalo/english/aht/index.html

Vores Freja var den 1. i Europa åbenbart! Afsnit 5!

The very first AHT puppy in Europe came from Shelley Schuler's Kennel Horizon to Denmark in 1999. She moved there with a person who had lived some time in the USA. The call name of that puppy is Freya.

Er det

Kennel Sarantais du skal besøge?

Skrevet
Jo, hr er den.

http://www.kolumbus.fi/sari_uusitalo/english/aht/index.html

Vores Freja var den 1. i Europa åbenbart! Afsnit 5!

The very first AHT puppy in Europe came from Shelley Schuler's Kennel Horizon to Denmark in 1999. She moved there with a person who had lived some time in the USA. The call name of that puppy is Freya.

Er det

Kennel Sarantais du skal besøge?

Ja det er det.Vi SKAL BRUKE EN VAKKER HANNE I FRA HENNE.

Skrevet

Ejjjj, man kunne godt få lyst til at lade Freja prøve, men hun havde alvorlige hudproblemer som valp, og det er vist nok arveligt!

Desuden ville jeg ikke nænne at sælge hendes børn, det ville jo være mine "børnebørn"! :-)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...