Gå til innhold
Hundesonen.no

kose bilde av mine to firbente


olivia

Recommended Posts

ourdogs072.jpg

ourdogs049.jpgkose bilde,hun bæres i et sjal.

ourdogs070.jpgsnart kommer det enda en av samme rase.

American Hairless Terrier(AHT)Det er veldig få av denne rasen,det er kun en her i Norge og det er vår Olivia.

Det hårløse gene på denne rasen er det motsatte av alle andre nakne raser,De føder ingen puff variant.

De er født med hår men mister alt av hår når de nærmer seg 12 uker.Det hårøse gene er ressecive mens de andre hårløse rasene er dominant.Den hårløse Terrier oppstod da det ble født ei lita hårløs tispe som fikk navnet josefine av rasen RAT TERRIER.Den ble tatt vare på og siden prøvd og få til flere hårløse,de lykktes med det og i dag er det rundt en 1000 eksemplarer av rasen på verdens basis.Rasen er ikke ennå godkjent i nkk,men er godkjent i U.K.C

Alt tar sin tid og det jobbes med og få den godkjent ellers.Med et herlig gemytt,liten rase er det,lett trent.

Bestanden øker i stor grad i Finnland og Sverige.og håper at andre her til lands vil inntresere seg for rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff hund:) morsomt at jeg og den første hårløse deler navn!

har den ingen hår? En ekte nakenhund altså, i motsetning til mange barberte varianter?

Det jeg stusset litt ved var at josefine (:icon_confused: ble født naken? hun mistet vel håret hun også ved 12 uker. Hiv shun først mistet allt hår ved 12 uker ser jeg for meg fortvilte eiere! hehe. Men når oppstod egentlig rasen?

Er det en egen rase eller en pelsvariant av en annen rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dogbreedinfo.com/americanhairlessterrier.htm

In build, the American Hairless Terrier is identical to the medium-sized Rat Terriers, from whom he is directly descended. The American Hairless is a well-muscled dog with a deep chest, strong shoulders, solid neck, and powerful legs. The ears are carried erect when the dog is alert and are called bat, similar to the Rat Terrier's. Tails must be full length. Bobs, either natural or docked are a disqualification. The skin is pink with gray, black, golden or red spots. Hairless-to-hairless breeding always produces completely hairless puppies. Hairless-to-coated mating is producing variable results, depending on chances and whether the coated dog is a carrier of the hairless trait. Hairless pups are born with a bit of sparse fuzzy hair all over their body. The pup will shed this fuzz, starting with the head, proceeding backwards, becoming entirely and eternally hairless by the age of six weeks. They do not have tufts of hair on the head, feet and end of tail, as do the Chinese Crested. They do however, have normal eyebrows and whiskers.

Hehe, moro :icon_confused: Har de virkelig øyenbryn og øyenvipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
utrolig fin var den! Hvordan er tannstatusen på denne nakenhunden da? De andre nakenhundene er det vel så som så med..

Hei,tannstatus på den American Hairless terrier er et komplett tannsett,har noe med det hårløset genet og gjøre i motsettning til de øvrige naknerasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver med et billede.

de elsker at bade ! :-)post-2836-1192662041_thumb.jpg

Hei, :closedeyes: Billydog.såå koselig at Danmark har to AHT.

kAN JEG SPØR DEG HVOR DE KOMMER I FRA :closedeyes:

Har du en e-mail adresse.

Vår Olivia(AHT)Reiser snart til Finland der skal hun ha en hyrder stund med en finnsk gutt.

:closedeyes:

Kjempefine. :(
:closedeyes: Takk for det Cavalita.Vi venter spent på nok en AHT.+AT DET BLIR SNART EN PARRING PÅ GANG.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeres Olivia er umådelig smuk. (Hun minder lidt om vores Freja i hovedet)

Vores er desværre ikke så kønne, men for os naturligvis de smukkeste og dejligste hunde i verden. :-)

Min kone ved eksakt hvor de kommer fra, men hun er på ferie lige nu. Har du en hjemmeside adresse fra den hanhund olivia skal møde i findland. :-)

Jeg mener at vores Freja står nævnt ved navn på deres hjemmeside, men jeg kan desværre ikke huske hvad hjemmesiden hedder!

Min email er hundehus@get2net.dk

MVH Niels /Denmark

Undskyld, jeg ved ikke hvorfor de billeder bliver ved med at poppe op, gør åbenbart et eller andet forkert!

SRY!

:-)

jeg forstår ikke helt det med

"tannstatus på den American Hairless terrier er et komplett tannsett", men Billys tænder fejler ihverfald ikke noget, hun bider ret hårdt når hun skal have tøj og sele på, og de gnaver begge fint i kødben!

:-) :-)

:-)

Jo, hr er den.

http://www.kolumbus.fi/sari_uusitalo/english/aht/index.html

Vores Freja var den 1. i Europa åbenbart! Afsnit 5!

:-)

The very first AHT puppy in Europe came from Shelley Schuler's Kennel Horizon to Denmark in 1999. She moved there with a person who had lived some time in the USA. The call name of that puppy is Freya.

Er det

Kennel Sarantais du skal besøge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hr er den.

http://www.kolumbus.fi/sari_uusitalo/english/aht/index.html

Vores Freja var den 1. i Europa åbenbart! Afsnit 5!

:-)

The very first AHT puppy in Europe came from Shelley Schuler's Kennel Horizon to Denmark in 1999. She moved there with a person who had lived some time in the USA. The call name of that puppy is Freya.

Er det

Kennel Sarantais du skal besøge?

Ja det er det.Vi SKAL BRUKE EN VAKKER HANNE I FRA HENNE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...