Jump to content
Hundesonen.no

kose bilde av mine to firbente


olivia

Recommended Posts

Posted

ourdogs072.jpg

ourdogs049.jpgkose bilde,hun bæres i et sjal.

ourdogs070.jpgsnart kommer det enda en av samme rase.

American Hairless Terrier(AHT)Det er veldig få av denne rasen,det er kun en her i Norge og det er vår Olivia.

Det hårløse gene på denne rasen er det motsatte av alle andre nakne raser,De føder ingen puff variant.

De er født med hår men mister alt av hår når de nærmer seg 12 uker.Det hårøse gene er ressecive mens de andre hårløse rasene er dominant.Den hårløse Terrier oppstod da det ble født ei lita hårløs tispe som fikk navnet josefine av rasen RAT TERRIER.Den ble tatt vare på og siden prøvd og få til flere hårløse,de lykktes med det og i dag er det rundt en 1000 eksemplarer av rasen på verdens basis.Rasen er ikke ennå godkjent i nkk,men er godkjent i U.K.C

Alt tar sin tid og det jobbes med og få den godkjent ellers.Med et herlig gemytt,liten rase er det,lett trent.

Bestanden øker i stor grad i Finnland og Sverige.og håper at andre her til lands vil inntresere seg for rasen.

Posted

tøff hund:) morsomt at jeg og den første hårløse deler navn!

har den ingen hår? En ekte nakenhund altså, i motsetning til mange barberte varianter?

Det jeg stusset litt ved var at josefine (:icon_confused: ble født naken? hun mistet vel håret hun også ved 12 uker. Hiv shun først mistet allt hår ved 12 uker ser jeg for meg fortvilte eiere! hehe. Men når oppstod egentlig rasen?

Er det en egen rase eller en pelsvariant av en annen rase?

Posted

http://www.dogbreedinfo.com/americanhairlessterrier.htm

In build, the American Hairless Terrier is identical to the medium-sized Rat Terriers, from whom he is directly descended. The American Hairless is a well-muscled dog with a deep chest, strong shoulders, solid neck, and powerful legs. The ears are carried erect when the dog is alert and are called bat, similar to the Rat Terrier's. Tails must be full length. Bobs, either natural or docked are a disqualification. The skin is pink with gray, black, golden or red spots. Hairless-to-hairless breeding always produces completely hairless puppies. Hairless-to-coated mating is producing variable results, depending on chances and whether the coated dog is a carrier of the hairless trait. Hairless pups are born with a bit of sparse fuzzy hair all over their body. The pup will shed this fuzz, starting with the head, proceeding backwards, becoming entirely and eternally hairless by the age of six weeks. They do not have tufts of hair on the head, feet and end of tail, as do the Chinese Crested. They do however, have normal eyebrows and whiskers.

Hehe, moro :icon_confused: Har de virkelig øyenbryn og øyenvipper?

  • 2 months later...
Posted

Hov! Der er også et par stykker i Danmark!

De 2 smukkeste hårløse i hele Danmark!

Freja og Bille!

her:

www.hundehus.com

under linket " privat"

Posted
utrolig fin var den! Hvordan er tannstatusen på denne nakenhunden da? De andre nakenhundene er det vel så som så med..

Hei,tannstatus på den American Hairless terrier er et komplett tannsett,har noe med det hårløset genet og gjøre i motsettning til de øvrige naknerasene.

Posted
prøver med et billede.

de elsker at bade ! :-)post-2836-1192662041_thumb.jpg

Hei, :closedeyes: Billydog.såå koselig at Danmark har to AHT.

kAN JEG SPØR DEG HVOR DE KOMMER I FRA :closedeyes:

Har du en e-mail adresse.

Vår Olivia(AHT)Reiser snart til Finland der skal hun ha en hyrder stund med en finnsk gutt.

:closedeyes:

Kjempefine. :(
:closedeyes: Takk for det Cavalita.Vi venter spent på nok en AHT.+AT DET BLIR SNART EN PARRING PÅ GANG.
Posted

Jeres Olivia er umådelig smuk. (Hun minder lidt om vores Freja i hovedet)

Vores er desværre ikke så kønne, men for os naturligvis de smukkeste og dejligste hunde i verden. :-)

Min kone ved eksakt hvor de kommer fra, men hun er på ferie lige nu. Har du en hjemmeside adresse fra den hanhund olivia skal møde i findland. :-)

Jeg mener at vores Freja står nævnt ved navn på deres hjemmeside, men jeg kan desværre ikke huske hvad hjemmesiden hedder!

Min email er [email protected]

MVH Niels /Denmark

Undskyld, jeg ved ikke hvorfor de billeder bliver ved med at poppe op, gør åbenbart et eller andet forkert!

SRY!

:-)

jeg forstår ikke helt det med

"tannstatus på den American Hairless terrier er et komplett tannsett", men Billys tænder fejler ihverfald ikke noget, hun bider ret hårdt når hun skal have tøj og sele på, og de gnaver begge fint i kødben!

:-) :-)

:-)

Jo, hr er den.

http://www.kolumbus.fi/sari_uusitalo/english/aht/index.html

Vores Freja var den 1. i Europa åbenbart! Afsnit 5!

:-)

The very first AHT puppy in Europe came from Shelley Schuler's Kennel Horizon to Denmark in 1999. She moved there with a person who had lived some time in the USA. The call name of that puppy is Freya.

Er det

Kennel Sarantais du skal besøge?

Posted
Jo, hr er den.

http://www.kolumbus.fi/sari_uusitalo/english/aht/index.html

Vores Freja var den 1. i Europa åbenbart! Afsnit 5!

:-)

The very first AHT puppy in Europe came from Shelley Schuler's Kennel Horizon to Denmark in 1999. She moved there with a person who had lived some time in the USA. The call name of that puppy is Freya.

Er det

Kennel Sarantais du skal besøge?

Ja det er det.Vi SKAL BRUKE EN VAKKER HANNE I FRA HENNE.

Posted

Ejjjj, man kunne godt få lyst til at lade Freja prøve, men hun havde alvorlige hudproblemer som valp, og det er vist nok arveligt!

Desuden ville jeg ikke nænne at sælge hendes børn, det ville jo være mine "børnebørn"! :-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...