Gå til innhold
Hundesonen.no

BSBK 29-30. september 2007

trevi

Recommended Posts

Skrevet

Vi kommer selvsakt, bor jo i bergen så :lol: Syns det var en del Dvergpinscher påmeldt jeg... hjelp.... :unsure: 13 voksne og 3 valper....

Vi stiller i juniorklasse, krysser fingrene for at det går like bra som sist.. :P

Skrevet
PM er lagt ut på www.bsbk.org

Bare EN påmeldt vorstehhund, og det er valpen min!

Bare tre påmeldte aussier, og 9 påmeldte tollere

Spennende! Vet du hvilke aussier det er?

Skrevet
Jeg kommer (29 timer med tog på en helg!), skal stille Memphis på sitt første valpeshow, Tia (aussie) i juniorklasse og Sico (toller) i åpen klasse

29 timer på tog med tre hunder? Du er jo mer utstillingsgal enn meg!

Skrevet

Jeg kommer også :P Skal stille flat-tispe i åpen klasse. Bare 23 stk ja, men vi har ikke sjans i det hele tatt (for lite hode, for lite driv osv.) - vi bare stiller for å vise oss frem! :icon_fun: Haha!

Skrevet
Jeg kommer også :P Skal stille flat-tispe i åpen klasse. Bare 23 stk ja, men vi har ikke sjans i det hele tatt (for lite hode, for lite driv osv.) - vi bare stiller for å vise oss frem! :icon_fun: Haha!

hihi, dommern ekker sååå kjekk altså ( det er han som er på forsidebildet på hjemmesiden min :P )

Skrevet
hihi, dommern ekker sååå kjekk altså ( det er han som er på forsidebildet på hjemmesiden min :P )

Hihi Kathrine - liker du ikke eldre menn med sixpence :rolleyes:

Foøvrig har jeg valgt vekk denne utstillingen til fordel for en liten ukes hjortejakt i fjellheimen :rolleyes:

Skrevet
29 timer på tog med tre hunder? Du er jo mer utstillingsgal enn meg!

Stemmer, men bare med to hunder :icon_fun: Det tar 15 timer til Bergen (+ venting på Oslo s) og 14 timer tilbake (+ venting på Oslo s)

Skrevet
Hihi Kathrine - liker du ikke eldre menn med sixpence :rolleyes:

Foøvrig har jeg valgt vekk denne utstillingen til fordel for en liten ukes hjortejakt i fjellheimen :rolleyes:

Forskjell på eldre og 3 ganger eller 4 ganger alderen min da.. :rolleyes: (kanskje nærmere 3 enn 4 i dette tilfellet da, hihi :P )

Skrevet

Jeg kommer og skal være "pimp", lillesøsteren min skal stille pito i åpen klasse begge dager (NMHK sotra ene dagen og BSBK andre dagen) så har jeg med meg en annen lillesøster slik at de skal stille begge bikkjene i barn&hund...Selv skal jeg ikke stille noe som jeg vet om...Men jeg har en del klippe oppdrag...

Skrevet
oi, hva heter den? da får du i oppgave og notere BIR/BIM for meg:P

Jeg vet faktisk ike hva han heter, men det er hannhund som er 1 år. Skal nok få med meg det;P

Skrevet
Ally skal stilles første gangen i unghundklasse på lørdagen, så vi kommer :)

Lykke til! Husk å ta med certet hjem :cool:

Stiller Seb i juniorklasse både lørdagen og søndagen..

Er han blitt så gammel alt? Herremin, trodde han var 6mnd fortsatt jeg ;)

Skrevet
Er han blitt så gammel alt? Herremin, trodde han var 6mnd fortsatt jeg :)

hehe ja ikke sant :) han blir 10mnd den 4oktober, så han er begynt å bli "stor" gutt ja :D

Skrevet

Pito Lørdag:

Nice head. Good eye expression, good nice coat, and moved well

1KVAL,2KONK

Søndag:

Utm størrelse, bra pels,Ganske klent bygd hode, noe for tynt neseparti, utm bitt, noe store øyne,ørene kunne sitte høyere,fremskutt skulder,noe lang i ryggen, Ganske tynne lår, rør seg trangt med knapt steglende bak,Ganske ubalansert fram.

1KVAL,1KONK

(Er den dårligste kritikken jeg noengang har fått på henne :icon_redface: )

Stillte en pomvalp i BIS ringen lørdag, hvor hun ble BIS valp på norsk miniatyrhundklubb sin utstilling :)

Stillte samme valpen dagen etterpå men da ble hun bare BIM...

Skrevet

Fikk samme som jeg fikk på Miniatyrhundklubbens utstilling. 1Kval, 1Konk, Ck + 5BTK.

Er egentlig ganske fornøyd. Hun var vist litt kraftig tispe og litt overvektig da... :S Det var hun ikke på lørdag da... Men oppdretteren vår hadde nok lest kritikken fordi hun sa til meg etter på at hun dommeren hadde sin egen smak sikkert fordi hun ikke ville at jeg skulle sitte henne på slanke kur nå :icon_redface: Men det hadde jeg nok ikke gjord uansett.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...