Gå til innhold
Hundesonen.no

Utflod hos valp


SCRM

Recommended Posts

Vi har vært på besøk hos svigermor idag, og den lille var med. Hun hadde sovet og skulle ut, men når hun reiste seg hadde hun noe kliss i pelsen, det var utflod eller va jeg skal kalle det :) også noen blodtråder. Det luktet metallisk. Hun har idag vært og tatt 12 ukers vaksine.

Noen som vet hva det kan være? Urinveisinfeksjon? :) Veten sa at vi måtte være obs på urinveisinfeksjon nå når det var så varmt.

Bekymret eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det var bare idag hun har hatt med blodtråder da. Noen ganger har hun bare ren utflod også, som idag når vi skulle til dyrlegen og ta sprøyte, også noen andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er normalt for en valp nei..

Aldri merka noe sånt på mine to. Men så har jeg bank i bordet vært forskånet for det meste.

Har googla litt og det kan virke som om det er urinveis/blærebetennelse det kan være.

La henne drikke mye, luft så hun får skvetta litt i natt kanskje og ring vet'en imorra.

Blod i utflod/urin er ikke normalt.

Om du nevnte det for vet'en så er det litt rart at h*n ikke sjekka det før de gav vaksina. Det skal jo være en undersøkelse før vaksina, og valpen skal være helt frisk når vaksina gis?

Regner med at det er andre her som har vært borti dette før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville puttet et lite beger under henne imorgen når hun skal tisse og dratt til vet med dette imorgen. Valper skal da ikke ha blod i urinen sin... ikke i min verden iaf :)

Hold oss oppdatert!

Edit: eneste jeg kommer på vedr. blod i urinen er nyrebekkenbetennelse.. dette kan vel hunder også få? Det vil si at det er en urinveisinfeksjon som har kommet ganske langt på vei.. også et argument for å dra til veterinæren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var det jeg tenkte. :) Hun har ikke blod i urinen, men i utfloden. Og når vi var ute og tissa i mårrest, var det ganske så klissete bak der. Men det var ikke noe blod da, men jeg skal ringe vetten idag. Takk så mye for alle tips. Håper bare det går bra med lille jenta vår :) Hun er også ganske fuktig på nesen, kan det tyde på at hun ikke er helt i form eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yippie hadde det samme. Hun hadde også feber, så jeg tok henne til vet. med en urinprøve. Husker ikke om det var urinveisinfeksjon eller noe annet, men hun fikk en liten kur med atibiotika, så gikk det over.

Fuktig/tørr nese har sjendent noen som helst betydning. Det kommer an på været ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mamma fått en urinprøve av Mira, hun fikk tisse inne, og vi skal til vetten kl 6 ikveld. Hun tisset blod. Så nå er det bare og vente... :D Skal holde dere oppdatert.. Håper det går bra med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært hos veterinær, og hun hadde urinveisinfeksjon. Hun fikk en sprøyte med antibiotika som varer i ett døgn, så imorgen skal vi ta ut tabletter til henne som hun skal gå på i 7-10 dager. Hun har sånn slimaktig blod som kommer ut etter at hun har tisset, men dette vill bli bedre etter 3-4 dager viss antibiotiaken virker.

Men så kom jeg til og tenke på dette med vaksinen! Hva skal jeg gjøre, skal jeg bestille ny time når hun er blitt frisk, eller skal jeg bare vente til hun skal revaksineres om 4 uker? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dere jo fått svar, men tenkte jeg skulle komme med litt info alikevel

På tispevalper så er det veldig vanlig med noe som heter juvenil vaginitt. Utflod tyder ofte på det, og når de tisser så blir altså bakteriene i vagina med ut, noe som kan gi "falsk" urinveisinfeksjon. Altså, det er ikke infeksjon i urinblæra, men i vagina. En urinveisinfeksjon gir ikke utflod. Antibiotika vil selvfølgelig også kurere vaginitten, men de har en tendens til å komme tilbake, og blir borte når de blir litt eldre. Plagsomt for valpen, men ganske vanlig, altså.

Vaksinerer man en valp etter 12 uker, så trenger man forøvrig bare å vaksinere en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dere jo fått svar, men tenkte jeg skulle komme med litt info alikevel

På tispevalper så er det veldig vanlig med noe som heter juvenil vaginitt. Utflod tyder ofte på det, og når de tisser så blir altså bakteriene i vagina med ut, noe som kan gi "falsk" urinveisinfeksjon. Altså, det er ikke infeksjon i urinblæra, men i vagina. En urinveisinfeksjon gir ikke utflod. Antibiotika vil selvfølgelig også kurere vaginitten, men de har en tendens til å komme tilbake, og blir borte når de blir litt eldre. Plagsomt for valpen, men ganske vanlig, altså.

Vaksinerer man en valp etter 12 uker, så trenger man forøvrig bare å vaksinere en gang.

Ok, men vi hadde urinprøve, og den viste urinveisinfeksjon. Men nå har hun fått antibiotika, og hun vill bli bedre, kanskje. Ja, men når hun fikk vaksinen var hun ikke frisk, hun hadde jo denne infeksjonen da å.. Hun fikk den jo igår.. Men det ordner seg sikkert. Takk for all hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har ikke Mira hatt noe blod i verken tisset eller utfloden, det kommer nesten ikke nå mere utflod heller. Vi har også begynt på antibiotika kur idag. Hun lå også alene på gulvet for første gang i natt siden hun kom hit, hun har nemelig ligget i sengen siden hun kom, og det gikk kjempe bra:) Var jo litt syting i begynnelsen, men hun roet seg overaskende fort, hun hadde også buret hun kunne ligge i for døren var åpen.

Så nå håper jeg att hun blir frisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...