Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksen hund som tisser inne


Taz

Recommended Posts

Nei, bare en bekjent...

Fant litt fort en link til deg jeg, du finner sikkert mer om du bare søker på diabetes og hund.

Og nei, det er ikke slemt å dra hunden din til vet når du mistenker at noe er galt med ham. Blir irritert av slike folk som tror det er bedre å la hunden hangle å gå enn å la den "lide" hos vet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jeanette, fant etter å søkt en bra side om diabetes.

http://www.intervet.se/terapiomraden/diabe...tt/diabetes.asp

Ble mye klokere på det, og ser jo nå at han har symptomer for diabetes..

Selv om han ikke akkurat har økt matlyst..

Har sendt en mail til faste veterinæren min, og skal bestille time så fort han er tilbake fra ferie..

Veterinærene mener jo nesten det samme også, at det er slemt å dra han med til veterinæren..

Det siste veterinæren sa til meg forrige gang jeg var hos han, etter å ha testet han for urinveisinfeksjon var jo at nå burde jeg ikke teste han mer, det er bare psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses. Hadde noen sagt sånt til meg så hadde jeg blitt hoppende sinna. Selvsagt skal du teste hva som er galt med hunden. Høres ut som han sliter på flere punkter, så da blir det jo et spørsmål om livskvalitet etterhvert. Slå seg til ro med at noe er galt og "vente å se" er ikke en løsning hos meg.

Sliter selv med en hund jeg ikke finner ut hva som er galt med, men der står det heldigvis ikke på veterinærene. Forige hunden min fikk jeg også beskjed om å gi bikkja rimadyl og "vente å se" hos forskjellige veterinærer før jeg kom til noen som tok meg på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss det var ikke lite det da.

mine hunder på 7-9kg drikker vell 0,5 - 1liter(hver altså) for dagen ved normal aktivitet, gjerne litt mere når det er varmt eller mere aktivitet en vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er forferdelig å ikke vite hva som er galt med han.

Var det samme når han hadde dårlig mage, han hadde blod i avføringen og hylte av smerte når han gikk på do.

Han ble satt på allergifor uten resultater, kortison og antibiotika kur og en blodprøve ble tatt for å se at det ikke var noe galt med de indre organene.

Men de fant absolutt ingenting..

Nå er jeg bare glad at jeg har fått han stabil i magen, tok noen år da, og innimellom så kan ha løs avføring og hyling.

Men det er veldig sjeldent, og så lenge jeg er forsiktig med hva han får så virker det som om det går greit.

Så håper jeg får noen svar denne gangen, men hvor mangen ganger har jeg ikke gått til veterinæren med det i tankene forså komme ut derfra like klok som da jeg gikk inn med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...Utrolig leit.Føler du har vært veldig uheldig med hundene dine og synes ikke dette er gøy og høre.

Håper det ordner seg og at de finner ut mer om Diego.Det er en veldig fin hund,men han fortjener ikke å ha det vondt..

Det er sikkert veldig slitsomt for deg også etter alt du har vært igjennom.Dette bør de finne utav,sånn at noe kan gjøres.Dessverre kan det jo hende at hunden har bedre av å få fred,men det vet jo ikke jeg.

Vet ikke hva mer jeg skal si,men krysser fingre og tær for at du også skal få fred nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Trine..

Jeg bare lurer på hvordan det går jeg! Kom til å tenke på at en veterinær kan ikke bare avfeie deg når du kommer dit og forteller hvor mye Diego faktisk drikker om dagene! Lurer også fælt på hva diagnosen blir!

Tenker masse på dere!

Vala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme, men du bør få sjekket det opp hos veterinær ganske snart. Ikke gi deg før du får hunden din undersøkt.

Nyresvikt eller diabetes begge deler er ganske farlig hvis de ikke kommer under behandling kjapt. 2 hunder innen familien: Tispe: begynte å drikke veldig mye, tisset flere ganger inne (store dammer) selvom det var kort tid siden tur. Tispa var hos veterinær, de mente det var lite sannsynerlig at det var diabetes. Fikk beskjed om å se det ann, sikkert rett rundt hjørne for løpetid..

2 uker gikk hunden fikk krampe anfall, jeg ble selv med til en annen veterinær, diagnose eplepsi selvom vi fortalte historien om økt drikking/tissing. Dyrlegen ba oss bare om å følge med utviklingen av anfallene når de ble flere å oftere da skulle vi komme tilbake for evt medisinering. 2 dager senere fikk hunden ett kraftig anfall, hvor hun rett etter var helt unormal, redd og gikk på alt og alle. vi dro til akutt vakta som trodde det var hjerneslag, tispa hadde også blitt blind!

Dagen etter ble hun avlivet pga tilstanden forverret seg, obduksjonen viste seg at tispa hadde lidd de siste ukene av diabetes, sukkerslag eller noe het det hun fikk.. hadde eier blitt hørt 17dager tidligere så hadde mest sannsynlig hun levd nå.

Min søsters rottweiler fikk økt drikketrang, tisset inne (luktet ganske stramt) hunden var ganske rolig til kun være 7mnd, veterinæren sa at det ikke var noe galt med hunden, sikkert bare unghund perioden eller at de bare måtte begynne forfra ang renslighets trening.. Hunden fortsatte slik i 21 dager, ene bakbeinet til hunden hadde fått en unormal hevelse, hun dro til veterinærhøyskolen, hunden ble innlagt men siden nyresvikten hadde gått forlangt så var eneste utvei avlivning. Håper du finner ut av hva som feiler hunden din. Hunden ble obdusert, det var nyresvikt som antageligvis skyldtes at hunden hadde spist hestemøkk fra hest som hadde fått markkur!

Tvi-Tvi. håper det ikke er noe alvorlig med vovsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vala: Joda, det går fint med gutten.. Han er sånn han alltid har vært..

Tisset inne senest i dag og hopper rundt i ring bare det er snakk om vann..

Så håper vi finner ut av dette nå snart...

Bajas: Jeg skal til veterinæren, men han kommer ikke tilbake fra ferie før om 1 uke elns.

Har sendt han en mail som jeg venter svar på.. :icon_confused:

Men Diego har alltid hatt en stor drikkelyst, men det er jo nå i det siste (iallefall 6 mnd) han har begynt å tisse inne.

Og ja, jeg har vært hos veterinæren i mellomtia.. Uten resultater selvsagt...

Håper ikke det er noe alvorlig med lille gutten min nei..

Men ang. nyresvikt, merker de ikke sånt når de tar blodprøve?

For ca. 1 år siden ble det tatt en blodprøve for å sjekke at det ikke var noe galt med de indre organene..

Eller urinprøve? Det ble tatt i desember, og de fant ingenting. Eller var det nå i April?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eldstehunden min var 6 år begynte hun brått å drikke MASSE og tisse inne. Digre vannpøler overalt og hun måtte jo på do hvert annet minutt hadde jeg inntrykk av.

Jeg tenkte diabetes med en gang såklart og fikk veterinæren til å ta både blodsukker og urinprøve som viste seg negativ. Det endte opp med at hunden skulle tas røntgen av og der fant de en svulst under blæra på størrelse med en grapefrukt (15 cm i diameter). Svulsten var festa i blæreveggen og det var trykket på blæra som gjorde at hun ikke lenger klarte å holde på vannet.

Hun ble operert og er i dag frisk som en fisk (nærmer seg 12 år).

Slike svulster oppdages ikke på blodprøver; det må røntgen eller CT til.

Kanskje du burde få veterinæren inn på de banene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå svar fra veterinær på mail hvor han utelukket diabetes med en gang.. :unsure:

Men han snakket noe om ny urinprøve fra bukveggen for å sjekke om det var noen bakterier der som kunne forårsake det?

Kan det være noen bakterier i bukveggen som gjør at han tisser og drikker så mye?

Hva slags bakterier da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...