Gå til innhold
Hundesonen.no

The Golden Compass

SoppenCamilla

Recommended Posts

Og den kommer i desember! Jeg har sett traileren, og den ser bra ut, men jeg er bombesikker på at jeg kommer til å bli vanvittig skuffet, for jeg har lest bøkene to ganger, men jeg må bare se de allikevel. :)

Uansett, gå på denne siden, finn menyen, gå på Daimon, og finn ut hvilken daimon som er din! ;) Husk å svare ærlig, så får du den som passer deg best!

Jeg fikk en snøleopard som heter Calanon. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Fikk faktisk en whippet jeg! En hann som heter Nithreus! :)

Jeg har fått streng beskjed av Aya å lese bøkene (for det er flertall?) før filmen starter... så jeg får vel bare gjøre det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk en whippet jeg! En hann som heter Nithreus! :)

Jeg har fått streng beskjed av Aya å lese bøkene (for det er flertall?) før filmen starter... så jeg får vel bare gjøre det ;)

Jepp, det er tre;

Det gylne kompasset

Den skarpeste kniven

En kikkert av rav

(på norsk, for jeg orker ikke oversette ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg synes om filmen som kommer, liker bøkene såpass godt at filmen ødelegger litt for det. Slik er det alltid med bøker jeg liker som blir filmatisert.

Tok forresten testen, og min daimon er en kråke med navn Anicetos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg fikk en Tiger som heter Sereno......

Jøss.. hva betyr det da? *ler*

Men altså, kanskje jeg burde få lest disse bøkene? Kan jo bruke tøtto som "unnskyldning" liksom? Det jeg finner litt merkelig er at jeg ikke har hørt om denne serien før... det er jo ikke akkurat Narnia, men minner litt om den i oppbygningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg fikk en Tiger som heter Sereno......

Jøss.. hva betyr det da? *ler*

Men altså, kanskje jeg burde få lest disse bøkene? Kan jo bruke tøtto som "unnskyldning" liksom? Det jeg finner litt merkelig er at jeg ikke har hørt om denne serien før... det er jo ikke akkurat Narnia, men minner litt om den i oppbygningen?

Du burde SERIØST lese de, de er så UTROLIG bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde SERIØST lese de, de er så UTROLIG bra! :)

Hehe.. holder akkurat på å sjekke muligheten for å kjøpe de via nettet.. men de var utsolgt (!?) for første boken hos Haugen bok... sutle altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. holder akkurat på å sjekke muligheten for å kjøpe de via nettet.. men de var utsolgt (!?) for første boken hos Haugen bok... sutle altså!

Ååå, det er plagsomt! Jeg lånte de på biblioteket første gang jeg leste de, og løp til biblioteket da jeg var ferdig med den første, så hadde de selvfølgelig ikke nummer to inne da jeg var der! Trodde jeg skulle begynne å grine, jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er plagsomt! Jeg lånte de på biblioteket første gang jeg leste de, og løp til biblioteket da jeg var ferdig med den første, så hadde de selvfølgelig ikke nummer to inne da jeg var der! Trodde jeg skulle begynne å grine, jeg.. :)

Ah.. biblioteket er jo en god ide for meg som ikke akkurat driter penger! Må utforskes dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. biblioteket er jo en god ide for meg som ikke akkurat driter penger! Må utforskes dette her!

Heheh, jepp, biblioteket er ingen dårlig idè.. Jeg leste de første gangen gjennom biblioteket, også plutselig en dag jeg hadde penger kom jeg over alle tre bøkene BILLIG, så da kastet jeg meg over, og fikk alle bøkene til rundt 400-500 kr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, dette er verdens beste Fantasytriologi, jeg rangerer den høyt over både Ringenes Herre, Narnia, The Wheel of Time, og ALLE andre fantasyserier jeg har lest (bortsett fra Harry Potter, selvsagt). Jeg tror faktisk det blir en veldig god film, for de har et SINNSYKT bra skuespillercrew, casting bl.a Nicole Kidman og Daniel Craig, Eva Green, Dakota Blue Richards.. Osv. Bøkene er AMAAZING! Alle MÅ lese. LES!

Min Daimon er en spurv som heter Tarquin. Fiine spurven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (lett påvirkelig som jeg er....) bestilte her: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=fre...&cid=159620 199,- for hele trilogien!

Ellers fikk jeg en tiger som heter Albus :icon_cry:

Thanx! Tenk at jeg overså muligheten for å kjøpe hele skaberakkelet! Nå er det bestilt hos Haugen, og seff dyttet på studentkontoen min *gliser*.

Da er det bare å vente til den detter ned i postkassa mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om disse bøkene, jeg - men de hørtes jo litt spennende ut, så kanskje jeg burde se om de har dem på biblioteket eller noe.

Jeg fikk beskjed om at jeg er "pålitelig, mild, en leder, selvsikker og stolt" og at jeg derfor passer til å være en kråke med navn Cleon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om disse bøkene, jeg - men de hørtes jo litt spennende ut, så kanskje jeg burde se om de har dem på biblioteket eller noe.

Jeg fikk beskjed om at jeg er "pålitelig, mild, en leder, selvsikker og stolt" og at jeg derfor passer til å være en kråke med navn Cleon.

Næmmen fy! Jeg fikk akkurat samme beskjeden, men jeg ble en ape <_< *dypt krenket og fornærmet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...