Gå til innhold
Hundesonen.no

Harry Potter


borderen

Recommended Posts

Jeg får ikke tid til å trene hund om dagen, nå er det lesing som gjelder!! Jeg er i dette minutt på side 200 i boka! Hvor langt er dere der ut kommet?

Denne boka er spennende hele veien og det dukker stadig opp nye ideer og oppdrag som gjør at boka nesten er umulig å legge fra seg!

Jeg er vant til å lese bøkene på norsk, siden jeg var 10 år når jeg leste den første boka. Derfor lurer jeg på om noen vet om et oppsalg med oversettelser av navnene? Hvis ikke kunne vi jo laget en liten alfabetisk navnliste her (engelsk til norsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om de har lyst å diskutere boka så lag TYDELIGE tråder der det står at det er spoilere... sånn som Nirm gjorde med linken sin!

Jeg er snart ferdig jeg også, og hadde blitt veldig sur om noen røpte ting for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en ganske omfattende ordliste. Tast inn navn på den du lurer på engelsk, så kommer oversettelsen. Jeg aner ikke om det er spoilere her eller ikke, så alle søker der på egent ansvar.

Har lest litt gjennom den første linken, og det ser ut som om det bare er navn o.l. fram til bok 5 faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg som elsker fantasi bøker burde jo ha kastet meg på denne bølgen, men jeg har enda ikke lest en HP bok jeg :)

Kanskje jeg bør gjøre det snart... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig på mandag - syns ikke engelsken i boka er spesielt vanskelig. Det er relativt lettfattelig og enkelt å lese. Var litt usikker på om jeg likte det siste kapittelet, men etter å ha lest det et par ganger til kan jeg klare å godta det. I det hele tatt syns jeg boka var ganske bra selv om jeg av en eller annen grunn ikke er 100% fornøyd. Den blir nok bedre når jeg får lest den etter å ha lest alle de andre en gang til først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med boka natt til tirsdag og var stor fornøyd - en fantastisk leseopplevelse :)

Jeg tror kanskje dette var den beste boka i serien jeg! Rowling er så flink til å dra med leseren inn i historien og ta en med på bølger av overraskelser, glede og spenning. Og ikke minst var boka veldig rørende. Jeg likte hvordan historien endte, men det aller siste kapiettelet burde vært lenger - der sitter jeg igjen med noen spørsmål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hva spoilers er jeg?

Det er når noen forteller deg noe fra boka (for eksempel at han og hun dør) før du har lest den, om du skjønner? :icon_cry:

Ble ferdig med den for noen dager siden. En fantastisk bok, men utrolig trist. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 199 for den på Ark. Den er selvsagt veldig verdt å lese, absolutt, men ikke hvis du ikke har lest de seks andre før... Da blir den nok lettere uforståelig. :icon_cry:

Har lest nr 1 og 5 og sett alle filmen og har ingen problemer med å engasjere meg. Så at prisen skal stige til 249,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...