Gå til innhold
Hundesonen.no

Trene inn slalom mellom beina, ryggevariant.


ida

Recommended Posts

Igår fant jeg altså på det geniale å utvide slalom mellom beina, til å innbefatte rygging mellom beina.

Ønsket topografi: Når jeg setter det ene beinet bak det andre, skal hun rygge seg gjennom så lenge jeg ber om det.

Hun kan rygge. Instruks:Rygg

Hun kan slalom mellom beina. Instruks: gjennom (jeg har en tendens til å si gjennom, gjennom, gjennom etc, men tror kanskje egentlig at det holder med startinstruks... :icon_confused: )

I går fikk jeg klikket inn at hun skulle rygge ut når hun allerede sto med kroppen mellom beina mine. Men jeg tror kanskje jeg la på navn litt fort, at hun kanskje ble forvirret av å høre både gjennom og rygg (dette betyr jo igrunnen allerede noe annet i hennes hode, kanskje... ) Dessuten er det ikke bare bare å stokke bein og hund når man går baklengs. Det ble litt sånn, hm, hvilken vei skal hunden gå for at vi ikke skal snuble i hverandre, da.. også snubla vi litt :whistle: .

Kan noen hjelpe meg litt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden din :icon_confused: Men du har jo lært inn slalom mellom beina (fremover). Hvilken metode? Godbt å "lokke"? klikker?

Har aldri lagt noe arbeid inn i det, men har lyst til å få det inn på Rex nå :whistle:

nå ødelegger jeg litt.. men...

når det gjelder innlæring av slalom mellom beina (fremover...) har jeg brukt lokking og godbit- samt at jeg satt kommando på det med en gang (SLALOM.. ). Tok ikke mange repetisjoner før huskyfrøkna skjønte det:O)

og hun er kanskje ikke den smarteste hunden jeg vet om.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde vel som jeg pleier. Klikka inn de føste stegene, så ble klikkeren glemt noen ganger og hun ble lokket litt med hånda, for til slutt å bli intensivt trent inn den uka i vinter da jeg hadde influensa og ikke klarte langturer, eller noe annet enn å gå rett fram og da var jo dette greit hodebry for en hund som trengte litt å gjøre selv om mor var sjuk. Jeg trener med "bra" istedenfor klikker stort sett, men pleier å finne fram klikkeren når noe nytt skal shapes inn, fordi den er så flink til å time! :icon_confused:

EDIT: Jeg husker jo ikke hva jeg gjør fra den ene dagen til den andre. Er det rart jeg trenger hjelp? Rygging derimot ble klikket inn på tradisjonellt vis. Det husker jeg, for jeg sleit litt med det òg og fikk noen tips her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...