Gå til innhold
Hundesonen.no

Smarte, billige løsninger


Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
Fleecepledd gratis; Ta nattoget til en utstillling f.eks og hamstre tepper når folk har gått, ingen problem å snappe med seg 7stk eller mer.. Man kan jo ta dem med seg og da kan man jo ta de andre velger å ikke ta med, hehe.. Når de er skitne kan du kaste dem uten de store tapene :lol:

Og for å gjøre samvittigheten din enda bedre kan jeg fortelle at de blir kasta uansett hvis ingen tar dem med deg. Så da kan du jo til og med si at det er miljøvennelig gjenbruk. Det er nemlig dyrere for NSB å vaske dem enn å legge ut nye... derfor blir de bare kasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å gjøre samvittigheten din enda bedre kan jeg fortelle at de blir kasta uansett hvis ingen tar dem med deg. Så da kan du jo til og med si at det er miljøvennelig gjenbruk. Det er nemlig dyrere for NSB å vaske dem enn å legge ut nye... derfor blir de bare kasta.

UTROLIG SYKT DA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å gjøre samvittigheten din enda bedre kan jeg fortelle at de blir kasta uansett hvis ingen tar dem med deg. Så da kan du jo til og med si at det er miljøvennelig gjenbruk. Det er nemlig dyrere for NSB å vaske dem enn å legge ut nye... derfor blir de bare kasta.

Og tog skal liksom være så miljøvennlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag har jeg kjøpt tre dusjforheng til kr 15 pr.stk på Ikea. Ensfarget mørkeblå. Det er nok stoff til to regndresser til middelsstor hund, et stelleforkle med lange armer og kanskje også åtte booties (sånne regnsokker som lukkes med borrelås). Dette koster altså 45 kr tilsammen. Jeg synes jeg fortjener medalje for økonomisk hundehold jeg. (Men kanskje jeg skal SY alt dette før jeg skryter noe mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt tre dusjforheng til kr 15 pr.stk på Ikea. Ensfarget mørkeblå. Det er nok stoff til to regndresser til middelsstor hund, et stelleforkle med lange armer og kanskje også åtte booties (sånne regnsokker som lukkes med borrelås). Dette koster altså 45 kr tilsammen. Jeg synes jeg fortjener medalje for økonomisk hundehold jeg. (Men kanskje jeg skal SY alt dette før jeg skryter noe mer).

Var de dusjforhengene fine? Trenger det nemlig :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Antar at det er for de med god tålmodighet, prøvde det engang jeg hadde glemt sporlina mi, og det ble en eneste stor floke...selv mens lillegull sporet!

Flaggstangtau på biltema er billig og floker ikke!

Ellers så har jeg sluttet å kjøpe kampleker til dyret, bruker kjøkkenhåndkle eller gammelt sengetøy, klipper og slår en knute. Genialt og vaskbart.

Sporbånd kjøper jeg på bauhaus, sperrebånd funker fint;)

Ellers så river jeg i stykker noen gamle handleposer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med meg en 15 kilos sekk med Hills fra en stand når jeg fortalte hva slags hund jeg har, og størrelsen på henne.

Så det går an å komme billig ifra det.

Ellers så er hun eneste hunden jeg vet om som har fjellkjatrer-tau som kobbel. Praktisk og billig, kroker finnes over alt, resten ordnes med nål og tråd...

vi har også fjellklatrer tau som kobbel! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaggstangtau på biltema er billig og floker ikke!

Ellers så har jeg sluttet å kjøpe kampleker til dyret, bruker kjøkkenhåndkle eller gammelt sengetøy, klipper og slår en knute. Genialt og vaskbart.

Sporbånd kjøper jeg på bauhaus, sperrebånd funker fint;)

Ellers så river jeg i stykker noen gamle handleposer...

Kampleker har jeg også sluttet (nesten) helt å kjøpe. Har kjøpt litt billig fleece, 50kr/m og laget 12 flettede filler av det:D Kjempeartig synes bikkja, kopphandduker funker også bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...