Gå til innhold
Hundesonen.no

fikk ny HEST idag

Oscargutten

Recommended Posts

Skrevet

:D:P JIPPI i dag kom Balder, endelig. Han er verdens vakreste lyngshest, han er vår og vi er kjempestolt av han. Har ridd han å han er bare helt utrolig flink og snill.

Slapp han på beite sammen med de andre ulvene, de virket ikke sååå glade over at han kom dit, men han taklet det utrolig bra, roligheten selv.

Måtte bare få fortalt for jeg er så stolt :D:P

Skrevet
slapp du han på beite med ulver?:D nordlendinger er fine jah hehehe

jah...ulver. Du skulle sett de 3 store sorte gampene han skal stå med stakkars liten. han kommer forøvrig fra Kr.sand..

Skrevet

jah...ulver. Du skulle sett de 3 store sorte gampene han skal stå med stakkars liten. han kommer forøvrig fra Kr.sand..

Ulver?

Skrevet

Gratulerer så mye :D Jeg har svært liten peilig på hest, Lynghest, er det en egen rase...har aldri hørt om den før...

Unskyld min komplette uvitenhet på området ;)

Skrevet
Gratulerer så mye :D Jeg har svært liten peilig på hest, Lynghest, er det en egen rase...har aldri hørt om den før...  

Unskyld min komplette uvitenhet på området ;)

Det er det samme som nordlandshest, hvis du har hørt om den? Det er egentlig en ponni på størrelsen, men kalles altså hest.

Skrevet

Det er det samme som nordlandshest, hvis du har hørt om den? Det er egentlig en ponni på størrelsen, men kalles altså hest.

Ja! den kan jeg :P har hvertfall hørt om den rasen før ja :P Hvorfor kalles den lynghest egentlig? så liten at den kan gjemme seg i lyngen? :P

Skrevet
Lynghest fordi den ikke har pels, men noe som ligner mer lyng!

nei? er det sant? ligner pelsen på lyng... hehe...

(tror egentlig ikke jeg har sett en lynghest/nordlandshest "live" før jeg :D )

Skrevet

Ei vennine av meg har Nordlandshest. :D

Kjempe herlig.. Men sta er den..

Også har den en liten tendens til å kaste folk av.. ;)

Noe som er redusert kraftig etter hun fikk hesten..

Skrevet

nei? er det sant? ligner pelsen på lyng... hehe...

(tror egentlig ikke jeg har sett en lynghest/nordlandshest "live" før jeg :D )

Lyngshest(ikke lynghest) fordi det fra gamle dager hetes at den kommer fra Lyngen i Troms. Men nå kalles den imidlertid for Nordlandshest. Her i området (nært Lyngen) får den under navnet Lyngshest. Pelsen er som hos andre hardføre hester.

Skrevet

Nordlandshester er kjempehærlige. :D

pleide å ri og kjøre en for noen år siden. ;)

Han ble brukt til både kløv og kjøring og var en ypperlig sprang og dressurhest. Så de er veldig allsidige!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...