Gå til innhold
Hundesonen.no

Kampleker og hunders særegenheter


Recommended Posts

Sitter her og sikler litt etter å kjøpe noe å få pakke i posten. :rolleyes: Tenkte da at kanskje jeg skulle kjøpe inn 2 stk. kampleker av noe slag, en liten og en stor. En til den kommende valpen og en til terrierkreket.

Terrierkreket er noe snål, og syns pipeleker er superstas. Men disse er jo ofte litt vanskelig å kampe med, og er ikke noe deilige å henge fast i som regel. Hun er glad i kosedyr også, men dette er ikke noe jeg har prøvd meg med ute - men jeg tror kanskje jeg lett skulle klart å leke henne opp på noe litt mykere også. Men det er en fordel om leken består av en litt myk del og kanskje en skinn/lær del. Er også et STORT pluss om leken har håndtak, eller en tråd å holde i.. Hun syns det er stas å løpe etter ting og så drepe det skikkelig. Mener å ha sett bitepølser o.l med pip i? Det hadde sikkert vært noe, men disse da?

19-124_l.jpg

Er de VELDIG mye? Eller kan man ha en terrier hengende fast uten at det flyr ull og leken revner?

Leken burde være enkel for meg å holde i og såppass holdbar at jeg kan snurre min 4kg's hund rundt i lufta.

Hva med disse kample69.jpg og kample66.jpg og kample68.jpg

For SPISSE små tenner som virkelig går inn for å bite med all kraften de har i lek - hva burde vi velge?

Og hva med valpen da? En aussievalp. Hvordan størrelse og sort burde jeg velge til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobørste! :D Æsj, hundene får ikke prøve seg på dobørsten.. Emma har en oppvaskbørste da, den har hun mye moro med! :D

Men nå syns jeg du må svare på spørsmålet mitt Astrid, for jeg vil jo bruke penger og handle fra en nettbutikk! :lærer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste skinnfellene er meget sterke, og de holder min hund i løse lufta, så din lille tass skal du ikke bekymre deg over! :D Egentlig er det bare å velge og vrake, men en løs skinnfelle med håndtak er supert. Mykt å bite i, holdbart og lett for deg å holde i. (så kanskje nr 1 er brukbart? litt vanskelig å se.) Det finnes i forskjellige størrelser til valper og voksne, så du trenger ikke så stort. (hvis du ikke skal spare til den nye hunden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Hehe, de har sine særheter :D Siden lekene sikkert er litt store ville jeg valgt det mykeste(litt vanskelig å si utifra bildet). Til aussievalpen(og Emma kanskje?) ville jeg hatt noe sånt.

biteskinn

Har den selv den, og den er myk og slitesterk så det holder. Både aussie og lille Papillon(2,7 kilo) elsker den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de er holdbare? Er så vant til å bruke gamle sokker og strømpebukser, og de revner fort når hun setter ildviljen til. Tennene er så små og skarpe og syler igjennom det meste når hun er in the mood. :D Den ull-greia var egentlig den tingen jeg er mest redd for skal revne, men den er vel laget for større hunder egentlig.. Men står jo "for hunder som er myke i bittet" .. Skal tråle igjennom noen nettsider til, mener jeg fant en som var så billig på slike ting for en stund tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første saken du har avbildet forguder min hund (vi har maken, bare at "pelsen" er hvit).. Den er dessverre for "spe" for at vi kan kampe skikkelig med den, men til din lille terriersak er den sikkert strålende...

Noe lignende (litt mer robust) med pip, men ute tau, selges på Buster Zoo... Jeg har kjøpt en forholdsvis stor greie, formet som et "bein" og har bindt et lærbånd rundt, og håper jr vil sette like stor pris på den etterhvert... Han har en forkjærlighet for dette hvite, krøllete sauepels-lignende greiene... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja jeg tror Emma hadde likt en sånn krøllete sak hun også. Men så er det kjipt hvis hun blir superglad i leken også dauer den etter 4 økter.. Men var jo ikke så dyr heller da. :D Tror jeg går for en krøllete ullete sak som er litt myk og noe biteskinn-greier aka. det Vicky postet. Litt av begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Og de er holdbare? Er så vant til å bruke gamle sokker og strømpebukser, og de revner fort når hun setter ildviljen til. Tennene er så små og skarpe og syler igjennom det meste når hun er in the mood. :D Den ull-greia var egentlig den tingen jeg er mest redd for skal revne, men den er vel laget for større hunder egentlig.. Men står jo "for hunder som er myke i bittet" .. Skal tråle igjennom noen nettsider til, mener jeg fant en som var så billig på slike ting for en stund tilbake

De 3 nederste i startinnlegget ser mest solide ut. Men jeg har ikke prøvd dem selv, så det kan jeg ikke uttale meg om. Den jeg la ut link til tåler mer enn nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den lysebrune kampleken på siste bilde. Min efaring med den er at den er litt myk, så verken min valp eller voksende hund får sikkelig tak på den, de mister grepe . Bitepølse med lyd har de her. Til terriern ville jeg kanskje valgt den første, den burde tåle litt som kampleke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...