Gå til innhold
Hundesonen.no

Veskehunder på billigsalg

jaktlykke

Recommended Posts

Skrevet

Dette er jo ikke akkurat noe uforventet da.. det er en skam at det er slik, men dette var ikke en overraskelse.

Samtidig er jeg glad for at disse voksne hundene nå får en sjans til å komme til et varig hjem hos folk som vet hva det vil si å skaffe seg en hund, og ta vare på den.

færre og færre valper blir annonsert (i fjor på finn.no ble det annonsert valper til salgs for så mye som 35000kr stykket).

Flere vil innse at å smugle inn chi til Norge vil bli en dårlig bedrift, ergo færre "masseproduserte raseutypiske" chi fra dårlige kår med mange helseproblemer.

Vi vil på sikt få opp rasestandarden igjen.

Hundene vil heldigvis få sjansen til å trimme sine 4 små poter og få opp igjen muskelmassen de egentlig skal ha.

man ser jo at flere av de kjente useriøse oppdretterne ikke har annonsert valper på lenge, og flere av deres voksne hunder blir lagt ut for salg. trenden daler ja :)

Skrevet

Er ikke sikker på at de akkurat "dumpes" riktig ennå - med ureg. hunder, blandinger, muligens noen "kreative" importer etc blir fremdeles annonsert til 5-sifret kjøpssum..

Men JA, det er absolutt godt å se at prisene i alle fall går nedover, og at det ikke er valpeannonser nærmest daglig lenger. Kan hende at markedet har "roet" seg litt nå - eller bare flytter seg over til York snart (både Paris og Britney har jo kjøpt sånne nå..)

Susanne

Skrevet

Dette har jeg gått å "ventet" på lenge, men vi har nok ikke sett den store toppen av fjellet ennå, det er litt for tidlig ennå, men om noen år...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Eurasierene er selvstendige hunder som kan være krevende å trene, særlig til å holde seg i nærheten/være løs. De kan ha en del jaktinstinkt også. Det har vært en del svakheter på rasen med frykt og usikkerhet, men jeg vet ikke hvordan status er for tiden.
    • Det er individuelle forskjeller, men alle disse må børstes regelmessig og bades innimellom for å holde pelsen ren og fin. Corgi krever mindre pelsstell, men røyter ganske mye. Alle er jo gjeterhunder som er mest brukt som selskapshund, men corgi og sheltie har nok en del mer vakt/varsling enn de litt større rasene, og corgiene har erfaringsmessig mer gjeterinstinkt. Alle rasene er hunder som bør få brukt seg utover å være familiehund og gå på tur.
    • Er det greie mentale instinkter på Eurasier? Noe rusk der? Har vurdert rasen lenge siden virker som om det er en grei allroundhund.
    • Er det like mye pelsstell på langhåret collie, Shetland sheepdog og bearded collie? Og er det noen forskjell i mentalitet? Evt.Corgi
    • Zelda røyter å vi trenger en børste. Jeg kommer ikke på hva vi har brukt før. Det er kun for å få av litt hår nå under røyting, ellers får pelsen greie seg selv her i gården. For øyeblikket virker det som det er mest dekkhår type pels hun har.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...