Gå til innhold
Hundesonen.no

Dr. Baddaky's fiskeolje vs. SalmoPet

Miriam

Recommended Posts

Hmm, det var det jeg også tenkte... Ville bare høre fra noen som vet sånt ;) Men det ER meningen at SalmoPet'en skal være en slags gjennomsiktig rosa? Jeg er vant til Dr. Baddaky's som er gjennomsiktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SalmoPet er gjennomsiktig litt rosa ja.

Willy ble gul av den (hvit hund...) men sluttet å røyte mye... :)

Har forresten gått over til vita rapsolje og synes ikke bikkja blir så gul, men samme gode egenskaper ellers. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingermarie-titti skrev:
SalmoPet er gjennomsiktig litt rosa ja.

Willy ble gul av den (hvit hund...) men sluttet å røyte mye... :D

Har forresten gått over til vita rapsolje og synes ikke bikkja blir så gul, men samme gode egenskaper ellers. :)

Vita Rapsolje? Fra vanlig butikk? :icon_redface: For Josie sin del gjør det jo ikke så mye om hun blir litt gul da ;) Hun er jo rødbrun fra før...

Men hvordan ligger disse i forhold til hverandre rent prismessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vita rapsolje fra den butikken du handler din egen mat i ja. Jeg ble anbefalt å bruke den fra oppdretter og homeopaten som behandler allergien til Willy (som jeg skrev om i tråden din Miriam..??)

Dessuten er vel Vita rapsolje billigere enn salmopet?? tror jeg bateler en 50 lapp for 5dl vita, men 500kr for litt under literen salmopet. (hvis ikke jeg husker helt feil på salmopeten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingermarie-titti skrev:
Vita rapsolje fra den butikken du handler din egen mat i ja. Jeg ble anbefalt å bruke den fra oppdretter og homeopaten som behandler allergien til Willy (som jeg skrev om i tråden din Miriam..??)

Dessuten er vel Vita rapsolje billigere enn salmopet?? tror jeg bateler en 50 lapp for 5dl vita, men 500kr for litt under literen salmopet. (hvis ikke jeg husker helt feil på salmopeten...)

:shocked: Jøss! *Løpe til butikken og kjøpe rapsolje!* Det er så kjekt med sånne forum som dette :):icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingermarie-titti skrev:

skal rapsolje være bedre for allergi? Har lurt på om fiskeoljen har noen virkning på allergien til argon nemlig da fisk ofte er noe hunder generellt kan reagere på og ettersom argon omtrent reagerer på alt så tåler han nok ikke fisk heller.

Kanskje rart spørsmål men får du rapsolje i kapsler også? Argon elsker nemlig å tygge sånne kapsler så bruker det som jackpot når jeg trener:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får rapsoljen i kapsler. Den skal jo egentlig brukes til steking av mat... :icon_redface:

Men vet ikke om den er direkte bedre for allergikere. Willy er allergisk for mye rart. Deriblandt husstøv og pollen. Kan godt være han også reagerer på fisk, for det var noe av det første jeg elimenerte bort for å finne ut hva han reagerer på.

Jeg syntes bikkja ble altfor fettete i pelsen av salmopet også. Synes oljen til Vita fungerer kjempebra på Willy. Også lukter den ikke så vondt i skapet :)

Men husk at det er forskjell på individer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble Willy dårlig i magen av salmopeten? Josie fikk diaré samme dag som jeg begynte med den (brukte Dr. Baddaky's før), og jeg lurer på om du har noen lignende erfaringer med den?

Om hun blir litt mer fettete i pelsen, så gjør ikke det noe, for nå er den nesten knusktørr :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy ble en god del bløtere i magen med salmopet enn med Vita... Men om det skyldes annen allergi også, det vet jeg jo ikke.

Bruker ca 1-2 ss olje per dag. Tar en liten dæsj ikke sant. Bare sånn ca...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...