Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitjar - Stord Hundeklubb, 10-11 november -07

C.J

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal bare se på denne gangen, for retrieverne kan jo ikke stille her..

Men hvem andre skal, og hva skal dere stille?

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg skal tror jeg. Stiller sikkert Twiggy. Pito blir med kanskje hvis det er barn&hund slik at lille søsteren min kan stille henne der

Skrevet
Om formen min er ok så kommer nok jeg, stiller Zima i junior sannsynligvis

Da skal jeg se på :ahappy: Hun er nydelig!

Silje, selvfølgelig er du i form!

Jeg skal stille Extra i 6-9 mnd gruppen (hvis jeg ikke har missforstått alt :) ) ;)

Edit: Pluss at jeg skal gå lp med Tassa ;)

Skrevet

Jeg skal kanskje stille Birk der, spørs hvem som dømmer :o

Er litt lei av å stille for dommere som ikke har peiling...

Skrevet

Det var da voldsomt så tidlig ute vi skulle være da :) leeeenge til det!! men planen er å reise... Da blir det Unghundklasse for tuttemor... (utrolig hvor fort tiden går...) da er vel hun nesten 19 mnd.... *oi*

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja etter hva kalenderen sier meg så har jeg fri fra jobb og dermed er det jo en mulighet for å dra over til Fitjar og stille! Dommeren er en som har dømt stabij mange ganger og er kjent med rasen, så det er jo også litt gøy. Så jo - jeg tror nok vi tar turen ja :rolleyes:

Skrevet

Var snakk om at vi skulle stille der, men tror det blir Hamar jeg stiller Beauty i junior klassen :D Men det kan jo være at det blir Stord alikevel.

Skrevet
Var snakk om at vi skulle stille der, men tror det blir Hamar jeg stiller Beauty i junior klassen :D Men det kan jo være at det blir Stord alikevel.

Selvfølgelig skal du til Stord :) Er det NKK Hamar du tenker på? I så fall så kan vel ikke valper stilles (om jeg ikke tar helt feil?).

Skrevet

Junior er 9-15 mnd og er den yngste klassen på NKK Hamar.... Valpe klasser er 4-6 og6-9 mnd, de stilles ikke på NKK sine utstillinger.

Skrevet
Og hva er en junior? :) 6-9 mnd?

Junior: 9-15 mnd.

Unghund: 15-24 mnd

Åpen klasse: Over 24 mnd.

Det er også valgfrie klasser, man kan stille en junior i unghundklassen fra 12 mnd. og en unghund i åpen, husker ikke alder der.. Alle reglene ligger på nkk.no :)

Skrevet
Junior er 9-15 mnd og er den yngste klassen på NKK Hamar.... Valpe klasser er 4-6 og6-9 mnd, de stilles ikke på NKK sine utstillinger.

Takk Silje :) Du vet at jeg trenger en del veiledning innen utstilling :Laugh:

(Jeg skal leve lenge på den at du synes at Extra hadde fine vinkler må du tro :) )

Skrevet
Takk Silje :) Du vet at jeg trenger en del veiledning innen utstilling :Laugh:

(Jeg skal leve lenge på den at du synes at Extra hadde fine vinkler må du tro :) )

Ja vi skulle tatt oss et kurs altså... siden det ikke ble på leiren...

Ja jeg gleder meg til å se henne igjen! skal snurpe sammen på NKK stavanger så jeg får sett henne da :)

Skrevet
Ja vi skulle tatt oss et kurs altså... siden det ikke ble på leiren...

Ja jeg gleder meg til å se henne igjen! skal snurpe sammen på NKK stavanger så jeg får sett henne da :)

Du føder før det, tenk :) Og vi svømmer vekk fra topic.. *liste seg ut*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...