Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitjar - Stord Hundeklubb, 10-11 november -07

C.J

Recommended Posts

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Om formen min er ok så kommer nok jeg, stiller Zima i junior sannsynligvis

Da skal jeg se på :ahappy: Hun er nydelig!

Silje, selvfølgelig er du i form!

Jeg skal stille Extra i 6-9 mnd gruppen (hvis jeg ikke har missforstått alt :) ) ;)

Edit: Pluss at jeg skal gå lp med Tassa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så tidlig ute vi skulle være da :) leeeenge til det!! men planen er å reise... Da blir det Unghundklasse for tuttemor... (utrolig hvor fort tiden går...) da er vel hun nesten 19 mnd.... *oi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja etter hva kalenderen sier meg så har jeg fri fra jobb og dermed er det jo en mulighet for å dra over til Fitjar og stille! Dommeren er en som har dømt stabij mange ganger og er kjent med rasen, så det er jo også litt gøy. Så jo - jeg tror nok vi tar turen ja :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var snakk om at vi skulle stille der, men tror det blir Hamar jeg stiller Beauty i junior klassen :D Men det kan jo være at det blir Stord alikevel.

Selvfølgelig skal du til Stord :) Er det NKK Hamar du tenker på? I så fall så kan vel ikke valper stilles (om jeg ikke tar helt feil?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er en junior? :) 6-9 mnd?

Junior: 9-15 mnd.

Unghund: 15-24 mnd

Åpen klasse: Over 24 mnd.

Det er også valgfrie klasser, man kan stille en junior i unghundklassen fra 12 mnd. og en unghund i åpen, husker ikke alder der.. Alle reglene ligger på nkk.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior er 9-15 mnd og er den yngste klassen på NKK Hamar.... Valpe klasser er 4-6 og6-9 mnd, de stilles ikke på NKK sine utstillinger.

Takk Silje :) Du vet at jeg trenger en del veiledning innen utstilling :Laugh:

(Jeg skal leve lenge på den at du synes at Extra hadde fine vinkler må du tro :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Silje :) Du vet at jeg trenger en del veiledning innen utstilling :Laugh:

(Jeg skal leve lenge på den at du synes at Extra hadde fine vinkler må du tro :) )

Ja vi skulle tatt oss et kurs altså... siden det ikke ble på leiren...

Ja jeg gleder meg til å se henne igjen! skal snurpe sammen på NKK stavanger så jeg får sett henne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi skulle tatt oss et kurs altså... siden det ikke ble på leiren...

Ja jeg gleder meg til å se henne igjen! skal snurpe sammen på NKK stavanger så jeg får sett henne da :)

Du føder før det, tenk :) Og vi svømmer vekk fra topic.. *liste seg ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...