Gå til innhold
Hundesonen.no

Venteplass på skole


Benedicte

Recommended Posts

Jeg har søkt skole i et annet fylke, og er plassert bakerst i køen av den grunn. Derfor er alle som har søkt på samme linje/skole som meg fra 1-12.valg foran meg.

Jeg har fått vite at jeg står på venteliste som nummer 9. Dvs at dersom en som har valgt samme som meg på f.eks 6 valg takker nei, så er jeg nummer 8 i køen?

Sjansen er derfor ganske stor? Siden sikkert veldig mange takker nei til sitt andre, tredjevalg osv..?(jeg har fått vite at det er flere ledige plasser enn førstevalgssøkere på skolen min)

Svarfristen er 20juli. Når får jeg vite om jeg kommer inn eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem og få deg til å miste håpet, men er dette en linje som er populær, så er nok sjangsen liten for at man kommer inn. Jeg stod på venteliste i et annet fylke som nr 4 eller noe, og kom ikke inn.

Men det som kan skje, nå er det jo svarfrist (aner ikke hvilken dato), der må du takke ja for å stå videre på venteliste. Så kommer 2.inntak. Da kan det hende det er noen som ikke har takket ja, og du vil rykke fremover. MEN det kan jo hende du ikke kommer så langt frem i køen som ventet. Og da fortsetter egentlig inntaket fremover til skolestart og videre. (sånn er det her hvertfall). Så du kan få tilbud etter 2. inntaket også.

Jeg begynte på en annen skole fordi jeg ikke kom inn på første valget på skole. Da var jeg nr 2 på venteliste. og etter 2 inntaket var jeg nr 1. Noen uker etter skolestart fikk jeg tilbud om å begynne der. Så da sluttet jeg der jeg hadde begynt, og begynte på første valget mitt. Og det var ikke noe problem i og for seg. Så inntaket fortsetter en god stund. Men det kan også lønne seg å ringe skolen, for noen holder seg ikke til ventelista etter skolestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det er veldig stor sannsynlighet for å komme inn. Jeg sto som nr 7 på venteliste på den beste skolen i Haugesund, pluss den vanskeligste/og mest populære linjen å komme inn på. Jeg kom inn på den. Jeg husker ikke helt når jeg fikk vite det, men det går ikke så lang tid etter den 20. Juli :whistle:

Lykke til !

Edit: Det spørs selvfølgelig hvilke karakterer du har :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar!

Jeg har derimot hørt at det ikke er en særlig populær linje. Derfor var det flere ledige plasser enn 1.valgs søkere. Det samme gjelder naturbruklinjen i Bergen, hvor de fortalte at de aller fleste som søkte kom inn

flott!:whistle:

*Dobbelpost, mod Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskjed om andreinntaket tror jeg kommer rundt tiende august, om jeg ikke husker heeelt feil.

Det gjør det jo selvsagt litt problematisk for deg siden du altså ikke veit før da om du skal flytte eller ikke, og dermed ikke kan for sikkert takke ja til en hybel enda (har du funnet noe forresten?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar!

Jeg har derimot hørt at det ikke er en særlig populær linje. Derfor var det flere ledige plasser enn 1.valgs søkere. Det samme gjelder naturbruklinjen i Bergen, hvor de fortalte at de aller fleste som søkte kom inn

flott!:whistle:

*Dobbelpost, mod Crizpo*

Da er det nok stor sjangs for deg å komme inn :ahappy: For da er det sikkert flere som har dette på 2. eller 3. valg, eller som ikke vil gå der. Og da vil disse bare gå bort. Og du vil rykke fremover i køen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter faktisk 40 elever mer enn skolen har plass til. Det har aldri vært så mange søkere til skolen generelt før. De bygger ut for å få plass. Hvertfall skulle de det, men da må de jammen begynne snart for å bli ferdige til skolestart :ahappy: Skjetlein strekker seg som regel langt for å slippe inn elever, så det er godt mulig du kommer inn :whistle:

I fjor var det hvertfall 10 stk på grunnkurs naturbruk som sluttet etter et par måneder, og frigjorde plasser. Å komme inn en stund etter skolestart er jo ikke optimalt, men bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et spørsmål også: jeg kom inn på Elvebakken, studiespesialisering :whistle: Men en venninne av meg er nr. 10 på venteliste der. Er det stor sjanse for at hun kommer inn? Jeg bare tenker de greiene med svarfrist ogsånn vet jeg det er endel som ikke helt har fått med seg. Hvis noen glemmer og samtidig noen takker nei, fordi de har kommet inn på høyere ønske? Men Elvebakken har 3 -høyeste snittet så alle som søkte dit hadde det som 1. valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...