Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyting?

eyeheartsammy

Recommended Posts

Hei jeg har en herlig liten dachs. han er en blanding mellom stri og korthåret og er en skikkelig kosegutt. det eneste problemet vi har er at han røyter noe forferdelig hvis vi holder han eller klapper han så er vi dekket i hår. Vi børster ham ofte men det ser ikke ut som det hjelper. Min mor tok nettopp hennes hund til en hundefrisør og hun sa at dachser røyter ikke i det hele tatt og at det må være noe galt med ham. Jeg skjønner at han kan røyte litt men ikke så mye som han gjør. er det noen som kan hjelpe meg litt her med røyting og om det er noe jeg kan gjøre for å minske det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å tilsette Omega3 i maten? Det hjelpe godt mot røyting og gir pelsen en fin glans.

Kjøper du den oljen da ? Hvor får du tak i den og hvor mye koster den ? Skulle også hatt Omega3 i maten til hundene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fôr bruker du?

Å bruke et fôr av høy kvalitet, med riktig og riktig mengde fett er viktig for pelsen.

Jeg anbefaler blant annet Royal Canin og Norwegian Polar, som jeg selv bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gå over hele hunden med gummihansker med jevne mellomrom? Jeg har ingen erfaring med røytehunder, men har to nokså korthårete katter som jeg børster over av og til for å fjerne de løse hårene. Når jeg har fått av dem en haug meg løspels røyter de bare moderat en stund framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...