Gå til innhold
Hundesonen.no

Moss Hundeklubb 28-29. juli

Peers

Recommended Posts

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Amerikansk cocker spaniel, amerikansk vannspaniel, clumber spaniel, cocker spaniel,

engelsk springer spaniel, field spaniel, flatcoated retriever, irsk vannspaniel, kooiker hond,

sussex spaniel, wachtelhund, welsh springer spaniel: Javier Sanchez, Portugal

Er de i drømmeland? En dommer til alle dem, og det kommer minst 50 flatter? Han må være ekspressdommer i såfall... Sorry, men skjønner ikke hvorfor de ikke kan sette opp flere med en gang.... Med en dommer på flat er de ofte en av rasene som er sist ferdig...

Jeg kommer - med 2x Aris valp (Ebony & Extra) og pappa Aris :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk cocker spaniel, amerikansk vannspaniel, clumber spaniel, cocker spaniel,

engelsk springer spaniel, field spaniel, flatcoated retriever, irsk vannspaniel, kooiker hond,

sussex spaniel, wachtelhund, welsh springer spaniel: Javier Sanchez, Portugal

Er de i drømmeland? En dommer til alle dem, og det kommer minst 50 flatter? Han må være ekspressdommer i såfall... Sorry, men skjønner ikke hvorfor de ikke kan sette opp flere med en gang.... Med en dommer på flat er de ofte en av rasene som er sist ferdig...

Jeg kommer - med 2x Aris valp (Ebony & Extra) og pappa Aris :ahappy:

Jeg har stusset over det samme selv... Denne dommeren skal også brukes i flere grupper, i hvert fall på lørdagen. Så jeg er veldig spent på hvordan dette går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom utst.brevet i går - og utst. er IKKE på denne Ørebanen som jeg gjettet på tidligere men på Råde Idrettsplass. Veiforklaring: Kjør E6 til avkj. mot Råde, etter rundkjøring kjør ca 1 km til Karlshus. Her er det skiltet til utstillingen og Råde idrettspark.

Til Heidi P: Schäferhunder er ikke med på utstillingen, så slike ser man neppe så veldig mange til akkurat der.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeeeeeeei - har de flytta utstillingen IGJEN.......... søren altså.........

Kanskje pga. alt regnet

Mener det er noe anleggsarbeid på Ørejordet. Men forholdene på den nye plassen er veldig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Mener det er noe anleggsarbeid på Ørejordet. Men forholdene på den nye plassen er veldig fine.

OK....... *ler* Rart med vanene - jeg reagerte vel på samme måte når de flyttet utstillingen fra Nesparken til Ørejordet også.. *ler* - sikkert fint på nystedet også..... Jeg skal jo bare ned å se jeg da - har jo ikke meldt på noen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK....... *ler* Rart med vanene - jeg reagerte vel på samme måte når de flyttet utstillingen fra Nesparken til Ørejordet også.. *ler* - sikkert fint på nystedet også..... Jeg skal jo bare ned å se jeg da - har jo ikke meldt på noen hund.

Bare se, du liksom.. Så vidt jeg husker er det 3 hunder fra ditt oppdrett der, så du skal nok ikke bare SE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Old English Shepdog får ikke være med, enda raseklubbenklubben vår har takket ja til å være representert. *snurt*

Dersom Old English Sheepdog ikke er med så har ikke Moss og Omegn mottatt svar fra raseklubben til rett tid - så enkelt er det bare. MOHK har arrangert denne utstillingen i mange mange mange år - og de har en svært erfaren utstillingskomitee, og er raseklubben forespurt så er ikke rasen med ene og alene fordi svar ikke er mottatt til rett tid eller raseklubben har avslått invitasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så er det slik at MOHK ikke lengre får holde LP eller utstilling på Ørebanen, vet ikke helt grunnen for dette, men LP sist i regi av MOHK var på Kambo og nå denne i Råde.

Jeg og mine skal også på utstilling, men ikke for å stille selvsagt, men for å gå der å blomste, sånn er det å ha hvit boxer da får man bare stå på sidelinjen å se på :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi P:

Nei, det er ikke så vanlig å ha med Schäfere på slike nasjonale utstillinger. Norsk Schäferhund Klub takker nei til de aller fleste i løpet av året - men de arrangerer en hel haug egne utstillinger istedenfor, da.

Men ja, sikkert masse annet pent (og mindre pent) å se der, da.

Eva-Kihla:

Oppholdsvær - ja takk! Uansett hvordan området er/funker, etc så vil dårlig vær alltid ødelegge så mye av moroa med en utstilling. Folk blir sittende kalde og innpakkede inne i sine egne telt eller under paraplyer - og hundene må man forsøke holde så tørre som mulig helt til bedømmelsen er ferdig.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får hele 1 konkurrent i valperingen :D

Broren til Whiskey er meldt på i valpeklasse. Ellers stiller nok Tequila aleine i åpen klasse.

Eva-Kihla:

Oppholdsvær - ja takk! Uansett hvordan området er/funker, etc så vil dårlig vær alltid ødelegge så mye av moroa med en utstilling. Folk blir sittende kalde og innpakkede inne i sine egne telt eller under paraplyer - og hundene må man forsøke holde så tørre som mulig helt til bedømmelsen er ferdig.

Susanne

Ja, det er sant.. Alltid kjedelig m dritt vær. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren til Whiskey er meldt på i valpeklasse. Ellers stiller nok Tequila aleine i åpen klasse.

Ja, det er sant.. Alltid kjedelig m dritt vær. :D

Er kun to dsg-valper. men tror jeg vet hvilken den andre kan være.

Har ingen høy forventninger i det heltatt. Dette får bare gå som det går. En erfaring mer for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...