Gå til innhold
Hundesonen.no

Moss Hundeklubb 28-29. juli

Peers

Recommended Posts

Guest Just me!!
Skrevet

Vi stiller, dvs mamma stiller. Hvis noen herfra kommer og titter må dere ikke le av de få kunnskapene våres. :whistle:

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Vi stiller, dvs mamma stiller. Hvis noen herfra kommer og titter må dere ikke le av de få kunnskapene våres. :|

Hvilken dag stiller dere?

Skrevet

Amerikansk cocker spaniel, amerikansk vannspaniel, clumber spaniel, cocker spaniel,

engelsk springer spaniel, field spaniel, flatcoated retriever, irsk vannspaniel, kooiker hond,

sussex spaniel, wachtelhund, welsh springer spaniel: Javier Sanchez, Portugal

Er de i drømmeland? En dommer til alle dem, og det kommer minst 50 flatter? Han må være ekspressdommer i såfall... Sorry, men skjønner ikke hvorfor de ikke kan sette opp flere med en gang.... Med en dommer på flat er de ofte en av rasene som er sist ferdig...

Jeg kommer - med 2x Aris valp (Ebony & Extra) og pappa Aris :ahappy:

Skrevet
Amerikansk cocker spaniel, amerikansk vannspaniel, clumber spaniel, cocker spaniel,

engelsk springer spaniel, field spaniel, flatcoated retriever, irsk vannspaniel, kooiker hond,

sussex spaniel, wachtelhund, welsh springer spaniel: Javier Sanchez, Portugal

Er de i drømmeland? En dommer til alle dem, og det kommer minst 50 flatter? Han må være ekspressdommer i såfall... Sorry, men skjønner ikke hvorfor de ikke kan sette opp flere med en gang.... Med en dommer på flat er de ofte en av rasene som er sist ferdig...

Jeg kommer - med 2x Aris valp (Ebony & Extra) og pappa Aris :ahappy:

Jeg har stusset over det samme selv... Denne dommeren skal også brukes i flere grupper, i hvert fall på lørdagen. Så jeg er veldig spent på hvordan dette går! :)

Skrevet

Jeg vil gjerne ha han andre portugiseren (uten å nevne navn :ahappy:) Mali ; Du vet han som beundret bakdelen min i Bergen :Laugh:

Skrevet

Da kom utst.brevet i går - og utst. er IKKE på denne Ørebanen som jeg gjettet på tidligere men på Råde Idrettsplass. Veiforklaring: Kjør E6 til avkj. mot Råde, etter rundkjøring kjør ca 1 km til Karlshus. Her er det skiltet til utstillingen og Råde idrettspark.

Til Heidi P: Schäferhunder er ikke med på utstillingen, så slike ser man neppe så veldig mange til akkurat der.

Susanne

Guest Belgerpia
Skrevet

Neeeeeeeeeeei - har de flytta utstillingen IGJEN.......... søren altså.........

Kanskje pga. alt regnet

Skrevet
Neeeeeeeeeeei - har de flytta utstillingen IGJEN.......... søren altså.........

Kanskje pga. alt regnet

Mener det er noe anleggsarbeid på Ørejordet. Men forholdene på den nye plassen er veldig fine.

Guest Belgerpia
Skrevet
Mener det er noe anleggsarbeid på Ørejordet. Men forholdene på den nye plassen er veldig fine.

OK....... *ler* Rart med vanene - jeg reagerte vel på samme måte når de flyttet utstillingen fra Nesparken til Ørejordet også.. *ler* - sikkert fint på nystedet også..... Jeg skal jo bare ned å se jeg da - har jo ikke meldt på noen hund.

Skrevet
OK....... *ler* Rart med vanene - jeg reagerte vel på samme måte når de flyttet utstillingen fra Nesparken til Ørejordet også.. *ler* - sikkert fint på nystedet også..... Jeg skal jo bare ned å se jeg da - har jo ikke meldt på noen hund.

Bare se, du liksom.. Så vidt jeg husker er det 3 hunder fra ditt oppdrett der, så du skal nok ikke bare SE :D

Guest Belgerpia
Skrevet
Old English Shepdog får ikke være med, enda raseklubbenklubben vår har takket ja til å være representert. *snurt*

Dersom Old English Sheepdog ikke er med så har ikke Moss og Omegn mottatt svar fra raseklubben til rett tid - så enkelt er det bare. MOHK har arrangert denne utstillingen i mange mange mange år - og de har en svært erfaren utstillingskomitee, og er raseklubben forespurt så er ikke rasen med ene og alene fordi svar ikke er mottatt til rett tid eller raseklubben har avslått invitasjonen.

Skrevet

Desverre så er det slik at MOHK ikke lengre får holde LP eller utstilling på Ørebanen, vet ikke helt grunnen for dette, men LP sist i regi av MOHK var på Kambo og nå denne i Råde.

Jeg og mine skal også på utstilling, men ikke for å stille selvsagt, men for å gå der å blomste, sånn er det å ha hvit boxer da får man bare stå på sidelinjen å se på :glare:

Skrevet

aaaah ok :D Takk for svar. Det er kanskje ikke schæfere på vanlige utstillinger ???

Men er sikkert masse annet og se på .. men helt i råde da gitt ....

Skrevet

Heidi P:

Nei, det er ikke så vanlig å ha med Schäfere på slike nasjonale utstillinger. Norsk Schäferhund Klub takker nei til de aller fleste i løpet av året - men de arrangerer en hel haug egne utstillinger istedenfor, da.

Men ja, sikkert masse annet pent (og mindre pent) å se der, da.

Eva-Kihla:

Oppholdsvær - ja takk! Uansett hvordan området er/funker, etc så vil dårlig vær alltid ødelegge så mye av moroa med en utstilling. Folk blir sittende kalde og innpakkede inne i sine egne telt eller under paraplyer - og hundene må man forsøke holde så tørre som mulig helt til bedømmelsen er ferdig.

Susanne

Skrevet
Vi får hele 1 konkurrent i valperingen :D

Broren til Whiskey er meldt på i valpeklasse. Ellers stiller nok Tequila aleine i åpen klasse.

Eva-Kihla:

Oppholdsvær - ja takk! Uansett hvordan området er/funker, etc så vil dårlig vær alltid ødelegge så mye av moroa med en utstilling. Folk blir sittende kalde og innpakkede inne i sine egne telt eller under paraplyer - og hundene må man forsøke holde så tørre som mulig helt til bedømmelsen er ferdig.

Susanne

Ja, det er sant.. Alltid kjedelig m dritt vær. :D

Skrevet
Broren til Whiskey er meldt på i valpeklasse. Ellers stiller nok Tequila aleine i åpen klasse.

Ja, det er sant.. Alltid kjedelig m dritt vær. :D

Er kun to dsg-valper. men tror jeg vet hvilken den andre kan være.

Har ingen høy forventninger i det heltatt. Dette får bare gå som det går. En erfaring mer for oss begge :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...