Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder som lever opp til navnet sitt


MegaMarie

Recommended Posts

Vell her i huset har vi en Gipsy og en Blondie. Altså en sigøyner og en blondine.

I kennel navnet heter Gipsy Raindance og dette lever hun helt opp til. Når hun skal få mat så "danser" hun en slags reindans. Hun spinner rundt og rundt seg selv helt til hun enten kommer bort til matskålen eller hun kommer bort til døren(hun spiser av og til ute). Det begynner heldigvis ikke alltid å regne da.

Gipsy hun pleier også å stjele. Hele tiden. Vet ikke om det er noe sigøynere gjør. Tror jeg leste en historie om en sigøyner som gjorde det i engelsken en gang. Hun stjeler i fra bosset. Ting som ligge oppe på vaskemaskinen og alt som vi ikke sitter høyere opp en 1 m.

Mamma skulle egentlig ønske at hun ikke hadde kaldt Gipsy for Rocking Tale siden halen hennes hele tiden går i ett sett (det var R-kull).

Tror ikke det er så mye som er blondt med Blondie. Hun er ganske smart i følge meg da. Hun leker med naboens main cooner da vis det er noe blondt i det. Og hun tror at lamene på gården ved siden av oss vil leke med henne. Ellers så kunne hun sikkert blitt lett påkjørt fordi hun elsker biler fordi hun vet at det er mennesker inni dem. <_< Og hun elsker mennesker. Hehe

Kennel navnet hennes er jo Dobs Only Blondie. Vet ikke om hun er Dobs eneste blondine. Vi får da håpe på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica heter egentlig Ibris la Chica - og la Chica betyr jo "frøken" eller "den lille frøkenen" som jeg liker å si. Og en liten frøken er hun ja, når hun går elegant bortover gata, slenger på skjørtet sitt så det ser ut som hun vrikker rumpa på en perfekt måte - og som gjør at hun har blitt populær blant hannene..:) Dessuten er hun vakker, snill, rolig, høflig og bestemt, noe som kan kjenntegnes med en liten frøken.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, flat-tomsingen her heter Kark. Opprinnelig kallte jeg han Kark etter trellen Kark i Snorre-sagaene.. (nei, jeg er egentlig ikke så oppegående i historie, men beretningen om trellen Kark den gjorde inntrykk og selv mange år etter skoletiden så husker jeg Kark ja). For å ta historien om trellen Kark - jeg har glemt mange detaljer altså - men Kark var trell til en Håkon Jarl (eller noe sånt, de het jo alltid slike ting de gamle viking-kongene) som drev og slåss med noen andre (hvilket de også uavlatelig gjorde..). Uansett Kark og herrens hans gjemte seg i en kjeller i en låve eller noe sånt, og de hørte fiende-kongen (som jeg absolutt ikke husker navnet til) på gulvet over dem si til sine menn at den som kunne få tak i Håkon Jarl skulle bli rikelig belønnet med jord og gull og damer.. Så Kark anga sin herre, men noen belønning fikk han ikke - han fiendekongen sa at "en hund som kunne angi sin herre slik, var ikke verdt å la leve" - eller noe i den retningen. Så Kark fikk hodet hogd av. Og jeg syntes alltid så synd på stakkars trellen Kark, selvfølgelig ville han gjerne ha belønningen.. og slikt tenker en hund også til en viss grad, så derfor fikk flatten navnet Kark. Og det er jo en fin og oppbyggelig historie om hvordan Kark fikk sitt navn!

Men - og det er her det kommer - jeg får rett som det er spørsmål om Kark er oppkallt etter slaven til "Hårek den Hardbalne", tegneserien. Og jeg må innrømme at jeg tenkte ikke på den egentlig, men ser jo at Kakkelakken vår lever veldig opp til og likner nettopp Kark i tegneserien. Kark i tegneserien er jo så kørka stakkars, men så god og snill enda han ikke skjønner stort, forsøker alltid å gjøre sitt beste enda han er litt engstelig av seg.. og det er egentlig "vår" Kark i et nøtteskall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa lever så ekstremt opp til navnet sitt :rolleyes: Hun er oppkalt etter Villa Champagnebrus.. Og sprudle, det gjør hun til de grader!

Saeta betyr hår, og ja, hun har ganske så bra pels :)

Jóga er oppkalt etter en sang, og hun kan jo "synge" på sitt vis *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, første hunden min het Bacon... Så nei, hun levde vel aldri opp til noe røkt svinekjøtt som jeg kan komme på. :)

Kennelnavnet var Easy Living, og hun nøt livet til det fulle. Så det passet definitivt bedre sånn sett.

Den andre hunden min het MoshiMoshi, og det levde hun opp til hver eneste dag. Moshi moshi betyr noe slikt som "hei hei!" på japansk, og alle som ville hilse på ble stemplet med ansiktsvask og halepisk. Hun var glad i folk den teite tulla. :ahappy:

Kennelnavnet var Primal Scream (Mötley Crue-kull av alle ting), og hun levde vel opp til det også. Så hun en katt så hylte hun som en banshee i frustrasjonen over å ikke få jage styggedommen. Hun hørtes for å si det slik... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har en flatcouted retriever som heter Tigergutt og han er oppkalt etter Tigergutt i Hundremeterskogen. Min Tigergutt og Tigergutt i hundremeterskogen har det til felles at dem bomper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har "alle" mine hunder som jeg har gitt navn til levd opp til navnene sine:

Førstemann som var min hund; ble kalt Kimuktuk. Det betyr djevel på inuit.... Han ble omplassert pga dominansagresjon, og i det nye hjemmet overlevde han ett år før han ble avlivet, siden han var ett lite (stort) monster.

Andremann, omplasseringshund som vi ikke viste navnet til, fikk hete Estla etter Odins mor. Odins mor var vist en klok liten kone. Det var Estla også, alltid tankefull og ett sært lynne.

Tredjemann, schæfer som fikk sitt lekre navn Quando, som på portogisisk betyr "hva" (mener det var det), og han lurte alltid på hva vi skulle finne på og hadde det utrykket i ansiktet.

Fjerdemann, schæfer Faro... arme liten gutt, ett dårlig valgt navn. Det betyr fyrtårn på portogisisk. Han ble på en måte litt stor han... også blinker det bare av og til, med jevne mellomrom i hodet hans.

Femtemann, border collie Zizco; Min mann synes Zizco var fint for der jobbet en venn av mannen min. Hadde jeg bare vist at det faktisk var ett firma som jobber med bredbåndshastigheter, og med mine erfaringer med navnvalg så ville jeg droppet det og kalt han noe helt annet. Så her går det fort, men det er ofte dårlig minne... *klage til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann som var min hund; ble kalt Kimuktuk.

Jeg er altfor trønder tror jeg, for jeg leste noe helt annet ved første øyekast. :wacko:

Ble det mange morsomme talesleiver i løpet av ktukens liv?

Sorry, jeg er en e(n)kel sjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altfor trønder tror jeg, for jeg leste noe helt annet ved første øyekast. :P

Ble det mange morsomme talesleiver i løpet av ktukens liv?

Sorry, jeg er en e(n)kel sjel...

:wacko: Har aldri tenkt på det! *fnis* Han ble til daglig kalt Kim (med diverse stygge ord før eller etter)

*klarer ikke å slutte å le*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det hjelper når jeg lurer på hvordan det hadde gått om han virkelig hadde levd opp til navnet sitt? :wacko:

Nå blir vi veldig OT her. Men Mari, ikke tenk på det du er du søt :Laugh: Blir komplisert i hodet på en nordlending det. Forøvrig viste jeg min mann (nordlending) navnet på trykk nå, og av en eller annen grunn leste han det samme. Skitne tanker har dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje ikke si at unge Babs lever opp til noe spesielt, men det er en litt artig historie rundt navnet hennes likevel... Da jeg hadde valpekullet med henne var de 14 valper. Dette fikk ukebladet Hjemmet tak i og ville komme og lage en reportasje. Det var jo greit nok for min del, og reportasjen kom som tosidig reportasje en del uker etterpå (da var jo alle valpene levert og Babs hadde fått sitt navn og alt vel liksom). Det som var litt morsomt med det, var at på siden BAK reportasjen om oss, var det en reportasje om Lill-Babs... :wacko:. Om noe, så har kanskje Babs en viss likhet med øynene til Lill-Babs ???

Forøvrig var det flaut å komme til Danmark og ha med seg Babs... der betyr nemlig navnet Pupper (ble jeg fortalt)... hun lever vel ikke akkurat opp til det heller, men hun ble raskt omdøpt til Bams der nede :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vi veldig OT her.

Neida! Vi snakker jo om navn enda jo. Litt ivaffal... :P

Men Mari, ikke tenk på det du er du søt :Laugh: Blir komplisert i hodet på en nordlending det.

Kaller du meg...*pust* n-n-nordlending?!? :P Blasfemi! Jeg er trønder sier jeg, TRØNDER!

Skal jeg landsdelsplasseres er jeg vel en ...øh... midtlending? Siiiiriiii! Ka e vi for nå egentli? :P Ktuker muligens? Ka du si?

Forøvrig viste jeg min mann (nordlending) navnet på trykk nå, og av en eller annen grunn leste han det samme. Skitne tanker har dere!

Great minds think alike, og ferdig med det! :P

Oj! Navn, ja... Lånehunden Charlie (Charlieboy-Hanky på papiret), vel hmm, han lever vel opp til navnet sitt han og. Litt som Charlie Brown i både utseende og personlighet? *ro desperat*

*kremt* ... det er vel omtrent nå man blir moderert skulle man tro... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida! Vi snakker jo om navn enda jo. Litt ivaffal... :P

Ja, sånn nesten

Kaller du meg...*pust* n-n-nordlending?!? :P Blasfemi! Jeg er trønder sier jeg, TRØNDER!

Skal jeg landsdelsplasseres er jeg vel en ...øh... midtlending? Siiiiriiii! Ka e vi for nå egentli? :P Ktuker muligens? Ka du si?

Ups beklager noe innmari :shocked:

Great minds think alike, og ferdig med det! :P

Nå er han ekte nordlending og ikke en wannebee *dukker*

Oj! Navn, ja... Lånehunden Charlie (Charlieboy-Hanky på papiret), vel hmm, han lever vel opp til navnet sitt han og. Litt som Charlie Brown i både utseende og personlighet? *ro desperat*

Og nå var det jeg som leste feil... :P Fikk brått Madonna på hjernen *nynne på hankypanky*

*kremt* ... det er vel omtrent nå man blir moderert skulle man tro... :wacko:

Pføy, de later som de har ett liv de :P Så de ser ikke vår lille diskusjon litt på utkanten av tråden før i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du meg...*pust* n-n-nordlending?!? :P Blasfemi! Jeg er trønder sier jeg, TRØNDER!

Skal jeg landsdelsplasseres er jeg vel en ...øh... midtlending? Siiiiriiii! Ka e vi for nå egentli? :P Ktuker muligens? Ka du si?

OIOIOIOIOI.... Margrethe må nok få høre noen sannhetens ord i morra *flir*

Vi er selvsagt TRØNDERA vi :wacko:. Midtlending høres jo i grunnen litt morsomt ut - eller ARTI som æ villa sagt på dialækt :P.

*mumler forøvrig noe om at flere leste litt "feil" her... *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OIOIOIOIOI.... Margrethe må nok få høre noen sannhetens ord i morra *flir*

Vi er selvsagt TRØNDERA vi :P . Midtlending høres jo i grunnen litt morsomt ut - eller ARTI som æ villa sagt på dialækt :P .

*mumler forøvrig noe om at flere leste litt "feil" her... *

Godt fyrtårnet lekte godstog over bredbåndet i dag da :wacko: For siden bredbåndet har blitt noe redusert så får jeg ikke med han noen steder... (vi holder oss fortsatt til navn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Tja dem første hundene mine valgte jeg liksom ikke navn på..

Shani, fikk navnet av oppdretteren. Ingen betydning.

Stevie fikk navnet sitt etter gitaristen Stevie Ray Voughan (vet ikke hvordan etternavnet skives) Påtvunget navn fra min far sin store helt om jeg skulle ha hund. Han var ganske så show-off da, og det var nå gitaristen også :P

Blaze er vell den første jeg har som lever opp til navnet sitt. Det har jo litt dobbel betydning. Strippeklubben Blaze i Oslo som hun har navnet til :rolleyes: Og Blaze er en liten luremus når det gjelder gutter, og strutter gjerne rundt og viser seg fram! Så ordets betydning, "flamme" og hun er en liten flamme--> Heit som fy iblandt og brenner virkelelig for å jobbe :P

At hun heter Ô-Blaze i stamtavlen, viser vell egentlig bare mor sin forvirring iblandt...(ØØøøøø Blaze??) :P

Talli heter egentlig Talia al Ghul og er datteren til en mega skurk i tegneserien "Batman" og forfører Batman iblandt. Redder ham også ved flere andledninger og gjør slik at Lex Luthor går under. Ikke helt kriminell, men ikke helt heltinne heller :wacko: Hva skal det bli av denne hunden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Milo- vaskemiddel bryr han seg ikke om..Men Milo er en ganske så kjent stripper og v. flere anledninger har Milo klart å blotte meg i all offentlighet <_< Han er oppkalt etter hunden til "The Mask" men jeg er ikke så sikker på om han lever opp til det..

Vegas- Oppkalt etter Las Vegas. Både byen og bikkja er fulle av liv. Gjør mye han ikke har lov til, og finner alltid to muligheter på ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å late som om navnene påvirker hvertfall ja...

Mia heter Mamma Mia på stamtavlen (Abba-kull), og er en ordentlig mammadalt..

Minnie heter Forbidden Love på stamtavlen, men lever vel mer opp til skikkelig blond mus som Minnie i tegneserien.

Er jeg litt kvalm når jeg tenker at Ace lever opp til navnet sitt med å ha vært i sitt ess i alt vi har prøvd? Nu vel, sånn tenker jeg hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han ekte nordlending og ikke en wannebee *dukker*

Nå lo jeg jammen litt for høyt og for litt for lenge!

Selvsagt fordi påstanden er så patetisk og infantil og slettes ikke på sin plass! Jepp, det var nettopp det det var...

Jeg husker forøvrig nordlendingen som ble frikjent fra å ha kalt en politimann noe unevnelig. Jeg lurer på om oss midt- og sørafor-lendinger kan snike oss unna med å kalle de "hestktuk" i ny og ne? Hør med gubben, sånne trønderimitatører er visst eksperter på sånt har jeg hørt. *dukker enda lavere*

Og nå var det jeg som leste feil... :P Fikk brått Madonna på hjernen *nynne på hankypanky*

Grisejente! Jeg er sjokkert! :P Har du trønderaner i årene kanksje? :P

Nå må jeg forøvrig innrømme at jeg og Charlie måtte ha en liten "sitdown" (jepp, vi gjør det som i Sopranos vi) slik at han kunnå få innsikt i at menstruasjon og løpetid ikke er det samme. Ikke i nærheten engang! Så fram til han mistet godtposen var han vel helt on topic egentlig. :P

Pføy, de later som de har ett liv de :P Så de ser ikke vår lille diskusjon litt på utkanten av tråden før i morgen

Så frekt! Ha et liv liksom... Gjennomskuelig. Back to topic ser det ikke ut til at moderatorene lever opp til sitt navn iallefall. *fnis*

OIOIOIOIOI.... Margrethe må nok få høre noen sannhetens ord i morra *flir*

Vi er selvsagt TRØNDERA vi :P. Midtlending høres jo i grunnen litt morsomt ut - eller ARTI som æ villa sagt på dialækt :P.

Havne litt på toillflir'n av hele disskusjon'n æ faktisk. :P

*mumler forøvrig noe om at flere leste litt "feil" her... *

Det er genetisk. Vi kan ikke noe for det. Og bra er det, for "jeg er jo trønder..." er den beste unnskyldningen for det meste når man befinner seg i en situasjon hvor man har gjort noen beklemt. :P Seriøst, prøv det! :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaizer lever ganske godt opp til navnet sitt ja, han er en liten keiser som vet at han er pen og ser ordentlig høytidelig ut når han ligger og følger nøye med på alt som skjer. Og kanskje lever han litt opp til Kaizers Orchestra når han boffer og bjeffer? :P

Stevie fikk navnet sitt etter gitaristen Stevie Ray Voughan (vet ikke hvordan etternavnet skives)

Det skrives Vaughan, bare for å pirke litt. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...