Gå til innhold
Hundesonen.no

løpetid og innbilt svangerskap


Red Merle

Recommended Posts

Er noe herk. [-X

Geisha har nettop ( ja ca 4 uker siden nå) hatt løpetid. Ognå kommer det perioden der hun tror at hun skal ha valper.

spøresmålet er hvor normalt er dette:

Økt apetitt

Forandrig i fasong

melke sprengt

Sover mer

&

Kattene,Bamsene og lekene henens blir valpene hennes.

Greit nok melke spregt har hun en tendens til å bli, og hun har lett for å bruke leker/bamser og katter som valper.

Man hun har aldri hatt en økt appetitt eller forandra fasong.

Kankje dette er innbillning, at det er bare jeg somser syner.

For hun kan umulig være drektig på noen måte. For hun har ikke vært med noen hannhund, det har ikke vært noenhannhund på døre og hun har heller ikke stikki av :?

Rare greier. Bør vi sjekke det hos evt veterinær?

Dette er skummelt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noen rare greier ta der ja. Ikke så unormalt spør du meg men det med melkespreng ble litt anet, men har hun hat valper før skjøner jeg det med melkespreng ja eller nei tror jeg. Likens som Wilma på 13månder som aldri har hat løpetid men lell skal gå og bere rundt på kattungene, men kattungene her i huse har ikke nok skin til at hun får skikelig tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun har ikke hatt valper før, i og med at hun er blandings hund er ikke valper aktulet :)

Men jeg kan si at hun klarte å tjuvparre seg en gang, men det ble rett til veterinær for en hormonsprøyte. Kan dette med melke sprengen ha noe med dette å gjøre ?

Det er ganske plagsomt, hun har hatt jurbetennelse engang før, og det e rikke noe jeg ønsker at hun skal få igjenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at alle tisper får innbilt svangerskap etter løpetid? Det bare varierer om du merker noe på tispa eller ikke.. Noen blir helt satt ut, samler leker som "valper" og sånt, andre merker du ingen ting på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe herk. [-X

Geisha har nettop ( ja ca 4 uker siden nå) hatt løpetid. Ognå kommer det perioden der hun tror at hun skal ha valper.

spøresmålet er hvor normalt er dette:

Økt apetitt

Forandrig i fasong

melke sprengt

Sover mer

&

Kattene,Bamsene og lekene henens blir valpene hennes.

Greit nok melke spregt har hun en tendens til å bli, og hun har lett for å bruke leker/bamser og katter som valper.

Man hun har aldri hatt en økt appetitt eller forandra fasong.

Kankje dette er innbillning, at det er bare jeg somser syner.

For hun kan umulig være drektig på noen måte. For hun har ikke vært med noen hannhund, det har ikke vært noenhannhund på døre og hun har heller ikke stikki av :?

Rare greier. Bør vi sjekke det hos evt veterinær?

Dette er skummelt :?

Dette er alvorlig. Hunden din har innbilt svangerskap i sterk grad,og det vil være slik med hver eneste løpetid,og hun kommer garantert til å få melkespreng igjen på et tidspunkt. Det beste å gjøre her,for å unngå både jurkreft,livmorbetennelse og annet dritt,er å sterilisere henne!!

Det vil gi henne et bedre og lenger liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, må smiske med muttern. Sterilisering er ikke akkurat det billigste ingrepet hos en veterinær.

Jeg fikk et kjerring råd om at jeg burde smøre eddik blandet med vann på juret hennes. Hun har det med å sleike juret sitt når hun blir melkesprengt. Jeg prvde det sist, det funka ganske bra.

Skal jeg prøve det igjenn og se hvordan det går, eller prøve å smiske med muttern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre dette hver gang hun har melkespreng,og risikere at det går infeksjon i et jur tilslutt?

Sterilisering er ikke snakk om å smiske med muttern.. det er bare å forklare henne det enkle faktum at blir det gjort, så har dere bikkja lenger og sunnere.

Eller ring en dyrlege og be DEM anbefale det til henne!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO med mora mi er det snakk om smisking.

Nytetr ikke å be dyrelgen om å anbefale dem det heller. de har et helt annent syn på hunde hold enn hva de fleste andre har.

Etter min mening skulle de egentli ikkke hatt hund. Jeg bruker mange uker på å mase den i hjæl... for at de skal betale en vaksine og helse skjekk til bikkja.

Så med dem er det smisking som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Viss du kjenner noen som driver med akupuntur på hund, burde du prøve dette.Hadde store problemer med innbildt på min tispe( hun er nå sterelisert), men etter en behandling hos akupunktør var hun den gode gamle igjen.

Husk også att tisper med mye problemer med innbildt har større sjangs for å få livmorbetennelse og jursvulster senere i livet.. Blir jo billigere å ta det nå, enn å riskikere enn skikkelig syk og haste operasjon senere. Kanskje dette kan overtale moren din..

God bedring til hunden din..

Hoppetussa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er alvorlig. Hunden din har innbilt svangerskap i sterk grad,og det vil være slik med hver eneste løpetid,og hun kommer garantert til å få melkespreng igjen på et tidspunkt. Det beste å gjøre her,for å unngå både jurkreft,livmorbetennelse og annet dritt,er å sterilisere henne!!

Det vil gi henne et bedre og lenger liv.

helt enig med Calina... innbillt drektighet er ikke sunt for hunden... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at alle tisper får innbilt svangerskap etter løpetid? Det bare varierer om du merker noe på tispa eller ikke.. Noen blir helt satt ut, samler leker som "valper" og sånt, andre merker du ingen ting på

nei, har aldri hørt om det. Mine tisper har jeg heller ikke merket noe sånt på. La moren din være med en tur til vetrinæren du så får hun og høre hva han sier. Det er ofte lettere å gjere det på den måten... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er alvorlig. Hunden din har innbilt svangerskap i sterk grad,og det vil være slik med hver eneste løpetid,og hun kommer garantert til å få melkespreng igjen på et tidspunkt. Det beste å gjøre her,for å unngå både jurkreft,livmorbetennelse og annet dritt,er å sterilisere henne!!

Det vil gi henne et bedre og lenger liv.

Helt enig med deg om sterilisering. Hun vil også slippe unna alt stresset hun har med innbilt drektighet hvis du steriliserer henne. Den ene tispa jeg hadde ble også utrolig mye roligere. Det negative med dette, er at det koster litt. Men jeg kan love deg det er verd hver krone :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra for ei tispe å ha innbilt svangerskap. De blir utslitt, og de leter/stresser hele tiden etter disse "valpene" sine.

Hun vil få det bedre om dere steriliserer henne, ja. Bedre livsglede og lengere liv! :D

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke hvor gammel denne tispa er da, men hvis hu er "oppi åra" så er det kanskje unødvendig å bruke 3-4000 på en operasjon? Men det er nok noe å tenke NØYE igjennom tror jeg. Så hun ikke får sånne plager som det snakkes om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble 6 år for noen uker siden. Vil ikke streilisere henne nå, syne sikke det blir verdt det, hadde hun vært tre år yngre hadde det vært aktuelt. Hun har ikke vært noen plaget med innbilt svagerskap denne gangen. det komme ri perioder. hun er ikke så alvrolig ramma som dere skal ha det til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...