Gå til innhold
Hundesonen.no

Dopapir

vipsen

Recommended Posts

Skrevet

Silkemykt så halvparten av det du har brukt henger igjenn der man har brukt det. Ekkelt :whistle:

+ legge halve rullen i do så ikke alle i huset hører når du tisser eller baiser.

Dårlig tid = krølle

Goood tid= brette pent og pyntelig så det ligge kant i kant og dem er like lange alle lagene...

Skrevet

Sandpapir eller silkemykt? - En mellomting.. Hvis det er for mykt er det ekkelt, men sår bak er ikke det diggeste vil jeg tro.

Krølle eller brette? Brette pent og ordentlig.

Et tørk eller halve rullen? Hele rullen

:rolleyes: Du vipsen, du vipsen...

Skrevet

Mykt! Lambi for eksempel :Laugh:

Brettet, krøll er for noobs, haha.

Mellomting mellom ett tørk og halve rullen... 5 tørk kanskje? :whistle:

Artig (?) tråd!

Skrevet

Lambi selvfølgelig. Masse Lambi, mens man nynner på sangen:

"Lambi, Lambi tørkerull,

tørker barnas rompehull.

Stakkars stakkars rompehull.

Full av Lambi tørkerull"

Skrevet

"Lambi, Lambi tørkerull,

tørker barnas rompehull.

Full av Lambi tørkerull"

Å herregud så BRAA!! :whistle:

Skrevet

"Lambi, Lambi tørkerull,

tørker barnas rompehull.

Full av Lambi tørkerull"

Vet ikke om jeg skal le eller gråte... :whistle::P

Og så tørkerull da...

Skrevet

"Lambi, Lambi tørkerull,

tørker barnas rompehull.

Full av Lambi tørkerull"

*Ler så jeg griner *

Lambi er en selvfølge ! Ingen over, ingen ved siden... eller forresten - mose i skogen er fint da :whistle:.

Og det skal selvsagt brettes pent sammen - ca 8-9 tørk...

... også hater man sånne dispensere som har ett-tørk-om-gangen-opplegg... DET er py det...

Skrevet
...og for all del - enden ut fra veggen! :whistle:

Enig. Rimelig dumt å stå med rumpa inn mot veggen når man gjør sitt fornødne :P

Skrevet

Det her har vi(utrolig nok :whistle::P ) diskutert før om jeg ikke husker helt feil. Morsomt. Det er mye interessant å si om dopapir. Jeg bruker vel det som er i huset. Jeg slenger meg på Maria sin om ha en mellomting mellom sandpapir og silkemykt. Bruker vel rundt åtte "ark" og det skal selvfølgelig brettes pent, på en helt spesiell måte, som jeg etter mange år med dobesøk har utviklet. Tror forresten vi pleier å ha dopapir med ekorn på pakken.

Skrevet

Dere.. Julepapir! Vi sitter på og og tørker oss med papir med nisser på!

Kanke fordra dopapir med mønster! Blomster, sauer og rosa hjerter.

Var på butikken i går da så jeg det stod skrevet: Elegant dekorert papir. Hvem i all verden bryr seg om mønsteret på det de tørker seg i rompa med?

Sånn alla hvor mykt papiret er er jo viktig, der er det i alle fall et poeng. Men om papiret har trykket inn mønster er vel ett fett?

Men en ting det finnes faktisk parfymerte dassruller! Man kan velge mellom: roseduft, jasminduft og en til noe blomster duft. Hvem gidder og bruke parfyme i rompa?

Jeg tror at rosa parfymert dopapir er med tanke på de blinde, da trenger de ikke å tenke på om de egentlig er ferdig og tørke seg.

Skrevet

Eneste jeg har å si er at enden på dopapiret SKAL UT fra veggen. Jeg MÅ snu dopapir som henger med enden inn uansett hvor jeg er.

Og turkis og rosa polen-papir er ikke mye digg å tørke seg med. (det var som sandpapir)...

Skrevet

"Lambi, Lambi tørkerull,

tørker barnas rompehull.

Full av Lambi tørkerull"

Haha, nå vet jeg hva jeg skal nynne på neste gang :Laugh::whistle:

Skrevet

Japanske toaletter er sikkert utolig supre om man vet hvilke knapper man skal trykke på. Dessverre ser det ut til at det er produksjonsfeil på noen og de kan ta fyr se link. Nei takk til brannsår i rumpa!

Skrevet
Toalettpapir er ut... her snakker vi om vask med jetstråle (mmm) og deilig lufttørking etterpå. :whistle: Hva slags toalettvaner er det dere har da? ...papir? ...hmpf!

...og da har man noen ekstra minutter til å lese Donald :P

Hahaha, en sånn en hadde vi på skola våres.. :Laugh:

Bare den var litt større elns...

Den var for de handicap folka :P

Skrevet

"Lambi, Lambi tørkerull,

tørker barnas rompehull.

Full av Lambi tørkerull"

Råbra! :Laugh::ahappy:

Her går det også i Lambi. (Dorull riktignok, og ikke tørkerull :ahappy: )

Papiret brettes

Halve-hele rullen alt etter behov.. :)

Skrevet

"Lambi, Lambi tørkerull,

tørker barnas rompehull.

Full av Lambi tørkerull"

Den er gammel den :closedeyes:

Kom noen små barn til meg når jeg var på vei til ungdomskolen, også spurte de hva jeg het. Jeg svarte "monica!" jeg. og da begynte de.

"Lambi, Lambi tørkerull, tørker Monicas rompehull". festlig morsomt :rolleyes:

EDIT: B'en på tastaturet er ikke helt med om dagen...

Skrevet

Kom noen små barn til meg når jeg var på vei til ungdomskolen, også spurte de hva jeg het. Jeg svarte "monica!" jeg. og da begynte de.

"Lami, Lami tørkerull, tørker Monicas rompehull". festlig morsomt :rolleyes:

*små le og humre for meg selv*

Skrevet

"Lami, Lami tørkerull, tørker Monicas rompehull". festlig morsomt :rolleyes:

*ler*

Litt av noen barn der du bor! :Laugh:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...