Gå til innhold
Hundesonen.no

Tralle til hundebur

Recommended Posts

Vet ikke hva det heter jeg, men jeg har sett at mange har en slags tralle til å sette hundeburet på på utstilling. Hvor kjøper man det? (Ikke le, jeg vet det er dumt å være så opptatt av utstyr allerede FØR man begynner med utstilling!) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du snekre selv for en rimelig penge. Skaff en litt solid plate i ønsket størrelse og kjøp solide møbelhjul og skru på. Fest et skikkelig tau i ene kortenden. Borr hull i platen og kjøp en strekkfisk som du fester over buret og hekter fast i hullene. Vips, ferdig tralle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - billigere og funker faktisk veldig bra å snekre selv.

Husk bare å kjøpe så store hjul som mulig (innenfor rimelighetens grenser, selvsagt). Disse bittesmå som er på de ferdigkjøpte trallene og trimmebordene er tåpelig små - og setter seg fast i nærmest ALLE underlag.

De bør være minst 15-20 cm i diameter - DA begynner det å hjelpe.. I tillegg får du da også toppen på buret i relativt grei høyde for å børste hundene oppe på toppen av det.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Biltema selger en del forskjellige hjul av forskjellig størrelse.

Aner ikke om buret ditt hadde gått oppå denne, dersom du tar av kantene på den, og fester buret med stropper eller noe...

Akkurat den modellen der har jeg faktisk tenkt på. Skal sjekke hvordan det er å ta av kantene. Det ser veldig praktisk ut med et sånt drag som styrer forhjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den modellen der har jeg faktisk tenkt på. Skal sjekke hvordan det er å ta av kantene. Det ser veldig praktisk ut med et sånt drag som styrer forhjulene.

Trur det vil være lettere å styre en slik en.

Fant noen her og.

Edit: Flere traller her.

Edit: Men kommer du med denne, er du helt konge. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det vil være lettere å styre en slik en.

Fant noen her og.

Edit: Flere traller her.

Edit: Men kommer du med denne, er du helt konge. :D

Tror dere trallene fra Clas Ohlson har store nok hjul? Utrolig kjedelig om tralla hele tiden skal sette seg fast i ujevnheter i bakken. Den siste tralla du linket til var utrolig tøff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kjøpt en slik. Den ser iallefall akkurat likedan ut, men jeg kjøpte den på Biltema. Den passer perfekt til varikennelburet i størrelse large når buret står på tvers. Jeg kan sette buret slik at det står på langs også, hvis jeg fjerner den lille platen foran. Veldig små hjul bak, men kan jo løfte litt på vogna over ujevnheter.

(Så nå har jeg masse utstyr tilsalgs hvis Symra for eksempel ikke får fullt tannsett etter tannfellingen :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...