Gå til innhold
Hundesonen.no

Min Groenendael - Diesel!

MariaN

Recommended Posts

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Roma:

Jeg husker jeg så bilde av han :)

Faren til Diesel har jeg lime inn bilde av tidligere i tråden, og han er gigantisk -syns jeg.

Diesel har arvet størrelsen hans(far er ca 70), mens den ene broren har fått alt fra sin far ser det ut til. Min har jo ikke hatt pels før nå.

se bilde av bror her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tre ganger som junior, og tre som valp. Egentlig fire, men smarte meg kom søndag istedet for lørdag :)

Kun sløyfer i fjor. Han ville nemlig ikke vise seg fram, var noe usikker og tullete i ringen. På den ene utstillingen blånektet han å vise tenner :) Kritikken var helt Ok, og han fikk masse skryt. Må bare jobbes litt mer med.

Flott kritikk som valp, BIR og 3BIG plasseringer(av fem og syv hunder). 9 mnd gammel ble han også BIR, men ingen gruppeplassering..kanskje ikke så rart, han var i en "fin" vokseperiode :P

Kritikken kan du lese på hjemmesiden min signaturlinken :D

Kanskje vi stiller til våren. Han har vokst seg til nå(mildt sagt), og jeg er spent på hva dommeren sier. Jeg har så H til nerver før jeg skal i ringen, og det smitter over på bikkja. Må ta meg en valium først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa! Og det er så herlig :lol:

De fleste hundevennene er knøtter ; Yorkie, Chihuahua, Dvergpinscher, og valper(som nå er store.hehe).

Han legger seg ned når de skal leke, og de små krabber oppå han :lol: Hvis ikke så løper de etter hverandre i stua med en leke..drakamp er også morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Guest Belgerpia
Ca 70-71, og veide 32 kg i sommer/høst. :whistle:

Haha, en 10 cm høyere enn Luno, kjekt med både dverg- og kjempebelger på sonen :P Søt er han nå Dieselgutten :)

Roma:

Jeg husker jeg så bilde av han :)

Faren til Diesel har jeg lime inn bilde av tidligere i tråden, og han er gigantisk -syns jeg.

Diesel har arvet størrelsen hans(far er ca 70), mens den ene broren har fått alt fra sin far ser det ut til. Min har jo ikke hatt pels før nå.

se bilde av bror her

Dere veit at 70 cm belger er ille mye belger eller?

Diesels pappa er ikke 70 cm. Han er stor - men jeg tror han er rundt 67-68. Mye pels og maffig i tillegg - men ikke 70 cm. Da hadde han aldri gått så bra på utstilling liksom.

Jeg synes ikke Diesel ser 70cm høy ut - jeg ser han er stor, men han har såpass lite beinstamme i forhold til størrelsen at han burde sett mye større ut liksom - selv på bilder. Kan du ikke forsøke å få tatt bilde av han ved siden av en f.eks. bil - ett gjerde, ett bord eller noe?

Eksempelvis ett vanlig hagebord - de er stort sett ca. 70 cm høye - så ser du jo fort om han butter i det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for det :ermm:

Gleder meg til valpebilder fra deg.. Ser ut som en vakker kombinasjon :P

Synd jeg aldri kommer til å få bebiser fra min hund. hehe, med mindre han stikker av og finner seg ei snerten jente. Sjangsen for at det er en belger er vel 0.02 % her i byen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :P

Gleder meg til valpebilder fra deg.. Ser ut som en vakker kombinasjon :P

Synd jeg aldri kommer til å få bebiser fra min hund. hehe, med mindre han stikker av og finner seg ei snerten jente. Sjangsen for at det er en belger er vel 0.02 % her i byen :P

Hahaha... sant nok :P

Gleder meg jeg og :P Håper virkelig det er småtroll inni der... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...