Gå til innhold
Hundesonen.no

Trix man kan lære hunden


MegaMarie

Recommended Posts

Noen som vet om noen gode trix som man kan bruke til freestyle?

Jeg holder bare på med dette for meg selv det er ikke til konkurranse.

Trix Blondie kan:

- Rull rundt

- Snurre rundt

- Stå på to ben og gå rundt

- Sitt kanin eller sitte bamse

- Spille død(litt dårlig da fordi hun beveger seg

- Give me five/ gi labb

- Hoppe rett opp i luften

- Stå på 2 ben

- Sitt

- Dekk

- Stå

- Gå på plass

- Synge

Trix jeg har tenkt å lære henne:

- Slalom mellom beina

- hoppe mellom armene.

Det var det jeg kom på.

Noen som har noen gode trix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe opp i armene, hoppe opp på ryggen mens du bøyer deg ned, lære hunden å rygge fra deg, snu seg og rygge sånn at den ender opp mellom beina, gå åttetall mellom beina, rygge i sirkel rundt deg, gå rundt deg i sirkel (gå vanlig forover), gå rundt deg i sirkel med f.eks. to meters radius...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :P Vi driver også med innlæeing av alle mulige tulleting og ganske tilfeldig oppdaget jeg at ved å sette dem sammen, kunne vi kalle det freestyle og da var det plutselig ikke tull mer! :P I går trente vi på å sette sammen slalom mellom beina, åttetall, danse (snurre), og at jeg rygger, mens hunden går etter rett foran meg. Veldig morsomt helt til sola kom fram og det eneste Fbi gidder å trene på i varmen er "dekk og bli". :P

Det som var ganske enkelt å få til (før sola kom), var å få henne til å snurre og snurre rundt meg mens jeg "trippet" på stedet og å sette sammen momentene.

Etter å ha sett på noen videoer på you tube, ser det ut til at det brukes både gester og vokale instrukser i rause mengder, så dette er virkelig noe for oss som bare trener for moro skyld. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...