Gå til innhold
Hundesonen.no

Panda'n min

puddellover

Recommended Posts

Skrevet

Dumme lille hamstret mitt :)

En søt frøken på 7 mnd ,hun har hatt et kull på 4 og har alltid vært en frisk og flott jente med en super vekt :)

Hun er veldig søt og til tider fotogen :)

IMG_3739.jpg

IMG_3691.jpg

IMG_3673.jpg

IMG_3716.jpg

IMG_3707.jpg

Fargen hennes er black banded.

Hennes ringe bolig :hyper:

IMG_3649.jpg

Sønnen hennes.BRUN

IMG_3784.jpg

Black eyed creme :poke:

Datteren hennes.JERIKA

IMG_3759.jpg

Mørk viltfarget banded :P

Datteren hennes.MARONA

IMG_3007.jpg

Mørk viltfarget banded :P

Datteren hennes. ZOLENA

IMG_2619.jpg

Zolena er Dark grey ,dvs. en sjelden farge i norge :P

Noen bilder når ungene til Panda og Nøtte var små.

FØRST MOREN OG FAREN TIL UNGENE :

IMG_2182.jpg

Jerika ca 9 dager:

jerika-1.jpg

Marona og Jerika ca 9 dager:

IMG_2280.jpg

Skrevet

Så Søte hamstere :rolleyes: Vi har to hann hamstere (dyrebutikken tok feil). Skulle hatt to hunner :P De er unge, og lever sammen, men vi får se, om de klarer å holde fred, i lengden? Deres største fan, er Border colliene våre (3 stk.) De kan sitte i timesvis, å gjete på dem :P

Skrevet

Kjempesøte. :P

Så Søte hamstere :rolleyes: Vi har to hann hamstere (dyrebutikken tok feil). Skulle hatt to hunner :P De er unge, og lever sammen, men vi får se, om de klarer å holde fred, i lengden? Deres største fan, er Border colliene våre (3 stk.) De kan sitte i timesvis, å gjete på dem :P

Jeg hadde to hannhamstre - Søsken sammen, men det gikk kun bra til de ble kjønnsmodne.

Skrevet
Kjempesøte. :)

Jeg hadde to hannhamstre - Søsken sammen, men det gikk kun bra til de ble kjønnsmodne.

Når blir de kjønnsmodene,da? Vet du, eller noen andre det?

Skrevet

TAKK :) .

i en alder av tre- fire uker.

Vanlig å skille kjønnene når de er ca 3 uker.

Men søstre kan bo sammen til de er ca to mnd før de begynner å sloss.

Men jeg ville aldri tatt sjansen på det.

• 2 weeks later...
Skrevet

Så utrolig søte da. :) Nå fikk jeg lyst på hamster igjen.. Huff. Den ene hamsteren vår fikk også unger, men den hadde tydeligvis parret seg med broren i dyrebutikken så alle døde før de var 1 år. :unsure:

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...
Skrevet

Hei :)

Jeg synes Zolena var helt nydelig! :)

Skulle gjerne hatt en sånn selv :)

Men stakkars, har hun dødd ? Huff..

• 5 weeks later...
Skrevet

Stakkars! :) Og hun som var så utrolig fin... :closedeyes:

En av hamsterungene våre hadde begynt og hamstre ullen sin og tilslutt blitt kvalt ;)

Savner henne, hun var utrolig snill.. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...