Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal jeg kjøpe kamera eller mobil?


Jeampi

Recommended Posts

Jeg skal passe en hund i sommer og tenkte da og bruke pengene jeg får på enten et nytt kamera eller en ny mobil..Jeg har en mobil tlf som er ca 5-6 år gammel, så den er rimelig ut på dato...

Samtidig så begynner kameraet mitt å synge på siste verset, det er 3 år gammelt nå, det er dårlig til å ta bilder innendørs og bilder i fart. Samtidig så er det et kjempebra kamera når man tar bilder i solskinn eller nærbilder generelt. Men så fant jeg et kamera som virker kjempebra som da er en nyere versjon av gamlekameraet, nemlig dette her

Dette syns jeg virker kjempebra, for jeg er veldig fornøyd med gamle kameraet, men vil ha et nytt..

Men så sier noen at jeg burde heller investere i en skikkelig mobil telefon (de "mobber" meg pga den uttaderte nåværende telefonen :) ) for pr i dag så har vi mange gode kamera tlf å velge mellom. Men en vil jo aldri finne en mobil med et skikkelig godt kamera som kan måle seg med kameraet ovenfor...Men samtidig så trenger jeg virkelig ny mobil...

Så da er spm, skal jeg kjøpe ny mobil eller nytt kamera? Gamle kameraet funker helt fint, og det tar jo bilder, men jeg er på jakt etter "noe ekstra" og ikke bare et kamera som tar vanlige bilder, jeg bruker jo kamera veldig mye mht på hjemmesiden osv. Men så er mobilen min skikkelig dårlig, den har såvidt fargeskjerm og det eneste den egentlig funker til er å ringe og sende meld. Så jeg kunne jo tenke meg en tlf med kamera, som kan ha kule ringetoner osv osv...

Hva syns dere? Har dere isåfall linker til en god mobil telefon ikke over 4000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hadde det aldri vært noe spørsmål. Min mobil er 4,5 år gammel, har ikke fargeskjerm men kan fint sende meldinger og ringes med, og da er det virkelig ikke noe problem.

Trenger du kamera så kjøper du kamera, ikke mobil med kamera på. Jeg hadde i alle fall angret om jeg hadde brukt penger på en fancy telefon med "kule ringelyder" framfor et kamera om kameraet jeg har ikke dekker de behovene jeg trenger........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her..

Har hatt fire 'nye' mobiler i løpet av to snaue år - ja, jeg er flink til å miste mobiler :)

Da mamma og pappa sa at nå måtte jeg betale for min egen nye mobil, bestemte jeg meg heller for å ta søsteren min sin veldig gamle mobil!

Funker den å. Savner ikke mp3 spilleren, kameraet (det er visstnok kamera på mobilen, men bruker den ikke) eller fancye ringetoner (det skal sies at jeg har mobilen på stille nesten hele tiden, så hva er vitsen?)

Og ja, den funker jo til å sende meldinger og ringe, så hva mer trenger jeg egentlig? Trodde først at det var litt handy med alt det rare som kommer med de nyere modellene, men jeg savner det absolutt ikke (Liker faktisk ikke at folk kommer å viser meg bilder de har tatt med mobilen - uansett hvor 'bra' disse mobilkameraene er, ser du ikke stort mer en noen omriss likevel :) og ja, jeg var en av dem som dro fram mobilen for å ta bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for nytt kamera. Men om du vil ha et abonnement med binding (om du likegreit har et abonnement du er fornøyd med og vet du skal fortsette med i ett år fremover) så får du da helt grei tlf til en veeeldig billig penge.

Så kanskje "ja takk, begge deler?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også først og fremst gått for kamera, helt klart. Lite vits å kjøpe fancy mobil når man ikke bruker halvparten av funksjonene engang... Nå vet jeg ikke hvordan du bruker mobilen riktignok men :)

Og som bcRex sier, så får du jo også billige abonnementsmobiler, så du kan jo eventuelt dra en Ole Brum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for en Ole Brum og "Ja, takk begge deler". Ganske bra mobiler kan du få latterlig billig hvis du bare finner gode tilbud på dem. Og da vil du kanskje fortsatt ha råd til et bra kamera...?

Personlig liker jeg å ha mobil med masse funksjoner og bruker hyppig kameraet på mobilen, men så lenge du bare bruker telefon til meldinger og til å ringe med er det jo ikke nødvendig å gå for det nyeste og dyreste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke telefonen spesielt mye, mms og den slags er fjernt for meg. Jeg kom på nå at abbonementet mitt går ikke ut før i september,og hvis jeg skal kjøpe ny tlf nå så må jeg betale mange hundre kr for å si det opp, og det gidder jeg ikke. Så da blir det nytt kamera :)

Men ser kameraet ovenfor bra ut eller ville dere gått for noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 4000 kr finner du både en åkei telefon til rundt tusenlappen (uten mp3, 3G etc) og helt sikkert et supert kompaktkamera til 2-3000.

hvis jeg skal kjøpe ny tlf nå så må jeg betale mange hundre kr for å si det opp, og det gidder jeg ikke.

Trenger vel ikke si det opp, kjøp en telefon uten binding og sett simkortet du har m/abo i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hadde det aldri vært noe spørsmål. Min mobil er 4,5 år gammel, har ikke fargeskjerm men kan fint sende meldinger og ringes med, og da er det virkelig ikke noe problem.

Trenger du kamera så kjøper du kamera, ikke mobil med kamera på. Jeg hadde i alle fall angret om jeg hadde brukt penger på en fancy telefon med "kule ringelyder" framfor et kamera om kameraet jeg har ikke dekker de behovene jeg trenger........

Signerer den.. Jeg kjøper heller et bra kamera og en billig mobil.. Så lenge mobilen kan ringes og sendes meldinger med, lader uten problem og batteriet holder, så dekker den mine behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link helene men jeg kjøpte kameraet i dag :P så linken litt sent.

gleder meg til å prøve det ut :ahappy:

Da jeg var innom butikken så jeg på mobiler også og fant ut at hvis jeg venter til juli med å kjøpe mobil blir det halvparten så dyrt å bryte bindingen (350 kr) dermed kan jeg få en kjempegod mobil med mp3 spiller,kamera osv osv til 699 kr + 350 kr for bryting av bindingen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...