Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikker!! (for ørtende gang, men jeg trenger svar)


Wheaten terrier

Bruker du klikker?  

18 stemmer

  1. 1.

    • Ja, kjempebra treningsmetode!
      5
    • Ja, av og til
      5
    • Er ikke helt sikker jeg, på hva jeg bruker
      2
    • Nei, ikke klikker på meg, nei!!
      6


Recommended Posts

Jeg ser poenget i det. Men heldigvis låste ikke Hera seg fast i godbiten. Da hun etter hvert begynte å bli ordentlig flink, var det nok at jeg så spørrende på henne til at hun så til høyre. Men jeg ser absolutt poenget ditt, om man skal drive videre med skikkelig klikkertrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde klikker med et syltetøyglasslokk i går, ble litt frustrert, gikk ikke helt som jeg hadde planlagt, må nok lese masse mer, for jeg mista motet ganske fort... Skal snart på et valpekurs også, tror ikke de bruker klikker der... Er det verdt å begynne før kurset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker med syltetøylokk? Ååh.. Mener du at du brukte lokket til å klikke med? Er litt treig i huet akkurat nå, for mye datasitting :D

Hva er det du har lest hittil da? Kanskje du kunne prøve å klikkertrene litt på valpekurset, de burde vel synes det er greit? Eller hvordan er egentlig sånne kurs? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte så smått med klikker da hunden var valp, men etterhvert kutta jeg klikkeren ut og brukte kun godblite istedet. Så kutter jeg ut godbiter iblandt og bruker rosende ord. Og når øvelsene/kommandoene sitter godt, stiller jeg krav. Altså du skal gjøre det når jeg sier det. Og da blir det oftest rosende ord når hunden gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...