Gå til innhold
Hundesonen.no

"Nei!"

Wheaten terrier

Forstår hunden din et nei?  

27 stemmer

1. 1.

• Ja, av og til ihvertfall...
      5
    • Nei, den gjør dessverre ikke det :( (sjelden)
      1
    • Ja, da slutter den med en gang!
      21
    • Nei, ikke i det hele tatt
      0

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

kommer an på situsjonen...er vi inne og jeg ser at han vil ta feks, ballen noen har lagt på gulvet og sier nei! så hører han etter og går vekk. men er vi på tur, han går løs og ser en annen hund nytter det6 ikke og rope/si nei, da løper han bort uansett hvor mye jeg gauler eller snakker. så svaret blir vel ja- av og til, eller nei- av og til :D

Skrevet

Jeg prøver å slutte å si "Nei!", men jeg vet at Hera skjønner det. Jeg sa det mye før. Hun er ikke min hund da (men naboens), så det er ikke jeg som har trent henne til det.

Skrevet

Fra Oscar får jeg ett utskyldig blikk og han sier "jeg har ikke gjort noe" også går han og finner på noe annet, Nena skjønner det men synes det er kjempegøy å få kjeft så hu logrer og kaster seg mot meg og skal kose og leke!! :D

Skrevet

Nei, noen ganger, men ikke alltid.

Noen tips til å lære inn "nei" på en skikkelig måte? Er ikke spesielt interessert i å lære det inn ved å riste bikkja.

Skrevet

Da jeg før brukte det ofte, så prøvde jeg å få hele kroppen til å se morsk ut og sa med mørk stemme "Nei". Prøvde å være veldig rolig og behersket.

Skrevet
Nei, noen ganger, men ikke alltid.

Noen tips til å lære inn "nei" på en skikkelig måte? Er ikke spesielt interessert i å lære det inn ved å riste bikkja.

psyk deg opp og se skikkelig forbanna ut, også sier du et kraftig nei :D

Skrevet

Jeg skal nok alltid få hunden til å skjønne "Neiet" mitt. Somregel går det helt fint å rope NEI til ho, men noen ganger må man gjøre litt kroppspråk i tillegg, som feks. banke i veggene, trampe i gulvet og løpe etter ho eller noe som forsterker det mye mer. Neon ganger tar jeg ho over snuten eller i nakken og ser ho dypt inn i øynene og sier NEI med mørk sint stemme. Det kommer egentlig helt an på hva ho gjør. om det er uskyldig eller mer alvorlig. Feks. hvis ho piper (når ho maser på mat feks.) så hører ho ikke etter NEI. Da må man ta i henne, da blir ho stille.

Skrevet

sånn er det her å

Det er no dritt... Hva gjør man med det liksom? Oi, der stakk bikkja.. Men i motsetning til deg så er det hunden som er i fare her, ikke katten... Et utklort øye er ikke noe tess.. Det kan vel for så vidt skje med store hunder også da, men.. Sjansen er vel noe mindre.

Skrevet

Det er no dritt... Hva gjør man med det liksom? Oi, der stakk bikkja.. Men i motsetning til deg så er det hunden som er i fare her, ikke katten... Et utklort øye er ikke noe tess.. Det kan vel for så vidt skje med store hunder også da, men.. Sjansen er vel noe mindre.

Ikke for dumme hunder som min :)

Skrevet

Ikke for dumme hunder som min :)

hihi.. men sjansen for at katten finner Mona noe mer skremmende enn LiLi er vel kanskje til stede?

Skrevet

Man må bare prøve å være morsommere enn det å jage katt. Stå å hoppe opp og ned ellerno. Eller langline, eller slippe et sted det ikke er katter. Det har bare skjedd 2 ganger for min del da, katta fløy oppi et tre. :? Man får vell aldri en 100% innkalling anyway, hvis ikke man vil bruke strømhalsbånd og gjøre bikkja si 'katterein' :)

Skrevet

Man må bare prøve å være morsommere enn det å jage katt. Stå å hoppe opp og ned ellerno. Eller langline, eller slippe et sted det ikke er katter. Det har bare skjedd 2 ganger for min del da, katta fløy oppi et tre. :? Man får vell aldri en 100% innkalling anyway, hvis ikke man vil bruke strømhalsbånd og gjøre bikkja si 'katterein' :)

Hehe.. Tenker det ser morsomt ut når Lunah stikker av fra deg :)

Har ikke opplevd det mange ganger jeg heller, bare i hagen til tanta og onkelen min. De har katt, og den jager hun ut av hagen, og da er det liksom ikke stort jeg kan gjøre, for hun forsvinner gjennom hekken og da ser jeg henne ikke. Men hun kommer alltid tilbake med en gang da, bare katten er ute av syne. Rart egentlig, siden vi har katt selv også.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...