Gå til innhold
Hundesonen.no

Telt til å bruke på utstilling.


turbogutten

Recommended Posts

Vel da sitter jeg å planlegger innkjøp av telt nå som Turbo er blitt såpass stor er det jo morro å kunne dra på litt telt turer med han. Men samtidig skal jeg og Benedicte sove i telt på bjerke i sommer, da med Turbo og Tia og jeg lurer på hva som er maks størrelsen på telt på utstillingsplasser.. Har sett litt på dette:

royaliglolite.jpg

Klasse: Iglotelt med tre kupler og to soverom

Stenger: Glassfiber, 9,5mm / 11mm.

Yttertelt: 190T polyester, PU-belagt. 1500mmVs. Teipede sømmer.

Dør i front. Kan brukes som solseil med medfølgende stenger. Luftevindu i bakvegg.

Store lufteluker i takene.

Sovetelt: 2 stk. separate av bomull med bunn av PE 14/14 (plast). Dør med myggnetting og hel duk.

Oppbevaringslommer i sidene.

Tilbud: 2.990,-

Mode | Mål i cm (BxL) | Høyde i cm | Ca vekt i kg. | Pakkestørrelse i cm | Pris |

str. 6 | 560x210 | 150/200/150 | 13 | 75x35 | 3.890,- |

Blir det alt for stort?? Syntes det var litt deilig at det var ståhøyde i midten hehe og det er plass til oss i en del av teltet og bikkjene i den andre delen..

Eller vet noen her inne om noen andre telt som er litt mindre, litt billigere men som fortsatt har ståhøyde i midtrommet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som er maks størrelse på utstilling. Jeg har et tilsvarende telt som ditt. Og det er kjempebra til overnatting på campingplasser eller andre steder der man ikke skal bære teltet med seg. For det er et tungt telt. Alt for tungt til å bære på tur etter min mening.

Kjøpte mitt av samme grunn som du sier. To oppholdsrom og god plass i midten med ståhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som er maks størrelse på utstilling. Jeg har et tilsvarende telt som ditt. Og det er kjempebra til overnatting på campingplasser eller andre steder der man ikke skal bære teltet med seg. For det er et tungt telt. Alt for tungt til å bære på tur etter min mening.

Kjøpte mitt av samme grunn som du sier. To oppholdsrom og god plass i midten med ståhøyde.

Kan jeg spørre hvor du kjøpte ditt? kjøpte du det her; http://www.friluftsutstyr.com/ eller i vanlig butikk? er ikke så fan av å kjøpe over nett skjønner du hehe :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jo det der var en smule stort til å brukes som utstillingstelt da... tar opp hele kortsiden på ringen :icon_confused: Men jeg tror ikke det finnes noen regler for hvor store telt man har lov til å ha, så da er det å bruke skjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jo det der var en smule stort til å brukes som utstillingstelt da... tar opp hele kortsiden på ringen :icon_confused: Men jeg tror ikke det finnes noen regler for hvor store telt man har lov til å ha, så da er det å bruke skjønn...

hehe skal jo ikke bruke det som utstillingstelt men telt til å bruke på utstilling :P altså til å sove i og spise i og slappe av i :P ved ringen har vi jo stoler ;) er vel ingen som setter opp telt ved ringen? det tror jeg ikke jeg har sett før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det husker jeg ikke. Eller det vil si jeg husker i hvilken butikk det var, men om det var G-sport eller en annen sportskjede husker jeg ikke. Husker ikke engang navnet på det. Det er 4 år siden nå da og jeg betalte rundt 2000; for det.

Jeg presterte å ødelegge mitt. Det sto i hagen for ungene ville overnatte i det. Det regnet mye og jeg fikk ikke tørket det godt nok før det ble pakket sammen så det muglet. Idiotisk av meg, men slik gikk det iallfall til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det husker jeg ikke. Eller det vil si jeg husker i hvilken butikk det var, men om det var G-sport eller en annen sportskjede husker jeg ikke. Husker ikke engang navnet på det. Det er 4 år siden nå da og jeg betalte rundt 2000; for det.

Jeg presterte å ødelegge mitt. Det sto i hagen for ungene ville overnatte i det. Det regnet mye og jeg fikk ikke tørket det godt nok før det ble pakket sammen så det muglet. Idiotisk av meg, men slik gikk det iallfall til.

hehe okei :P da får jeg bare titte litt rundt da :icon_confused: viktigste for meg med telt er att det er ståhøyde i oppholdsrommet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du lagt det i utstillingskategorien her inne på hundesonen om det ikke skulle brukes på utstilling :rolleyes: Og du spør jo hva som er maksstørrelse på telt på utstillingsplassen?

Og jo, telt BLIR brukt rett ved ringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du lagt det i utstillingskategorien her inne på hundesonen om det ikke skulle brukes på utstilling :rolleyes: Og du spør jo hva som er maksstørrelse på telt på utstillingsplassen?

Og jo, telt BLIR brukt rett ved ringen...

Utstillingsplassen tenker jeg på f.eks NKK Bjerke der er det jo en del av plassen som blir brukt til telt o.l blir det ikke? eller er jeg helt glems jeg kanskje :icon_confused: Er det ingen plass man kan campe der som ikke er helt inntil selve utstillingen?? Ja jeg lurer på hva som er maksstørrelsen.. men jeg trodde det var en egen "teltplass" inne på utstillingsplassen ;) og at det her var litt avgrenset hvor store telt man kunne ha.. Skal jo bruke det til å bo i på utstilling og ha hunder/stellebord o.l i så jeg regnet med at dette var riktig kategori å legge den i men hvis det plager deg kan jeg sikkert be moderatorene flytte den? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en liten misforståelse her. Turbogutten mener et vanlig telt og ikke utstillingstelt. Disse står langs hele ringen, men tror ikke de noe særlig til å campe i :icon_confused:

helt riktig ;) Jeg la jo til og med ved bilde så burde ikke gått ann å forveksle da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...