Gå til innhold
Hundesonen.no

Bra Filmer

TineSimbaNana

Recommended Posts

Skrevet

Action:

The Rock

Boondock Saints (ELSKER den)

Face/Off

Gone in 60 sec.

Con Air (Mye Nicholas Cage her, men jeg synes han har mange gode actionfilmer)

King Arthur

Braveheart

Gladiatoren

Komedie/Romance:

IClick synes jeg faktisk var OK! Både lo og gråt av den:p

Two Weeks Notice

Nine months

Love Actually

Notting Hill

Annet.. Chocolat er fantastisk! Bare FANTAASTIIISK.

Skrevet
Action:

The Rock

Boondock Saints (ELSKER den)

Face/Off

Gone in 60 sec.

Con Air (Mye Nicholas Cage her, men jeg synes han har mange gode actionfilmer)

King Arthur

Braveheart

Gladiatoren

Komedie/Romance:

Love Actually

Notting Hill

Sett alle disse, veldig bra filmer :P

Skal se de andre du anbefalte da..

Noen flere noen kan anbefale?

Skrevet

Jeg anbefaler alltid "La vita e bella" - en flott film! I tillegg er jeg stor fan av Forrest Gump. Filmer som må sees. I det siste har jeg også fått stor sans for komedier med Drew Barrymore - "Music & Lyrics" samt "Never been kissed" er søte og humoristiske filmer som gir deg godfølelsen :=)

Skrevet

Hvis du liker skrekk og grøssere:

The Devils rejects. (Oppfølger til House of 1000 corpses)

Saw 1-3

Ellers så jeg en utrolig morsom film i går: Evil Aliens

Utenom det kan jeg anbefale:

Ford Fairlane (hvis du liker harry filmer)

The Last King of Scotland

Illusjonisten

Skrevet

Damn! *Ler* Jeg er litt uorginal kanskje:p Da skal jeg komme med noen mer uvanlige filmer som jeg liker veldig godt.

Velvet Goldmine, Almost Famous, Hawaii|Oslo og Mongoland. Last King of Scotland er grusom men fantastisk ja. Mystic River, Veiviseren.. Hmm.. Litt forskjellig der. Men jeg anbefaler virkelig Velvet Goldmine.

Skrevet

Magnolia

Festen

UnderGround

Beautiful Girls

Seven

Apokalypse nå

Breaking the Waves

A Clockwork Orange

24 Hour Party People

Snatch

Withnail & I

Gudfaren I og II

Short Cuts

Den fabelaktige Amelie fra Montmartre

Skrevet

Ingen som drar frem den eminente "Trainspotting" da? Den må bare sees!

Noen klassikere:

Hjortejegerne

Gjøkeredet

Platoon

Kalifornia

Unforgiven

Gudfaren 1-3

Orions Belte

Liker man krim og savner detektimen, bør man begynne å skaffe seg Beck - serien (noen og tyve filmer), Van Veeteren - serien, og alt i Wallander - serien. Svensk krim på sitt beste :wub:

Annet:

Smala Sussie

Hip Hip Hora

Jalla Jalla

En folkefiende

Blinkende Lykter

Litt mer feelgood:

Fargo

Frk. Smillas fornemmelse av sne

populærmusikk fra vittula

Alt for Egil

Detektor

Skrevet

Star Wars, 4-6 og 1-3, må sees i den rekkefølgen

Gudfareren

Stolthet og fordommer

Schindlers Liste

Pianisten

Skrevet
Star Wars, 4-6 og 1-3, må sees i den rekkefølgen

Hvorfor i akkurat den rekkefølgen?

Hmm, hvor skal man begynne, finnes jo så mange bra filmer ; D

- Bad Boys ||

- Date Movie

- Hitch

- The Fast & The Furious : Tokyo Drift

- Into The Blue

- Buddy ( Ahh, han er jo så kjekk :wub: )

- Scary Movie 1-4

- Sweet Home, Alabama

- Over Hekken : D

Kunne sagt mange mange fler, men de er anbefalt av meg ;-)

Skrevet
Noen gode grøssere/skrekk/thriller?

Jeg likte "the others", "the ring - japansk versjon", "dark water - japansk version" og den som jeg aldri husker navnet på med bruce willis og en liten guttunge som så spøkelser...hva het nå den igjen?

Skrevet
Jeg likte "the others", "the ring - japansk versjon", "dark water - japansk version" og den som jeg aldri husker navnet på med bruce willis og en liten guttunge som så spøkelser...hva het nå den igjen?

Den sjette sansen?

Skrevet

Anbefale noen filmer jeg å da utenom de som allerede er anbefalt (har sett en del av de som er anbefalt, ikke alle da);

Jalla Jalla!

Pearl Harbor

8 mile

Lovlig blond (faktisk :wub: )

Gladiatoren

Mr.&Mrs. Smith

Bad Boys

The Village

My Girl 2

Taxi

Istid

Frihetens Regn

Jenter (dokumentar, så den på kino, faktisk bra syns jeg)

Alt en jente kan ønske seg

Den utrolige reisen

Dine, mine & våre

Dr. Dolittle

Eight Below

Eventyr i alaska

Izzat

13 snart 30

A Cinderella Story

Lock down (veldig bra)

Pride and Prejudice

Som dere ser liker jeg masse forskjellig :rolleyes:

Har sikkert flere å anbefale men er ikke hjemme nå og husker ikke alle!

Skrevet
Hvorfor i akkurat den rekkefølgen?

Fordi episode 4 var den som ble laget først, så episode 5 og 6. Deretter ble det laget 1-3, så disse filmene er nyere filmer enn 4-6. Jeg synes absolutt man bør se de i denne rekkefølgen, men det går fint an å se de i rekkefølgen 1-6

Skrevet

Jeg liker veldig godt filmer som ikke er typisk "made in usa"..

"Zamani barayé masti asbha/Historien om dei fulle hestane" (iransk)

"Nowbody knows" (japansk versjon)

"Historien om den gråtende kamel" (tysk/mongolsk)

"Wo de fu qin mu qin /The Road Home"(kinesisk)

"Lakposhtha hâm parvaz mikonand/Skilpadder kan fly" (iran, frankrike, irak)

"Devdas" (indisk)

Alle filmene (untatt historien om den gråtende kamel) er typisk vondt i sjelen film, som du ikke kan glemme. Spesielt "Nowbody knows" (- sann historie) og "Skilpadder kan fly", helt grusomme filmer... som er forferdelig bra..

Skrevet
Fordi episode 4 var den som ble laget først, så episode 5 og 6. Deretter ble det laget 1-3, så disse filmene er nyere filmer enn 4-6. Jeg synes absolutt man bør se de i denne rekkefølgen, men det går fint an å se de i rekkefølgen 1-6

Åja, skjønner :wub:

Skrevet

Glemte jo å anbefale min favoritter

Lord of the Rings: Fellowship of the Ring

Lord of the Rings: Two Towers

Lord of the Rings: Return of the King

Men så er jeg en skikkelig sucker for fantasy også, da... :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...