Gå til innhold
Hundesonen.no

Ballonger og sånt


Kristina

Recommended Posts

Kan de i teorien fly til andre planeter da, hvis lufta ikke går ut?

Nei for uten for jordas atmosfære er det jo ikke oksygen, og da er ikke heliumen lettere enn lufta og vil derfor ikke stige.... vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den vil synke da? Synke nedover i verdensrommet?

Er det ikke ingenting i verdensrommet, og hvis den ikke er lettere enn ingenting, så synker den...nedover?

Eller den kommer kanskje ikke utafor atmostfæra i det hele tatt, brenner ikke alt opp der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Kristina. Ingen andre enn deg kan starte sånne emner. Takk:D

(Den vil vel kanskje bli sendt tilbake til vår luft? Eller brenne opp? Eller noe?)

Silje: jeg TROR ikke en liten heliumsballong er farlig for flysikkerheten.. Det er store fly vi snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er skikkelig lang tråd på den, så kan den vel surre seg godt fast inni der?

Kanskje heliumballonger blir nye greia til terrorister.

*Ler* "Al quida gir opp kapringslinjen- heliumsballonger er den nye frykten. (Helst ballonger formet som små enhjørninger eller flyvende griser)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler* "Al quida gir opp kapringslinjen- heliumsballonger er den nye frykten. (Helst ballonger formet som små enhjørninger eller flyvende griser)."

Kanskje det må forbys av naturvernmessige hensyn, fare for fugler uten styring.

Men la oss si at denna ballongen kommer utafor atmostfæren da, hva skjer med den da? Blir den pressa sammen, synker den (synker hvor)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre utover man kommer fra jorda, jo tynnere vil lufttettheten bli. Når ballongen stiger vil etterhvert lufttettheten til heliumet inni ballongen bli større enn lufttettheten til lufta, og dermed vil ballongen utvide seg og sprenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Kristina. Ingen andre enn deg kan starte sånne emner. Takk:D

(Den vil vel kanskje bli sendt tilbake til vår luft? Eller brenne opp? Eller noe?)

Silje: jeg TROR ikke en liten heliumsballong er farlig for flysikkerheten.. Det er store fly vi snakker om her.

Men hvis det er skikkelig lang tråd på den, så kan den vel surre seg godt fast inni der?

Kanskje heliumballonger blir nye greia til terrorister.

Jeg må si meg enig med Kristina her.... Aya ser ikke alvorligheten med ballonger i luftrommet der flyene flyr! Jeg har sittet på fly der en måke gjorde at motoren begynte å brenne!! Så al quida bør også utryste seg med måker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Kristina her.... Aya ser ikke alvorligheten med ballonger i luftrommet der flyene flyr! Jeg har sittet på fly der en måke gjorde at motoren begynte å brenne! Så al quida bør også utryste seg med måker!

:P:P Det er alvorlig lenge siden jeg har ledd så mye :P Jeg synes jeg ser al quida for meg... Store ballongslipp og måkeoppdrett blir altså det nye våpenet :P

Bare så det ikke blir noen misforståelser her: Jeg ler absolutt ikke av flyskrekken din, Silje, bare av bildet som blir tegnet her :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre utover man kommer fra jorda, jo tynnere vil lufttettheten bli. Når ballongen stiger vil etterhvert lufttettheten til heliumet inni ballongen bli større enn lufttettheten til lufta, og dermed vil ballongen utvide seg og sprenges.

Ja, det mener jeg også :P

Men, morsom tråd da, litt humor må man jo ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...