Gå til innhold
Hundesonen.no

Betaling


Kristina

Recommended Posts

Hva er vanlige prosedyrer når man får valp på fly? Når betaler man, skriver under papirer o.l.? Når betaler man og kan være sikker på å ikke bli lurt osv.

Og hva koster det å sende en valp aleine med fly? Typ bodø-oslo e.l.?

Kontakt flyselskapet og spør. Jeg fløy med scandic. Da fyllte jeg ut en liten rubrikk på websiden deres (altså ingen papirer av noe slag) på samme sted som det stod alle regler for å ha med hund på fly o.l.

Jeg tror det var 3 dager i forveien man måtte si i fra hvis man skulle ha med hund. Man betaler vanligvis i det man skal sjekke inn.

Prisene varier mellom hvert flyselskap. Ca 100-200,- tror jeg er vanlig (mulig at dette var i kabinen).

Reglene for å sende hund alene på fly vet jeg ikke. Alt jeg vet er at det varierer masse mellom hvert flyselskap - så hør med det flyselskapet du skal sende hunden med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal ut å fly, så må du huske at når du har bestilt billetten så må du ringe flyselskapet og fortelle at du skal ha med valp ombord. Så kommer det jo ann på størrelsen på valpen om du får ha den emd i kabinen eller må sende den som frakt.

Når det er ok, så kommer du på flyplassen, går til skranken der de gir informasjon (alle flyselskap har en egen skranke på flyplassen), der sier du at du får lov å ha med hund ombord og betaler og får et lite skriv med deg. Så går du og sjekker inn baggasje og får boarding kort, her må du igjen vise skrivet du fikk for hunden.

Så må du huske å ha en veske som får plass under setet foran deg, og som er vannsikkert i tilfelle hunden må tisse.

Jeg har brukt både kurver og bager og hatt en plastpose ibunn uten problemer.. men har med tiden kjøpt meg en skikkelig pet fly veske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg helt feil nå, eller mener du når du skriver

"Hva er vanlige prosedyrer når man får valp på fly? Når betaler man, skriver under papirer o.l.? Når betaler man og kan være sikker på å ikke bli lurt osv."

ang oppdretter og ikke flyselskapet/flyplassen?

Det er sånn jeg tolker det hvertfall, men kan jo hende jeg er helt på jordet.

At du lurer på vanlig prosedyre på hvordan du og oppdretter gjør det i mellom dere når det gjelder betaling og underskriving av kontrakt o.l.

Kan ikke svare på det, men greit å få oppklart, så derfor jeg spør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vanlige prosedyrer når man får valp på fly? Når betaler man, skriver under papirer o.l.? Når betaler man og kan være sikker på å ikke bli lurt osv.

Og hva koster det å sende en valp aleine med fly? Typ bodø-oslo e.l.?

Hva som er vanlig å gjøre når man ikke treffer oppdretter/valpene face2face men bare mottar valpen på flyplassen 'i andre enden'? Om du ikke stoler på om du blir lurt av vedkommende eller ei er det vel neppe rette plassen å kjøpe valp - mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener å unngå å bli lurt av oppdretter ja.

Jo, jeg stoler på oppdrettern, jeg bare lurer på hvordan andre har gjort det. Man kan jo aldri vite, derfor spør jeg.

Er det vanlig at man overfører penger fra nettbank før man henter valpen på flyplassen?

Valpen er over 8 kg så den blir vel sendt som frakt da.

Men om den skal sendes, og bytte fly, hvem har ansvar for at den skal komme seg på rett fly i mellomlandinga? Hvis det er snakk om to forskjellige flyselskaper? Er det folka på flyplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...