Gå til innhold
Hundesonen.no

Poteskade

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Oppdaget i går kveld en poteskade på den ene puta. Revet bort en liten flik og det er litt rødt. Har vasket med pyrisept ( og kom på at jeg leste et sted at det ikke er bra for hunder ???? Hva skal man evt bruke ? ). Er det noe annet jeg kan/bør gjøre for at det skal gro raskest mulig ?

Bruker potesokk ute.

Skrevet

Jeg vasker såret med klorhexidin og smører på brulidine sårkrem eller aloe vera på såret, da har alltid sånne små sår grodd veldig fort :lol:

Skrevet

Stemmer i de andre, og vil du ha litt ekstra beskyttelse; ha på flytende plaster.. det fungerer utrolig bra:) Ei veninne av meg bruker munnsårplaster fra compeed først, så har hun et lite lag med flytende plaster på etterpå. Det hjelper vist veldig på og såret gror kjappere (al.huskyer):) Jeg har bare brukt flytende plaster på labbene, og det hjalp veldig på Lyng's såre poter for noen uker siden:)

Skrevet

Ha på en potesokk ute, husker når Mike fikk rift i tredeputen, så ble han lappet sammen av veterinær og måtte gå med potesokk ute, men han fikk likevel infeksjon i såret og måtte gå på antibiotika, ble bra igjen etter 3 dager.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...