Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen 07

tm100021

Recommended Posts

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Opp og ned..

Den store kjørehelgen det da... Da må vi jaggu tidlig av gårde på lørdagen, stakkars nattasøvn :icon_cry: Med mindre det er jeg som innbiller meg at kjøretiden er mye lenger enn den egentlig er, jeg er ikke så god på geografi og avstand :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store kjørehelgen det da... Da må vi jaggu tidlig av gårde på lørdagen, stakkars nattasøvn :icon_cry: Med mindre det er jeg som innbiller meg at kjøretiden er mye lenger enn den egentlig er, jeg er ikke så god på geografi og avstand :rolleyes:

Hehe, da er vi 2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Over 250 valper! Åtte beardiser, her må det trenes!

(Gleder meg dessuten til å se en Dandie Dinmont, de har jeg bare sett på bilder før!)

SKal du ta med Pips? :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peers - ja, du innbiller deg sikkert at det er mye lengre enn det faktisk er.. I alle fall gjør jeg det - "halvveis til Bergen".. Men fakta: Det er 17 mil (fra Oslo) og det tar ca 3 timer å kjøre.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peers - ja, du innbiller deg sikkert at det er mye lengre enn det faktisk er.. I alle fall gjør jeg det - "halvveis til Bergen".. Men fakta: Det er 17 mil (fra Oslo) og det tar ca 3 timer å kjøre.

Susanne

Ikke mer nei? Ja, jeg har den "halvveis til Bergen"-tanken i hodet, og har derfor fått det for meg at det er fryktelig langt.

Med Eva bak rattet bruker vi nok mye kortere tid og :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKal du ta med Pips? :D

Jada, Pips blir med! Jeg driver og stusser og pynter på sveisen hans for harde livet, regner nemlig med å treffe oppdretteren hans der, og hun har sagt at man ikke skal klippe wheatenterriere selv hvis man ikke kan det.... :icon_cry:

Er det forresten noen som kan si meg når beardisene skal gå på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Jada, Pips blir med! Jeg driver og stusser og pynter på sveisen hans for harde livet, regner nemlig med å treffe oppdretteren hans der, og hun har sagt at man ikke skal klippe wheatenterriere selv hvis man ikke kan det.... :icon_cry:

Neimen, vi som stilte Archie med egen klipp idag. :D Håper vi får sett godgutten da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peers - Ja, jeg tror at det faktisk går litt raskerer enn 3 timer dit (selv om jeg da alltid har kjørt med camp.vogn på slep - og tidligere med camp.bil). Jeg blir alltid forbauset når man kjører ditover - og så plutselig kommer det skilt med 4-5 mil igjen.

Litt av den samme følelsen som til Bø i Telemark, egentlig. Også dit har jeg oppfattelse om at det skal være sånn "umulig å kjøre på morgenen-langt" - helt til man faktisk gjør det, og det er mye raskere enn antatt (det er 14 mil dit).

Pippin & Symra - jeg hørte med noen jeg vet har meldt på til Nesbyen, og hun har ikke fått papirene for de voksne ennå i hvertfall. Men hvis noen av dere andre har fått disse hadde jeg også satt pris på å få høre antall og tidspunkt for bearded collie en eller begge dagene.

Jeg har ikke meldt på noen eller noe - så jeg får heller ikke noen papirer derifra...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne

Jeg bruker nøyaktig tre timer til Sunndalsøra, det er 22 mil med variert veistandard. (Jeg kjører kanskje bittelitt fort når forholdene tillater det...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som kan si meg når beardisene skal gå på lørdag?

Kl 9 såvidt jeg husker :D 9 påmeldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Gleder meg dessuten til å se en Dandie Dinmont, de har jeg bare sett på bilder før!)

Naboen min har en dandie dinmont-valpis som jeg prøver å få sparket avgårde på ringtreningene med terrierklubben (det er onsdager på Rotvoll klokka halv sju, sant?). Så det er store muligheter for å få møtt en dandie etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt panikk i heimen, når bobilen vi skulle låne, ikke lenger var til låns. Og nå som det er under en uke til, ble jeg redd vi måtte være hjemme! Vi har jo meldt på valp, og skulle møte oppdretter, osv. Vi hadde gledet oss masse!

Heldigvis var der fremdeles ledig hytte! Så det ordnet seg for oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værmeldingen foreløpig er knall ja. Helt ærlig hadde jeg håpet på overskyet (uten regn selvfølgelig), med tanke på at Nesbyen er VARMT når det først er bra vær. Dyret mitt tåler varme dårlig... Man skal vel ikke klage på bra vær heller, så får vel bare prøve å gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...