Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen 07

tm100021

Recommended Posts

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Når er denne utstillingen? Og når går påmeldingsfristen ut på vapeshowet?

4-5.august. Det går også ut 8.juli, såvidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står 4.juli på nkks sider for 4/8 og frist 8.juli for 5/8..

Valpeshow fristen er 4.juli såvidt jeg vet

Det står at valpeshowfristen er 8 juli i Hundesport nr 5. Gjelder både påmelding og betaling. Jeg sendte påmelding til [email protected] og fikk svar med en gang at påmeldingen er ok. Veldig raskt og greit!

Jeg gleder meg, dette hadde jeg ikke planlagt! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. skyss så bør det vel gå en eller annen form for busstransport dit, skulle jeg tro. Dessuten er det jo hundrevis av utstillere som skal dit fra alle kanter av landet.

Og når det nærmer seg så oppdager kanskje en eller annen at de har plass i bilen til litt mere folk og dyr..

Bosted er det kanskje værre med - antar at det meste er veldig fullt i området der. Nødløsningen (som en god del bruker - kanskje ikke engang som "nød") er jo å telte der.

Man ser små fjelltelt, store familietelt og t.o.m. en lavvo sto det der i fjor, innimellom campingvognene. Så mulighetene er mange hvis man er klar for litt camping - og ikke så kravstor på komfort.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til campingplassene oppi der? Jeg har tenkt å leie hytte. Har funnet fram til Nesbyen camping, Gol campingsenter, Fossheim hytter og camping, Brekko camping og Sutøya feriesenter (tror jeg det het). Hva kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri overnattet på noen av dem med nesbyen camping er absolutt nærmest. Er vel 3 min å kjøre ned til utstillingen.

Sutøya er absolutt penest, det ligger på en øy nærmest med elv rundt overalt. Utrolig koselig! Det er vel 5 min å kjøre fra utstillingen. Gol camping ligger veldig nært gol sentrum, så hvis du vil bo litt sentralt i forhold til butikker osv så er den å anbefale. Men den er STAPP full nå om sommeren så der må du gå sikksakk mellom telt og campingvogner. Det er vel 10-15 min å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette pratet om regn og telt fikk meg til å stusse over hvor mitt telt egentlig er... Kjøpte telt for noen år siden, men tror det har havnet bakerst i en eller annen bod :ahappy: Må finne det fram nå som det er flere utstillinger på trappene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som har camp.vogn/camp.bil (og ikke vet det fra før), så er det masse, masse folk som overnatter utenfor utst.området der, da. (Forsåvidt der jeg så teltene og lavvo'en som jeg nevnte, også)

Hvis man kommer relativt tidlig er det mulig å få strøm, samt toalettene er åpne inne på utst.området hele natten. Det er også dusjmuligheter der - hvis man ikke har slikt i vognen/bilen.

Vannvittig nok - allerede på tirsdag/onsdag kommer de første utstillerne og plasserer seg på sine mer eller mindre "faste" plasser utenfor utstillingsområdet..

Regner med at jeg tar vognen og reiser oppover - må bare alliere meg med noen kjentfolk først.

Jeg har (utrolig nok) ikke meldt på noen hunder til utstillingene, da en av mine beste venninner faktisk dømmer rasen min både på fredag (valper) og lørdagen.

Men det er så koselig å være der (hvis været er OK), så det er jo verdt turen bare for alt det sosiale! (Også slipper man å holde hundene så rene og pene hele helgen - kan gå ned til "kulpen" og la de bade og skikkelig kose seg hele helgen! For en luksus!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...