Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen 07

tm100021

Recommended Posts

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Når er denne utstillingen? Og når går påmeldingsfristen ut på vapeshowet?

4-5.august. Det går også ut 8.juli, såvidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står 4.juli på nkks sider for 4/8 og frist 8.juli for 5/8..

Valpeshow fristen er 4.juli såvidt jeg vet

Det står at valpeshowfristen er 8 juli i Hundesport nr 5. Gjelder både påmelding og betaling. Jeg sendte påmelding til u-foss@online.no og fikk svar med en gang at påmeldingen er ok. Veldig raskt og greit!

Jeg gleder meg, dette hadde jeg ikke planlagt! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. skyss så bør det vel gå en eller annen form for busstransport dit, skulle jeg tro. Dessuten er det jo hundrevis av utstillere som skal dit fra alle kanter av landet.

Og når det nærmer seg så oppdager kanskje en eller annen at de har plass i bilen til litt mere folk og dyr..

Bosted er det kanskje værre med - antar at det meste er veldig fullt i området der. Nødløsningen (som en god del bruker - kanskje ikke engang som "nød") er jo å telte der.

Man ser små fjelltelt, store familietelt og t.o.m. en lavvo sto det der i fjor, innimellom campingvognene. Så mulighetene er mange hvis man er klar for litt camping - og ikke så kravstor på komfort.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til campingplassene oppi der? Jeg har tenkt å leie hytte. Har funnet fram til Nesbyen camping, Gol campingsenter, Fossheim hytter og camping, Brekko camping og Sutøya feriesenter (tror jeg det het). Hva kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri overnattet på noen av dem med nesbyen camping er absolutt nærmest. Er vel 3 min å kjøre ned til utstillingen.

Sutøya er absolutt penest, det ligger på en øy nærmest med elv rundt overalt. Utrolig koselig! Det er vel 5 min å kjøre fra utstillingen. Gol camping ligger veldig nært gol sentrum, så hvis du vil bo litt sentralt i forhold til butikker osv så er den å anbefale. Men den er STAPP full nå om sommeren så der må du gå sikksakk mellom telt og campingvogner. Det er vel 10-15 min å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette pratet om regn og telt fikk meg til å stusse over hvor mitt telt egentlig er... Kjøpte telt for noen år siden, men tror det har havnet bakerst i en eller annen bod :ahappy: Må finne det fram nå som det er flere utstillinger på trappene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som har camp.vogn/camp.bil (og ikke vet det fra før), så er det masse, masse folk som overnatter utenfor utst.området der, da. (Forsåvidt der jeg så teltene og lavvo'en som jeg nevnte, også)

Hvis man kommer relativt tidlig er det mulig å få strøm, samt toalettene er åpne inne på utst.området hele natten. Det er også dusjmuligheter der - hvis man ikke har slikt i vognen/bilen.

Vannvittig nok - allerede på tirsdag/onsdag kommer de første utstillerne og plasserer seg på sine mer eller mindre "faste" plasser utenfor utstillingsområdet..

Regner med at jeg tar vognen og reiser oppover - må bare alliere meg med noen kjentfolk først.

Jeg har (utrolig nok) ikke meldt på noen hunder til utstillingene, da en av mine beste venninner faktisk dømmer rasen min både på fredag (valper) og lørdagen.

Men det er så koselig å være der (hvis været er OK), så det er jo verdt turen bare for alt det sosiale! (Også slipper man å holde hundene så rene og pene hele helgen - kan gå ned til "kulpen" og la de bade og skikkelig kose seg hele helgen! For en luksus!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...