Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er du?


Aya

Recommended Posts

Inspirert av barndommens skoledasgbøker; på tide å bli litt bedre kjent kanskje? Skriv ned noen stikkord som forteller litt om deg og din personlighet.

Jeg (er)..:

- Skorpion av stjernetegn, og veldig, veldig, veldig typisk skorpion. Er ikke sjenert, men kan være litt arrogant og overlegen mot folk jeg ikke heelt kommer overens med.

Utdrag fra beskrivelse av stjernetegn, som kunne vært en beskrivelse av meg:

Enten elsker eller hater en Skorpion. Det finnes ingen mellomvei for disse menneskene som har en jernvilje og en selvkontroll som gjør dem til enere i flokken.

Skorpioner er nemlig gode til å avlese hva som foregår i andre mennesker. Tegnet er et vanntegn og det som foregår under vannoverflaten er faktisk Skorpionens spesialfelt. Disse personene er gode til å avdekke det skjulte både hos andre mennesker

. De kan også ha tendens til å bli for selvopptatte og mistenksomme overfor sine medmennesker.

dette tegnet er hardest mot seg selv. De må utforske sine dybder, kjenne seg selv, oppleve eksistensens essens - og er likevel ikke fornøyd. Hemmelighetsfulle og arrogant, men de følger sin æreskodeks til siste bokstav.

- Lever og ånder for musikk og gode bøker, god mat og vin og ikke minst: ferie:p

- Rotete og til en viss grad noe vimsete:p

- Veldig rettferdig, hater urettferdig behandling og diskriminering. Rasisme er det verste jeg ser. Ugh.

- På den negative siden; litt egoistisk og veldig manipulerende, flink til å vri ting så de passer meg. Jeg prøver å være snill da... :)

- Avhengig av å ha det ryddig rundt meg for å trives skikkelig, men er dårlig til å rydde- dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er:

- Tvillingen i stjernetegn, veldig sta og liker å få vilja mi ( er ikke bortskjemt :D )

- Elsker skravle kvelder med gode venner :)

- Er ekstremt uryddig xD

- Elsker god musikk på en sommer dag :D

- Ikke redd for å si meninga mi

Det var litt om meg i korte trekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en vekt, og en veldig typisk vekt også. Dette er noe av det som står om vekten og som passer meg på en prikk:

Vekten ønsker nemlig altid å veie forskjellige interesser og krav opp mot hverandre og det er meget viktig at rettferdigheten skjer fyllest.

En Vekt er utrolig dyktig til å få andre mennesker til og samarbeide og til å megle når det er uenigheter.

Legg merke til "andre mennesker" :)

En Vekt er et meget sosialt vesen som er god til å knytte bånd til andre og som går sterkt inn for partnerskap både i arbeid og kjærlighet. Vekter trives rett og slett ikke med å arbeide eller bo alene.

Jeg tar veldig mye bilder.

Ellers er jeg fæl til å diskutere og henge meg opp i ting. Jeg føler ofte at jeg trenger å ha det siste ordet, ellers får jeg en kriblende følelse inni meg.

Er ganske lat, men liker faktisk å trene og holde meg i god form. Fysisk sterk og "velbygget" :D

Liker å ha det ryddig rundt meg, og tar en skikkelig sjau innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fisk, og aner ikke hva som er typisk for fisker.

Jeg er ikke særlig sjenert, elsker å snakke, spesielt å diskutere (jeg ble kåret til klassens kverrulant). Jeg kan oppfattes som barnslig og voksen på samme tid, og liker helst å bruke pengene mine på alle de millionvis av ting jeg har lyst til å gjøre. Jeg elsker å reise på konserter og hundeutstillinger, treffe nye mennesker og takker aldri nei til en utfordring. Jeg SKAL hoppe i fallskjerm en gang.

Blandt venner er jeg kjent som den dyrekjære veggisen. Jeg elsker dyr, alt fra hunder til edderkopper og andre småkryp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Skytten er jeg:

ü Du hater begrensninger.

ü Du er meget eventyrlysten.

ü Du oppfattes ofte som en bedreviter. :)

ü Du er full av ideer.

ü Du er inspirerende.

ü Du elsker å utvide horisonten.

ü Du har din egen moral.

Skytten trenger frihet.

Trangen til frihet kommer også til uttrykk igjennom Skyttens nysgjerrighet. Skytten liker å utforske nye ting, og kan fort vare høyt oppe og lang nede.

Skytter kan være vanskelig å ha med å gjøre hvis de ikke har lært seg og innordne seg etter de alminnelige normer og regler. De kan også ha et voldsomt temperament hvis de møter stengsler for frihetstrangen.

Skytten liker å reise og utvide sin horisont. Dette har sin bakgrunn i nysgjerrigheten.

De har også mange venner fra ulike kulturer og samfunnslag. Dette er et resultat av Skyttens åpenhet.

Noen Skytter reiser i litteratur og kulturens verden. De har et sterkt behov for å realisere seg. Dette kan derfor medføre at Skytten har bred kunnskap og livserfaring. (eller jeg bare er en bedreviter, med mangel på kunnskap :D ) En reise behøver altså ikke å være i den fysiske verden. Skytten liker å være i aktivitet.

Tvillingen i meg...

Tvillinger utstråler også en vennlighet overfor sine omgivelser.

Tvillinger skifter ofte jobber. De kan sjelden slå seg til ro i en bestemt stilling og bli der livet ut.

Tvillinger kan lett servere en løgn for å få det som de vil, selv om de selv mener at løgnen ikke er ondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jobber i skobutikk

- Fobi mot vått papir

- Hater å lage mat

- E hundegal

- Ler OFTE

- Avhengi av vennene mine

- Har veske og skomani

- Alltid blakk pga penger brenner i lommen

- Er halveis A-Menneske og halveis B-menneske (C-Menneske?)

- Snakker veldig høyt i telefonen

- Hater mobiltelefoner, glemmer an alltid

- ALDRI langsint

- Snakker blanding av 3 dialekter

- Elsker å farge håret

- Avhengi av Fustrerte Fruer

- Misliker sytepaver og snyltere

- Har sjeldent "dårlige dager"

- Fordrar ikkje når folk e gretne og lar det gå utover andre

- Grubler mye

- ELSKER å reise

- E utrolig varmblodig,fryser sjeldent

- Har lyst å lære spansk flytende

- Tilpasser meg lett nye miljøer

- Flink til å lytte

- E mørkeredd

- Digger store motorsykler

- E giddalaus

- Biter negler

- Avhengi av kajal og parfyme

- Er kreps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sorpion, og lever visst opp til det.

- "Lider" av hunde og generell dyregalskap. Kan være smittsomt, kommer an på hvor mottagelig andre er.

- Vet bare at jeg skal jobbe med dyr.

- Liker å få gode krakterer :D

- JA til ulv i norge

- Kontrollfreak med store bokstaver.

- Lider av den vrangforestillingen at få eller ingen kan gjøre noe stort bedre enn meg selv. Tar derfor ofte litt for mye kontroll. (Jeg har fått noen slag i trynet mht dette, så jeg lærer :D)

- Sier ting før jeg tenker.

- Er som regel ærlig, og sier det jeg mener.

- Har temperamanget til et lemmen, desverre. :D

- A menneske, slokner desverre fort om kvelden.

- Kan ikke fordra og shoppe til meg selv. Dyrebutikker derimot... :)

- MP3, Mobil, data, msn, dyr, kamera, natur, venner og sol = avhengiheter.

- Blir fort kjent, og glad i nye folk.

- Spekkhogger, ulv, hund og hest er mine absolutte yndlingsdyr.

Det får være nok :D Kommer ikke på mer i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visstnok kreps, men ingen typisk sådann.

Jeg er rastløs, ubrukelig, sta, impulsiv, lat og hyperaktiv på en gang.

Jeg ble nylig beskrevet som kronisk ambvialent og det kan nok stemme <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fisk i vestlige stjernetegn. Tiger i kinesisk stjernetegn

- Impulsiv

- Lever i nuet

- Elsker tatoveringer - har 2 selv; det kinesiske stjernetegnet mitt på magen og "Carpe Diem" nedover venstre underarm

- Digger piercinger, men tør ikke selv. :)

- Sta

- Vanskelig å leve sammen med

- Kverulant og kranglete

- Interessert i det okkulte

- Avhengig av musikk og da spesielt rock og metal!

- Har problemer med å stole på folk

- Setter dyra mine høyere enn noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kopiere Aya sitt eksempel og bruke kinesisk stjernetegn som en liten indikator. I vestlige stjernetegn er jeg løve. I følge den kinesiske teorien er jeg født i slangens år, og det som er sagt om slangen føler jeg faktisk at passer med ganske bra. Av det som stod tror jeg dette kan passe meg:

De positive egenskapene

Omtenksom, vis, tillitsfull, snartenkt og dyktig til å organisere.

De negative egenskaper

Herskesyk, intrigant, sjalu og av og til litt giddelaus og likegyldig.

Det som ikke stemmer er at jeg er grundig og tålmodig, snarere tvert imot. Jeg er veldig utolmodig og veldig grundig på noen områder, mens jeg er veldig rotete på andre områder. Jeg kan være brautende til tider, men kan også være tilbakeholden.

Sett bort i fra dette er jeg en typisk dyreelsker som mener mye men som ikke gjør særlig mye med ting, altså er jeg litt tiltaksløs. Jeg er en tradisjonell materialist i følge tester og er glad i å ha mye penger å bruke på helt totalt unødvendige ting. jeg sliter med dårlig selvtillitt og lar det gå utover andre til tider, men det blir bedre og bedre. Jeg har en tendens til å knytte meg for mye til enkeltpersoner, og

til å bli for avhengig av andre, dvs. at jeg kan virke lite selvstendig i visse tilfeller.

Jeg er veldig bestemt og sta, og jeg skriker når jeg diskuterer med familien. Jeg er litt egoistisk, men også tilpasningsdyktig. Jeg mener mye, men har i det siste merket at jeg gjerne graver ned det jeg egentlig mener om jeg diskuterer med mennesker som er eldre enn meg, for å unngå bråk.

Det var litt om meg. :D Kunne sikkert sagt mye mer, men skåner dere for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du sier ikke det? :lol:

(vannkrigen..)

:lol: Slikt skjer når lemmenet gang på gang sier at nå vil ikke lemmenet bli mer våt. Når motstandaren da lover dypt og hellig at hun har forandret seg på de siste skundene, men spruter alikvell, sprekker lemmenet. Ærli talt, hvet du ikke det du da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skytte

- Nysgjerrig

- Hevngjerrig

- Veldig gla i Cola Light :P

- Altfor gla i alt av dyr :P

- Drikker enten jegermaister og battery eller bacardi razz og rødbrus på vors

- Snuser :P

- Arbeidsnarkoman ( Har 4 jobber )

- Av og til likegyldig

- Ofte stressa :P

- Heia GODSET!! ( SIF ) :ahappy:

- Ett ransoffer, blitt rana 3 ganger :ph34r: ( Den 3. ganger slo jeg ned han som skulle stjele noe inni bilen min med en snømåke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sta, har god observasjonsevne og klarer lett å ta igjen steder jeg har vært før, jeg har klisterhjerne og husker små og ubetydelige ting, jeg er ansvarlig, perfeksjonist og bedreviter.

Jeg er født i desember 1990 - altså er jeg skytte født i hestens år, men jeg tror egentlig ikke at jeg er så veldig typisk for noen av dem...

Jeg har gjort meg opp en mening om veldig mye, men syns alltid det er interessant å lære mer.

Jeg er veldig glad i å reise og oppleve nye ting, samtidig som jeg trives utrolig godt i vante omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hissig, men blir fort blid igjen.

Gråter når jeg er skikkelig sinna.

Engasjert.

Trives bedre sammen med noen få gode venner, enn med store folkemengder

Rotete

Skippertaks-menneske.

Sko- og veske-dilla

Liker å se på meg selv som friluftsmenneske, men er vel ikke helt der... :ahappy:

Har hoppet i strikk, fallskjerm, vært på ballongferd, paragliding... (luft under vingene er godt) :rolleyes:

Klarer sjelden å late som... aldri vanskelig å vite hva jeg mener, synes, føler etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skorpion, er vel typisk når det gjelder noe av det. Jeg er veldig sjenert og rolig, men kan være helt sinnssyk hvis jeg er i humør til det. Irriterer meg lett over ting og HATER å handle (bortsett fra i dyrebutikker). Også har jeg verdens teiteste humor og er visstnok umulig å forstå seg på. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg er en typisk kreps! Veldig følsom og blir trist vis noen andre er triste.. Det er vist ikke en god egenskap sier healeren min! :ahappy: Også er jeg veldig glad i mitt hjem og tradisjoner som også er typisk for en kreps!

- Jeg klarer ikke å ti stillt, om noen sier noe jeg ikke er enig i..

- Det skal mye til for å gjøre meg sint, men når jeg blir sint så varer det ei god stund! :P

- Er utrolig vimsete og eier ikke stedsans! (Hvor er øst, sør, vest og nord?:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg:

* Steinbukk

* Rotehue

* Redd for bl.a grevlinger, elger, innsekter, rotter, slanger og edderkopper

* Kanskje litt sjenert, men det er bare i begynnelsen

* Elsker kinder maxi og julebrus

* Snakker HØYT

* Sier nesten alltid feil ting til feil tid (plutselig står den personen jeg snakker om rett bak meg, f.eks)

* Blir altfor fort glad i folk

* Vanedyr

* Kanskje litt dømmende til tider

* Jeg har aldri vært full, bare veeeldig brisen (tåler mye)

* Jeg er født sent på året <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skravler med alle. (Lurer på hvor det er blitt av bussvenninna mi fra i vinter. Kanskje hun har skifta buss...)
  • Kan føle meg rimelig usikker og uttafor i møte med "klikker" (hihi)
  • Er genuint opptatt av alle dyr og havner dermed i kompaniskap med bikkjer jeg aldri hadde planlagt å skaffe meg.
  • Elsker mine barn høyere enn himmelen og har noen ganger et litt nifst nært forhold til dem. Telepati (?)
  • Tenker og jobber atferdsanalytisk, sånn litt intuitivt (hoho) og tror slett ikke på telepati eller annet hokuspokus. Hm
  • Er veldig glad for at msn er oppfunnet og har nok gjennom både dataen og hundesonen blitt kjent med flotte jenter jeg ellers ikke ville ha møtt.
  • Kommer alltid på alt det lure jeg burde ha sagt til folk som sårer meg, sånn etter at de har gått.
  • Er nok blitt et rimelig regelmessig friluftsmenneske som følge av mitt relativt nye tollerliv.
  • Elsker å traske i skogen, gjerne kjempelenge, uansett årstid, men helst uten ski.
  • Er ganske dårlig på egne kommafeil, men irriterer meg over andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kreps.Litt for typisk kanskje.

Er forferdelig opptatt av hunder,og ellers musikk,foto,tegning,maling,film,data og hest.

Kreativ med andre ord...

Er ikke glad i å krangle med folk,men har en uvane med å forholde meg rolig og sindig til det sprekker.

Er opptatt av at ting skal være rettferdig,og kan bli temmelig sint om jeg blir urettferdig behandlet eller kjenner noen som blir det.Fordrar heller ikke ordkløveri og usaklige utsagn.

Liker å gå tur i timesvis,være alene ...helst på nattestid liker jeg og vandre rundt og bare hørre på stillheten..Ellers driver jeg og bare diller med alt det jeg synes er gøy.

Er glad i å snakke i telefonen,og bruker gjerne 200 kr på kort tid.

Er glad i å kjøpe ting til hundene,og dessverre kjøper jeg ofte mye jeg ikke har bruk for.Må ofte dras ut av butikken av samboer som svetter av meg.hihii...

Blir lett rørt,såret eller engasjert over andre menneskers situasjoner,eller egne ting.

Er stort sett åpen med folk,og snakker med alle jeg finner tonen med.Tror jeg er en menneskekjenner.Føler jeg dårlige vibber trekker jeg meg bare vekk.

Har sterke meninger,og er ganske filosofisk.Liker å fable om alt mulig,og har utrolig masse rare tanker.

Ellers er jeg veldig ryddig,elsker faktisk å vaske å rydde(!??)og liker å blande meg oppi(hjelpe andre)med hvordan de skal holde det ryddig..hihi..

Det beste jeg vet av mat er stekt laks og reinkjøtt...min stefar er finnmarking og lager en hellig mat,og ikke minst viltsaus...Jeg er en sucker for saus!

Potetene og sausen forsvinner garantert først..Og jeg er barnslig som moser potetene..hihi.

Og for å være litt negativ så har jeg lett for å dømme bimboer som mindre intelligente...

Jeg skjønner ikke hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok temmelig lik skorpion ja.

jeg "føler" om noe er galt med andre mennesker, eks dem sier dem har det bra, men egentlig har dem det ikke.

jeg er også veldig opptatt av å bli likt av vennene mine.

er ikke så glad i nærkontakt er litt skeptisk, tar det veldig rolig, vil bli godt kjent først.

jeg får fnatt av å se folk i øyene , kan begynne og hylflire..det slår liksom aldri feil <_<

Jeg har stort pågansmot gir sjelden opp, skal få det til uansett hva det er!

jeg liker heller ikke og gi mitt ansvar for dyrene til noen andre, vil helst passe mine dyr selv for jeg vet hva som er best for dem, så reiser aldri på ferie me mindre dyrene får være med.

Jeg er også sykelig sjalu..

:)

kommer sikkert på mere senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg er en fisk.

Fiskene representerer drømmer, sensitivitet og kunst. Stjernetegnet kombinerer vannets sensitivitet og intuisjon, fleksibilitet og en kollektiv ikke-verbal kommunikasjon, med Neptuns offervilje og grenseløse følelser. Fiskene tilpasser seg det meste og har et stort behov for å flykte fra noe trivielt. Tegnet er kreativt, musikalsk, kunstnerisk og drømmende. Fiskene er følsomme, ydmyke, romantiske og ofte kaotiske. En Fisk har det bra når livet ikke er for organisert og det er tid og rom for drømmer og flukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er:

- Tvillingen i stjernetegn, veldig sta og liker å få vilja mi ( er ikke bortskjemt :) )

- Elsker skravle kvelder med gode venner :P

- Er ekstremt uryddig xD

- Elsker god musikk på en sommer dag :P

- Ikke redd for å si meninga mi

Det var litt om meg i korte trekk :P

vi er vel egentlig ganske like.. eneste er at jeg er væren istede for tvillingen (fortsatt sta og liker og få vilja mi, men er heller ikke bortskjemt) jo også bor jeg stort sett i stallen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker du enda bursdagen til han du hadde lest om i lekse eller? :)

23. august 1895 tror jeg, men jeg har glemt hvem det var jeg leste om... haha

Edit: Det var Liam O'Flaherty jeg hadde lest om, og han ble født 28. august 1896... Men det var ikke så veldig langt ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...