Gå til innhold
Hundesonen.no

Spanske jakthunder tortureres til døde.


jaktlykke

Recommended Posts

Jeg blir så forbanna av at mennesker kan finne på å behandle andre levende vesener på den måten! :blink: At ikke folk kan bruke hue og tenke seg litt om, ha litt empati! Arg, irritert nå..... :wallbash:

Noe mer jeg alltid begynner å lure på er, når folk utviser så liten empati for andre levende dyr, hvor går grensen for å gjøre mindre koselige ting mot andre mennesker for disse folka? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller mest besynderlige med dette er ikke AT det skjer - men at det skjer i angivelig sivilserte, vestlige land som mange nordmenn har lyst å bli nærmere knyttet til og være i union med.

DET er hinsides min ringe forstand...

Er rimelig groteskt, og jeg forstår så inderlig godt at du er frustrert over Spania og de som vil være i union med Spania. Tross alt er det ikke så kuult for oss i Bergen å være i union med Norge heller. Nordmenn er jo blodtørstige folk som dreper selunger med hakapikk, vil ha utlendinger til Norge på seljakt så politikere kan sprade i seljakker, dreper de søte men utrolig smarte hvalene, bruker strøm på hundene sine, sender sauer ut i ulveområder uten gjeter, har rever i knøttsmå bur som de flår levende, spiser rudolph the red-nosed reindder, osv. Nei, Bergen ut av Norge. :blink: </sarkasme>

Mer alvorlig talt, er groteske bilder og en bruk og kast mentalitet som jeg ikke tror er så utbredt i Skandinavia lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget?! Ok, hvis de ikke vil ha hundene langer så kan de i det minste skyte de da! De jo jegere, så jeg regner med de har ei rifle elle noeslikt... Henge hunder? Da kan det vel ikke ha så mye med at de er "verdiløse etter jakten", det må jo faktisk være at de VIL at dyrene skal lide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget?! Ok, hvis de ikke vil ha hundene langer så kan de i det minste skyte de da! De jo jegere, så jeg regner med de har ei rifle elle noeslikt... Henge hunder? Da kan det vel ikke ha så mye med at de er "verdiløse etter jakten", det må jo faktisk være at de VIL at dyrene skal lide!

Disse jegerne har ikke nødvendigvis våpen - dette er hunder beregnet på hetsjakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Var på rideferie i Andalusia for 4 år siden, og reiser aldri tilbake til Spania! Hunder som sto bundet til trær langt ute i ødemarken uten mat og vann i dagesvis (i en meter bånd) for å vokte kyr/okser, hunder som sto i hundegårder på landsteder alene uten mat og vann hele uka og ventet på eierne som kom i helgene, halvdøde hunder som lå i annenhver grøftekant og ventet på å få dø, hunder helt fulle av flått og utøy som ingen brydde seg om.

Og i helgene, disse evindelige fiestaene, med hingster ridd på så skarpe bitt at de trengte hele uka på å gro i munnen og over mulen, så de var klare for neste fiesta. Tivoli med små shetlandsponnier som karuseller, rundt og rundt i timesvis med sinnsyk høy musikk og mas, uten stans for mat eller vann.

Jeg kunne fortsatt i det uendelige! Spania er et møkkaland når det gjelder dyrevelferd!

Heldigvis finnes det også der ildsjeler med empati som prøver å gjøre noe for dyrene som lider der også.

De er bare så alt for få...

Boikott Spania som ferieland, er mitt råd for dere som er oppriktig glad i dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Pus, Spania er et drittland mht. behandling av dyr. De har bl.a. en religiøs fest der de kaster levende geiter ut fra et kirketårn. De gangene vi har vært der , har vi sett hunder bli sparket og slått, stå i bånd eller hundegård i solsteiken uten vann og skygge,osv. osv. Og dett er et EU-land, man skulle jo tro at de var mer siviliserte? Men når så er sagt - ingen behandler vel dyr verre enn asiatene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...