Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK BJERKE

Mirai

Recommended Posts

Hehe :D Men er det noen som kan sende en mail til NKK å spørre om det er lov å ta med andre bikkjer inn bare de er vaksinert? Eller så kan jeg gjøre det da.. Hmm...finner man mailen på www.nkk.no ? Tenker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Jeg mener å huske at det står man ikke skal ta med andre enn de som skal stilles, men HALLO! Det er ute..hehe.. hadde det vært inne i en klam hall hadde det vært noe annet. Men de fleste jeg kjenner tar jo med hundene sine på utstilling selv om de ikke skal stille dem, har aldri vært noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og om du sier nei så tror jeg ikke de sparker deg vekk fra stedet.

Nei. tror egentlig de bare spurte for å vite om de skulle ta betaling eller ikke. Du trenger jo ikke å betale inngang om du skal stille. Men var ikke derfor jeg sa ja da, det var bare fordi jeg var redd for å ikke få komme inn. Men virka ikke som de tenkte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarte meg glemte vaksinasjonskortet første dag på NKK i Trondheim. Var to menn som sto å tok i mot betaling. De spurte om jeg skulle stille, nei sa jeg. Men har du vaksinasjonskort på hunden din da? Jeg bare: Ehh, ja.. Men det ligger hjemme!

Så snakket de litt sammen, han ene sa; Hun slipper ikke inn med hunden uten vaksinasjonskort. Så sa jeg: Men herlighet da, det er meg og hunden min det går utover hvis jeg sier han er vaksinert, og han ikke er det! Så satte jeg bare på engleøynene mine, så kom jeg inn.. :roll:

Dagen etter hadde jeg med kortet, han samme mannen sto der, så sa jeg; Her har du vaksinasjonskortet, jeg sa jo at jeg hadde glemt det hjemme i går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! ;) Jeg har MANGE ganger hatt med hund med inn på utstilling som ikke skal stilles, IKKE NO PROBLEM :wink: På lørdag skal jeg til og med ta med lille valpen som er 5 og en halv uke til helgen. Flere som tar med hele kull inn også :D Så tror absolutt ikke de ber deg om å binne hunden din utenfor utstillingsområdet :wink:

Men hvilken av dagene skal folkens her a?? Sånn at man vet hvem man skal se etter begge dager :P hehe!

Jeg skal selv begge dager 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk en diskusjon om dette på Canis for en stund siden og der kom det frem at det var ikke så lenge siden reglene ble endret. Før var det ikke lov å ta med andre hunder inn, men det er lov nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk en diskusjon om dette på Canis for en stund siden og der kom det frem at det var ikke så lenge siden reglene ble endret. Før var det ikke lov å ta med andre hunder inn, men det er lov nå!

Nei, men da er det ikke noe problem vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm... jeg har aldri hørt om at det ikke er lov til å ta med hunder som ikke skal stilles.

Jeg tenkte å ha med Tini begge dagene jeg!

Men er det ikke noen som kan ringe Nkk å høre da?

Hva koster det å komme inn?

Når starter det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm... jeg har aldri hørt om at det ikke er lov til å ta med hunder som ikke skal stilles.  

Jeg tenkte å ha med Tini begge dagene jeg!

Men er det ikke noen som kan ringe Nkk å høre da?

Hva koster det å komme inn?

Når starter det forresten?

Det var før i "gamle dager" man ikke kunne ta inn hunder som ikke skulle stilles. Nå kan man det. Men NKK ber om at det tas hensyn, hvis utstillingenholdes i en liten hall og det allerede er trangt om plassen, så ber de om at man ikke tar inn ekstra hunder.

Så du kan bare dra, og ta med Tini :) Prisen varierer, noen ganger har de parkering utenom prisen, noen ganger i, noen ganger kjøp man katalog utenom inngangspris og noen ganger får man den med i prisen... det pleier å ligge på rundt 40-50 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...