Gå til innhold
Hundesonen.no

Rugdelia's OZC Memphis

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

I dag så jeg på valpene for første gang, og det var skikkelig vanskelig å velge ut valp blandt alle hannene. Kullet var nemlig veldig likt, men til slutt falt vi for en veldig kosete liten krabat, som ikke minst så kjempeflott ut! For de som ikke har fått det med seg; han skal hete Memphis og er en korthåret vorstehhund:)

Vi henter han på fredag!

valper043.jpg

Memphis tar stand:

Untitled-1copy.jpg

valper089.jpg

valper091.jpg

valper077.jpg

valper075.jpg

valper040.jpg

valper039.jpg

valper048.jpg

valper056.jpg

valper050.jpg

Guest Just me!!
Skrevet

Oi, så heldig du er! Søt gutt. :P

Skal du bruk han til jakt eller noe?

Skrevet

Da er han hjemme! Kom hjem på fredag.

Jeg er positivt overrasket over hvordan Tia taklet det. Jeg så for meg at hun ville bli veldig ivrig og være altfor voldsom med han, men hun var såå tålmodig og veldig forsiktig i lekingen sin!

bildespaaam

P1013785.jpg

P1013782.jpg

P1013781.jpg

P1013747.jpg

P1013746.jpg

P1013745.jpg

P1013742.jpg

P1013729.jpg

P1013722.jpg

P1013719.jpg

Guest Vicky
Skrevet

Så herlig Memphis er! Ser ut som han og Tia har funnet tonen godt :)

Skrevet

Ja, de har funnet tonen ganske godt:) Cita og Memphis også. Jeg må holde Memphis når Cita spiser, for hvis han går bort til matskålen hennes flytter Cita seg..... :rolleyes:

Skrevet
Ja, de har funnet tonen ganske godt:) Cita og Memphis også. Jeg må holde Memphis når Cita spiser, for hvis han går bort til matskålen hennes flytter Cita seg..... :rolleyes:

Hihi, herlig at de fungerer godt sammen alle tre. :)

Og det er merkelig at labbisdyr som er så gira på mat syns det er så greit å dele den med andre..

• 4 months later...
Skrevet

I September var jeg på BSBK i Bergen og stilte Memphis. 5,5 mnd gammel var han da. Ikke verdens største konkurranse, men han ble BIR og BIG og med en super kritikk:

5,5 mnd hannhund. Utmerket type, bra type. Velbygget for alder. Herlig hode, flott hals. Meget god kropp for alder. Bra benstamme + poter. Meget gode bevegelser. Flott fremvist.

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_104.jpg

Utstillingshelg_i_Bergen_sept._07_102.jpg

P1015457.jpg

P1015440.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...