Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjett blandingen 7

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fått Chicka fra omplassering og vi er nesten sikker på at hun er 50% Flat 25% BC og 25% Siberian Husky, men jeg er litt usikker på iallefall en av rasene.

MEN hva ville du gjettet om du hadde sett min blåøyde "svarting"?

1720.JPG

Hele kroppen

810.JPG

Hodet i profil

502.JPG

Hodet forfra i en litt annen vinkel

2210.JPG

Forfra

Flere bilder kan sees på Min hjemmeside hvis disse bildene var vanskelige å se detaljer av hun på ;)

Hadde vært kjempe gøy og høre deres synspungt, har et par andre raser jeg tror noen kommer til å nevne som jeg ser mye av hun i ;)

Skrevet

Jeg ville iallafall sagt husky, kanskje flat og noe sier meg whippet/labrodor/ eller rottweiler .... er sikkert helt på jordet :rolleyes:

Skrevet

mulig jeg hadde tenkt labrador snarere enn flat pga lengden på pelsen, men flat funker det også, ellers høres det helt riktig ut.

Whippet har jeg problemer med å se - men som nevnt i en annen tråd - bc og whippet-hoder kan nærme seg hverandre

Skrevet
Husky, labrador og dalmatiner ;)

Om det er flekkene du tenker på, ville jeg heller tippet på engelsk setter, både pga at den er hyppigere forekommende, og fordi flekkene ikke ser dalmatineraktige ut.

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg hadde ikke latt meg overraske om det var noe pointer/ vorsteh eller setter for den del i din lille vakring. Men bc, det må det være, for det er jo i alle blandinger! ;)

Skrevet
Om det er flekkene du tenker på, ville jeg heller tippet på engelsk setter, både pga at den er hyppigere forekommende, og fordi flekkene ikke ser dalmatineraktige ut.

Ja det også kan være. Men en kjenning har en blanding av rottis, labrador og dalmatiner, og den ser ganske lik ut som chicka, med samme type flekker, bare litt mer tykkere og kortere bein. (ut ifra bildet)

Skrevet

Jeg lurer litt på Dalmis, BC og Labrador

Labrador pga MATBEHOVET, kroppen og ellers Labrador pels, ører osv

-de fleste som jeg møter som har litt mer peil på Retrievere sier at det MÅ være labrador og ikke Flat, men man vat jo aldri, kan være at Flaten slår lite inn i blandingen

BC fordi det bare ER BC i henne, ikke til å missforstå på oppførsel, kroppspråk osv, det er den rasen jeg mest sikker på at det virkelig er i hun.

Dalmis fordi hun har noen Dalmis venner og når hun stiller seg opp sammen dem så er hodet ganske så likt, spesiellt fra øynene og oppover skallen, brystkassen er også ganske lik en Dalmis syntes jeg (anatomien, ikke prikkene) også har jeg sett utrolig mange Dalmis blandinger med BC og Retrievere som blir utrolig like Chicka.

Hun som leverte Chicka fra omplasseringen var også litt inne på tanken om det kunne være Dalmis i hun, men som hun sa, det vet vel kun besteforeldre, mor og far til hunden. ;)

Vil gjerne høre flere forsalg, dette var morro!! ;)

Skrevet

Jeg ville gjettet på husky pga. øynene. BC ville jeg selvfølgelig hatt med. Jeg tror jeg ville ha tippet på labrador i stedet for flat. Whippeten har jeg vanskelig for å se.

Ellers ligner hun kanskje litt på denne gutten?

post-642-1181331930_thumb.jpg

Han skal visstnok være blanding av rottweiler, buhund og BC (hvis jeg ikke husker helt feil). Men han er nok en del større og kraftigere enn Chicka.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...