Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundefestivalen trondheim.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

hundefestivalen er flyttet til støren idrettspark i år ifg deres hjemmeside www.hundefestivalen.com <_< ;)

Hvem har tenkt seg hit? Tror jeg stiller, få se an litt på pengene, og om det blir noe BN på oss i år.

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Skrevet

BN?

Vi kommer kanskje. Blir et stykke unna nå, men fin sosialisering for Munin! ;)

Skrevet

Er det valpeshow for alle raser der? Isåfall kommer nok Tore med Decoy en av dagene. Jeg er nok oppe i Bodø da, for skolen har vel nettopp startet <_< Får se hvilke forelesninger vi har og hva som er obligatorisk så kanskje jeg reiser ned hit tidligere ;)

Skrevet

Refresh my memory please, hvor langt er det fra Lundamo til Støren? Passer meg egentlig utmerket, ettersom sheltiespesialen er på Lundamo, for jeg innbiller meg det er enklere å reise den veien..

Skrevet

Er ikke det rundt et par mil tro? Er ikke helt sikker, så sjelden vi kjører den veien men jeg tror ikke det skal være noe lengre enn det.

Skrevet
Er ikke det rundt et par mil tro? Er ikke helt sikker, så sjelden vi kjører den veien men jeg tror ikke det skal være noe lengre enn det.

Nysgjerrig som jeg er så sjekket jeg, og det skal ta ca. 13 min. å kjøre ;) Håper jeg får plass på campingen på Lundamo jeg, så blir det enkelt og fint dette.

Skrevet
Støren? Hva **** liksom? Jaja, jeg må dit uansett jeg, så da er det bare å finne ut hvordan man skal komme fram...

Det går buss og tog til Støren da.. Jeg blir nødt til å ta tog (helst) eller buss lørdag, søndag er vi på Lundamo..

Edit: Det var stusselig på lørdager gitt <_< Møkkasted, nå husker jeg hvorfor jeg flytta nedover igjen. Må ha bil til alt der jo.

Skrevet

Jeg skulle så gjerne har stilt henne der for da kommer pelsen til å være knal...

Men så var det dette bryllupet da - tror ikke gubben blir spesielt fornøyd om jeg utsetter det for en utstilling :angel:

Noen som skal oppover som vil være barnevakt og handler for ei nett lita dvergschnauzerfrøken? ;)

Skrevet
Noen som skal oppover som vil være barnevakt og handler for ei nett lita dvergschnauzerfrøken? :P

hihi, om jeg skal oppover er det bar å sende vovsen med meg :P

Lurer litt på om jeg vil ta med meg noen bikkjedyr og dra oppover :P

Skrevet

Hvilken dag er det schnauzerne går? Jeg kunne sikkert ha fått til å ta henne med nedover og oppover til og fra Støren, såfremt hun er vant til å kjøre buss/tog og ikke er helt "umulig" å ha i ro sammen med andre tisper.

Skrevet
Hvilken dag er det schnauzerne går? Jeg kunne sikkert ha fått til å ta henne med nedover og oppover til og fra Støren, såfremt hun er vant til å kjøre buss/tog og ikke er helt "umulig" å ha i ro sammen med andre tisper.

Begge dager. Det er jo to forskjellige utstillinger. Men litt av "problemet" er jo at jeg må bortplassere henne hele helgen. Det er liksom ikke tid til å levering og henting midt inne i brudepynting og bryllupsfest - ei heller morgenen dagen etter :P

Hun går greit sammen med andre hunder, både tisper og hannhunder men er litt redd dersom de er både store og brå (bortsett fra om det er riesen, riesen er verdens kuleste dyr ifølge Freya). Tog har hun ikke kjørt men buss synes hun er helt greit. Hun ligger også rolig i buret sitt selv om hun synes hun må protestere litt siden verden utenfor er mye mer interessant :P

Skrevet

Jeg kan muligens både passe og stille henne :P

Eller jeg kan passe henne, men finne en annen handler.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...