Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundefestivalen trondheim.

MarieR

Recommended Posts

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Er det valpeshow for alle raser der? Isåfall kommer nok Tore med Decoy en av dagene. Jeg er nok oppe i Bodø da, for skolen har vel nettopp startet <_< Får se hvilke forelesninger vi har og hva som er obligatorisk så kanskje jeg reiser ned hit tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det rundt et par mil tro? Er ikke helt sikker, så sjelden vi kjører den veien men jeg tror ikke det skal være noe lengre enn det.

Nysgjerrig som jeg er så sjekket jeg, og det skal ta ca. 13 min. å kjøre ;) Håper jeg får plass på campingen på Lundamo jeg, så blir det enkelt og fint dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støren? Hva **** liksom? Jaja, jeg må dit uansett jeg, så da er det bare å finne ut hvordan man skal komme fram...

Det går buss og tog til Støren da.. Jeg blir nødt til å ta tog (helst) eller buss lørdag, søndag er vi på Lundamo..

Edit: Det var stusselig på lørdager gitt <_< Møkkasted, nå husker jeg hvorfor jeg flytta nedover igjen. Må ha bil til alt der jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle så gjerne har stilt henne der for da kommer pelsen til å være knal...

Men så var det dette bryllupet da - tror ikke gubben blir spesielt fornøyd om jeg utsetter det for en utstilling :angel:

Noen som skal oppover som vil være barnevakt og handler for ei nett lita dvergschnauzerfrøken? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag er det schnauzerne går? Jeg kunne sikkert ha fått til å ta henne med nedover og oppover til og fra Støren, såfremt hun er vant til å kjøre buss/tog og ikke er helt "umulig" å ha i ro sammen med andre tisper.

Begge dager. Det er jo to forskjellige utstillinger. Men litt av "problemet" er jo at jeg må bortplassere henne hele helgen. Det er liksom ikke tid til å levering og henting midt inne i brudepynting og bryllupsfest - ei heller morgenen dagen etter :P

Hun går greit sammen med andre hunder, både tisper og hannhunder men er litt redd dersom de er både store og brå (bortsett fra om det er riesen, riesen er verdens kuleste dyr ifølge Freya). Tog har hun ikke kjørt men buss synes hun er helt greit. Hun ligger også rolig i buret sitt selv om hun synes hun må protestere litt siden verden utenfor er mye mer interessant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...