Gå til innhold
Hundesonen.no

PM Oppdal

xxx12345

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fikk pm for lørdag i dag.

Bare 21 bernere :P

Pm'en for søndagen kommer til oppdretteren min, så den vet jeg ikke noe om.

Skrevet
Jeg fikk pm for lørdag i dag.

Bare 21 bernere :P

Pm'en for søndagen kommer til oppdretteren min, så den vet jeg ikke noe om.

Jeg har ikke fått noe enda... <_<

Skrevet
Jeg har ikke fått noe enda... <_<

Det er 2 påmeldte basenjier :P

Ingen valper så vidt jeg ser.

(på lørdagen altså)

Skrevet
Hvor mange sorte dvergschnauzere på lørdag da?

Har ikke kommet noe hit enda..

4 sorte dvergschnauzere ;)

ingen pm her heller...

Decoy skal i ringen... :imrgreen: kan ikke å stå engang.... ;)

Stiller dere bare på søndagen?

På søndagen stiller jeg ikke noen selv, så da håper jeg å få sett på flere av dere her inne ;)

Skrevet
Stiller dere bare på søndagen?

På søndagen stiller jeg ikke noen selv, så da håper jeg å få sett på flere av dere her inne ;)

Kun søndag ja..

Skrevet

Åh, jeg håper jeg ikke kommer opp i muntlig, så kan jeg dra nedover og se. Er det langt fra togstasjonen til utstillingsplassen? Hvor er det egentlig utstillinga er?

Skrevet

25 cavalierer og 5 cavalier valper. Blir litt konkurranse på Tequila, mange tisper, men det er moro det da. ;)

Skrevet

Oppmøte 11 ;) deilig, selv med kun et kvarters reisevei ;) 4 buhunder, ikke værst!

(Jeg kom også på at jeg kanskje har muntlig eksamen den mandagen, men nå er hunden påmeldt så vi drar uansett ;))

Skrevet

Decoy er eneste påmeldte tollervalp :closedeyes: Håper virkelig det blir overskyet til da og ikke den varmen som er nå. Ser hvor utslått hundene er nå, og da har de en kald gang å trekke inn i.

Huff er litt nervøs allerede jeg, tror jeg skal rømme unna ringen når Decoy skal inn ;)

Skrevet

PM'en er kommet nå, og 11 labradorer er påmeldt. Gruer meg.

Tore J; PM'en har alltid kommet i posten. Iallefall hos meg ;)

Skrevet
SD: 11 hadde vært genialt det - på NKK Leangen! Gjett hvem som gruer seg?!

Ja, hadde det bare på NKK Trondheim så. Men den gang ei <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...