Gå til innhold
Hundesonen.no

PM Oppdal

xxx12345

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fikk pm for lørdag i dag.

Bare 21 bernere :P

Pm'en for søndagen kommer til oppdretteren min, så den vet jeg ikke noe om.

Skrevet
Jeg fikk pm for lørdag i dag.

Bare 21 bernere :P

Pm'en for søndagen kommer til oppdretteren min, så den vet jeg ikke noe om.

Jeg har ikke fått noe enda... <_<

Skrevet
Jeg har ikke fått noe enda... <_<

Det er 2 påmeldte basenjier :P

Ingen valper så vidt jeg ser.

(på lørdagen altså)

Skrevet
Hvor mange sorte dvergschnauzere på lørdag da?

Har ikke kommet noe hit enda..

4 sorte dvergschnauzere ;)

ingen pm her heller...

Decoy skal i ringen... :imrgreen: kan ikke å stå engang.... ;)

Stiller dere bare på søndagen?

På søndagen stiller jeg ikke noen selv, så da håper jeg å få sett på flere av dere her inne ;)

Skrevet
Stiller dere bare på søndagen?

På søndagen stiller jeg ikke noen selv, så da håper jeg å få sett på flere av dere her inne ;)

Kun søndag ja..

Skrevet

Åh, jeg håper jeg ikke kommer opp i muntlig, så kan jeg dra nedover og se. Er det langt fra togstasjonen til utstillingsplassen? Hvor er det egentlig utstillinga er?

Skrevet

25 cavalierer og 5 cavalier valper. Blir litt konkurranse på Tequila, mange tisper, men det er moro det da. ;)

Skrevet

Oppmøte 11 ;) deilig, selv med kun et kvarters reisevei ;) 4 buhunder, ikke værst!

(Jeg kom også på at jeg kanskje har muntlig eksamen den mandagen, men nå er hunden påmeldt så vi drar uansett ;))

Skrevet

Decoy er eneste påmeldte tollervalp :closedeyes: Håper virkelig det blir overskyet til da og ikke den varmen som er nå. Ser hvor utslått hundene er nå, og da har de en kald gang å trekke inn i.

Huff er litt nervøs allerede jeg, tror jeg skal rømme unna ringen når Decoy skal inn ;)

Skrevet

PM'en er kommet nå, og 11 labradorer er påmeldt. Gruer meg.

Tore J; PM'en har alltid kommet i posten. Iallefall hos meg ;)

Skrevet
SD: 11 hadde vært genialt det - på NKK Leangen! Gjett hvem som gruer seg?!

Ja, hadde det bare på NKK Trondheim så. Men den gang ei <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...