Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan hunder få slag ?


Recommended Posts

Hei ,jeg har en scæfertispe som fyller 8 år i august. Hun har det siste året og litt til vært plaget av en skadde i ryggen (der nervene til føttene deler seg til bakbena ), og hun har og allergi mot midd og støv(selfølgelig,det er jo hun som produserer mest av det selv, så det blir nesten som om hun er allergisk mot seg selv). Disse sakene har vi hatt en viss styring på med medisiner og vask, men her for ca 5-6 dager siden,så jeg om morgenen at hun så litt rar ut! Hun ser ut som en slagpasient i fjeset, om dere skjøner hva jeg mener. Eller la meg prøve å si det slik, ett menneske som har hatt slag er ofte delvis lam i ene halvdelen av kroppen, og man kan se på ansiktet at det ikke er muskler som jobber som om det bare henger der, vanskligt å forklare! Men ørene hennes virker og øynene er våkne og slikt, men som sagt det ser skjevt ut. Skal til veterinær på mandag, men tenkte å se om noen der ute kanskje har svar på hva dette kan være? Slag ,svulst, eller kanskje det bare blir slik av og til, men hun har også nesten sluttet å spise og den ryggskadde problematiken ser ut til å ha forverret seg. Jeg er redd for at det kanskje går mot slutten nå og det er vi selvfølgelig klar på at om hun har det ondt og det ikke er noe som kan gjøres for henne så er det slik. Har noen der ute noe erfaring med slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, men du sier ingenting om det kan utarte seg slik? Eller noe om hvordan man kan se at det er det? Hun er som sagt kvikk og rask i øynene og begge ørene, reagerer når hun ser noe som er interesant, det er kun det at hun har et skjevt utseende som gjør at jeg lurer på det. Jeg er mottaklig for tips og ideer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det med slag er vanskelig å si for oss ikke lærde for det kommer altid ann på hvor i hjærnen skaden har skjedd. Og den kunskapen sitter ikke jeg inne med i hvertfall.

Lenke til kommentar