Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i haven.


Tina

Recommended Posts

Jer der har have...hvordan må hunden færdes der?

Jeg har valgt at indrette en meget hundevenlig have. De har nogen få steder de ikke må komme, men ellers får de bare lov at boltre sig at det de kan og hvis en blomst eller et træ bliver ødelagt så er det bare ærgeligt.

Mange forstår ikke at jeg lader hundene ha det så frit i haven, hvordan har i med have det hos jer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke inngjerdet hage så mine står bndet når de er i hagen, hvis de står bundet bak så er det nesten fritt fram og gjøre hva de vil, men foran vil ikke foreldra at plenen skal ødlegges så der må de oppføre seg eksemplarisk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene som er hos oss går fritt i hagen. :) Vi har ganske stor hage med gjerde nesten over hele. Blomsterbeddet er nedenfor hekken, vanskelig å forklare, så det er på en måte ikke i hagen.

Men portisene er visst kjent som noen forferdelig gode hullgravere :) hehe. Så jeg skal ikke se bort i fra at det kan dukke opp et hull eller to på plenen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det sjovt at høre at så mange står bundet...det kender jeg ingen der gør her hvor jeg bor...ser en typisk norsk have mon så meget anderledes ud end en dansk...altså har I ikke hække og indhegnede haver omkring husene eller? Jeg har aldrig set en have i Norge så jeg ved intet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det sjovt at høre at så mange står bundet...det kender jeg ingen der gør her hvor jeg bor...ser en typisk norsk have mon så meget anderledes ud end en dansk...altså har I ikke hække og indhegnede haver omkring husene eller? Jeg har aldrig set en have i Norge så jeg ved intet.

Her i Stavanger, hvor jeg bor er det hvertfall normalt med hekker og gjerder :) Du er hjertelig velkommen til Norge for å komme å se på hagene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy løper fritt overalt hun... :roll:

Har bodd på 3 forskjellige steder mens jeg har hatt Buffy. Første stedet hadde vi hekk og gjerde, noe som Buffy fint kunne komme seg gjennom, men hun holdt seg i vår hage.

Sted nr 2 hadde vi gjerde rundt det hele, men åpen bort ned mot veien. Her gikk hun også alltid løs, uten å stikke ned på veien så ofte.. :oops: (hun lærte da hun ble påkjørt engang)

Her jeg bor nå finnes det ikke gjerder i det hele tatt. Det er kun en nabo, resten er skog og påbegynnelse av ny vei, men hun går alltid løs, og går aldri langt. Lengste hun har vært er visst på trappa til naboen en tur. :oops: Hun kan fint være ute i 3-4 timer uten at jeg trenger se til henne. Hun ligger for det meste på verandaen eller under trappa uansett.

UTROLIG lettvint med en sånn hund!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på gård, og det eneste "gjerdet" rundt her er åkrene.. Lurer litt på om Mona kommer til å stikke av når vi slår kornet men :?

Nei, her går bikkja løs, ser ingen grunn til å la henne stå bundet så lenge vi har plass til at hun kan gå løs.

Hun graver ikke i plenen heller. Tror hun hadde hatt større forutsetninger for å gjøre det om hun stod bundet og kjedet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har løpestreng tel'n Romeo, men han ødelegger'n :? Derfor har vi begynt å ha døra oppe hele tida(når det er fint vær), og da går'n inn og ut som'n vil.

Vi har prøvd tau og vi ar prøv kjetting, Romeo ødelegger alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund da, men... Når det gjelder norske hager, så er det slik akkurat her hvor jeg bor at mange har hager som går rett ut til gress-sletter, uten gjerde eller hekk rundt. På disse slettene går det veldig mange folk på tur med hund. Så skulle vi hatt hund, måtte vi nok hatt den bundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inngjerdet hage. Eller egentlig bare mange valpegårder satt sammen på en del av hagen. Det er mest fordi at det er ganske skummelt å la henne gå løs her, siden vi bor liker ved E6, og hun kan gå inn til hestene. Hagen kan hun gjøre hva hun vil med, den er bare stygg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...