Gå til innhold
Hundesonen.no

Kloning av familiehunden


Silje

Kunne du tenke deg å klone hunden din?  

21 stemmer

  1. 1.

    • nei
      19
    • ja
      2


Recommended Posts

NEEEEEIIIII!!! Pito er Pito og jeg vil aldri ha en "henne" igjen.

Lik i utseendet eller ikke hunden vil ALDRI bli som henne uansett!

Jeg skal nyyyyyte tiden jeg har med henne og hun er min aller første hund som alltid vil sitte dypt i hjertet mitt. Men når det er over så er det over. Skjønner ikke vitsen med kloning...

Men så er det jo folk som vil stoppe ut hesten sin også da så det er sikkert noen som vil klone også

helt enig! Cita'en min vil alltid være Cita'en min, og en kloning av henne vil aldi bli Cita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over tusen klonede embryo ble implantert, og førte bare til at tre tisper ble drektige.  

En av de tre valpene var dødfødt og den andre døde av lungebetennelse etter 22 dager.

Sier bare litt om hvor mye piss de skal i gjennom før det faktisk blir noe levedyktig ut av dritten!

Mennesker og dyr får EN sjans til et liv her på jorda. DEt er egoistisk av oss å feks klone bikkja bare fordi vi syns tiden var for kort. Vi må nyte og utnytte den korte tida vi faktisk får med dem! Som ikke blir mer enn 6-7 år for min del med Mona :)

Hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et lite spørsmål til LouDan.hvordan vet du at de har "vekket"opp utdødde dyrearter med kloning?noen linker?synes liksom det er litt rart at det blir slått opp så stort i media at nå er den første hunden,sauen,hesten osv.klonet,men jeg kan ikke huske å ha sett et avisoppslag pga en "oppvekket"art... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et lite spørsmål til LouDan.hvordan vet du at de har "vekket"opp utdødde dyrearter med kloning?noen linker?synes liksom det er litt rart at det blir slått opp så stort i media at nå er den første hunden,sauen,hesten osv.klonet,men jeg kan ikke huske å ha sett et avisoppslag pga en "oppvekket"art... :?

Ja, kom med bevisene :)

Altså.. jeg tror det eneste jeg har hørt snakk om i den sammenhengen er mammut, fordi de kunne muligens ta sæd fra en frossen hann og sette inn i en hunnelefant, og avle videre til de får noe som ligner en mammut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener i alle fall at dyr er egne individer med egne personligheter, på lik linje med mennesker. Det blir ikke den samme hunden fordi om den ser helt lik ut. De har hver sin "sjel", eller hva man nå velger å kalle det.. Jeg hadde i alle fall blitt skremt hvis jeg reiste til Hamar for å stille min LiLi, og der, inne i ringen, ser jeg meg selv som allerede er der og stiller min LiLi...

Enig! Kunne ALDRI tenke meg å klone hunden min! galskap etter min mening...

Er så synd at det en del raser har så mye problemer med helsa og så lavb levealder, 2 år er jo nesten ingenting :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Kunne ALDRI tenke meg å klone hunden min! galskap etter min mening...

Er så synd at det en del raser har så mye problemer med helsa og så lavb levealder, 2 år er jo nesten ingenting :):D

vet det, derfor må man være sinnsykt nøye med valget av en newfoundlandshund... Grunnen til at så mange dør i 2års alderen er fordi de er så tunge dyr, og HD/AA'en blir ofte for ille... Også er det så altfor mange som dør av hjertefeil i 2års alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom med bevisene :D

Altså.. jeg tror det eneste jeg har hørt snakk om i den sammenhengen er mammut, fordi de kunne muligens ta sæd fra en frossen hann og sette inn i en hunnelefant, og avle videre til de får noe som ligner en mammut.

Altså dom har itte begynt ennå, men det er det i hvertfall forskerene skal bruke kloninga tel. Ta beimarg eller no' slikt fra en utdødd dyreart og klone den. Geirfugeln er et eksempel. Den VET je at dom har tenkt å klone for å få telbake :) DDet har også stått om det i Illustrert vitenskap et par gonger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kloning synes jeg det er fryktelig vanskelig å sette seg en mening om. Jeg vet rett og slett alt for lite om det! Jeg får selvfølgelig noen forskjellige tanker i hodet når jeg hører ordet "kloning", men jeg føler at jeg burde være forsiktig med å ha en alt for "bom basta" mening om noe før jeg vet nok om det. Jeg er litt pinglete sånn :wink:

Det å kunne vekke opp igjen dyrearter som ble utryddet av mennesket hadde jo vært kjekt. Men da må man igjen være forsiktig med hva man gjør - noen dyrearter dør jo ut uten at menneske var grunnen, og de tror jeg at man burde la ligge. Det er jo en del av evolusjonen.

Det å skulle klone kjæledyrene sine høres rart ut, og hadde nok ikke vært noe for meg. Og å klone mennesker tror jeg aldri at jeg vil synes noe om, uansett hvilke argumenter som dukker opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri tenke meg og klone noen.. Blir litt ekkel av tanken..

Tenker på filmen DyrekirkeGården eller Pet Sementery eller noe på engelsk!

.. Der de gravla de dyrene i en indianer gravplass.For de ville ha de tilbake!. Så kom de tilbake. Men da kom de tilbake onde. Det værste var at de begynte å gjøre det med mennesker også.. vææææ

Det er en grøsser film det.. Glemmer den aldri!

Minner meg litt om kloning selv om det ikke er det da.. men hver gang jeg tenker på kloning så kommer den filmen opp i tankene min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...