Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte får din hund "snacks"?


Renate A

Recommended Posts

Hvor ofte får din hund "snacks" utenom god bitene på trening?

Med snacks mener jeg store godbiter som griseører, haler, muskler, hunde kjeks, bitebein osv.

Chicka har en kurv her hjemme med fri tilgang til bitebein, så det spiser hun hver dag.

Griseører og muskler får hun kanskje et par ganger i uka og hunde kjeks (ProPlan Light kjeks) får hun en stk en gang om dagen rett før vi legger oss (jeg menneskelig gjør hun litt for jeg syntes det er kos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Har alltid maaaaange oksehud-bein liggende, da det virker som bikkja er halvt bever innimellom og bruker tennene deretter. En oksepenis kan vare i maaaaaaaaaaaaaaange måneder siden de er så harde og sånn. Tror faktisk det ligger en oksepenis her en plass som vi fikk med i valpepakken hennes... Og nå er hun 9mnd. O_o

Griseører har hun aldri smakt.

Ellers får hun annen tyggesnacks en sjelden gang når jeg har vært på dyrebutikken/handlet i en nettbutikk. (kjempe sjeldent ja, haha. Ikke akkurat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får ikke griseører, for jeg synes de er ekstremt ekle med hår og alt. Blir litt for virkelig. Det ligger stortsett et par tyggeben framme her, men utenom det får de bare grisehaler, okseører (de har nemlig ikke hår på seg) og annet godis bare til spesielle anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fri tilgang på tyggebein i ymsevarianter. Så disse blir tygget på jevnlig. Syns det er greit å ha slikt liggende som alternativ til å tygge på møbler :rolleyes: Er no beverbastard greier den ene hunden min og...

Ellers får de godis som griseører, grisesvor, tørrfisk o.l en gang og to i uka. Og på lørdager får de en hundekjeks med ostesmak.... må jo ha lørdagsgodt! (menneskliggjøring har vi ikke hørt om :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene her hjemme har en kasse full av leker og tyggebein, så dem kan gå og ta hele tiden.

Men Nadia får griseøre litt vell ofte :ahappy: ca. 4 ganger i uken.

Nova får noe og tygge på 2-3 ganger i uken.

Daisy kommer til å få 2-3 ganger i uken hun også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde ikke gi griseører så ofte, helst bare et par ganger i uken da disse inneholder veldig mye salt. Er ganske mye derfor jeg ikke har kjøpt griseører til frøkna jeg har nå. Hun er så lita, og jeg innbiller meg at det skal så lite salt til før det blir skadelig.. Oksemuskler (penis) er også saltet, men de er så harde at hun har de så lenge - at de fortrenger jeg litt. :ahappy:

EDIT: Ellers får hun rå kyllingfilè, helst frossen, når vi kjøper inn det til vår egen middag. Fryser ned noen biter og legger noen i kjøleskapet. Så koker jeg det som ligger i kjøleskapet, og de som ligger i fryseren får hun som "snacks" når det passer seg. :P Dette gjelder såvidt alt vi kjøper inn til oss selv som en hund fint kan spise. Kjøttdeig o.l..

Morsomt å se henne når hun får litt større biter med rå kylling. Hun veit på en måte ikke helt hva hun skal gjøre med den, og begynner å rusle rundt omkring mens hun leter etter en plass å "grave den ned" ... Men hun finner aldri gode nok plasser (hvis ikke soveromsdøra vår står åpen, da blir kjøttet gravd ned i senga -_-) og kommer derfor bort til meg med kjøttet i kjeften, ser på meg med spørrende øyne og sier: "maaaaauauauauuuu" eller "miiiiiiip?" ;)

.. Har også hent at hun har dyttet alt ansvaret over på meg, og slipper kjøttet i fanget mitt. Æsj.. Ofte med litt støv og hår på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de et lite tyggebein hver 1-2 ganger i mnd, samt en hundekjeks nå og da.

Dentastix får de et par ganger i uka.

Griseører og slikt får de ikke lenger, da det er ganske sterk kost, og jeg har arfaring av løs mage på dem i etterkant.

Da gir jeg dem heller vom, men jeg kan ikke si de er så bortskjemt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag! Har du råd til å kjøpe kylling til dyrene dine hver dag!? Det har ikke jeg altså.. Hadde det bare vært så vel! Du har jo størrelse på hundene dine i tillegg! :P

Kjøper i Sverige, billigere enn tørrfor :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke er ikke interesert i hverken griseører eller haler. Han har gått rundt med en grisehale her i en mnd. som han bærer rundt av og til. Tørrfisk derimot er tingen. Han får et par biter i uken, om vi holder på ute i hagen. Da ligger han på plenen og gnager mens jeg jobber. Tørrfisk er ikke aktuel inne, det stinker for mye. Han er heller ikke særlig interesert i kjeks eller andre typer snacks, men han får en gulrot eller en pølsebit i ny og ne inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, tørrfisk... Gir jeg frøkna en bit hundetørrfisk så stinker det tørrfisk i hele leiligheta og ikke minst av ånden hennes! Å herrejeremias, tørrfiskånden hennes er til å gå i gulvet av !! Værste lukta ever. Nesten værre enn V&H. *spy*

Dessuten syns jeg hun fliser så når hun får tørrfisk. Og den posen med tørrfisk vi fikk hadde masse bein oppi.. Ekle, harde, sprø bein.

Får man hundetørrfisk uten bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggebein her lever ganske kort tid takket være Vida. Så litt forskjellig hvor ofte de får bein av litt størrelse. Griseører, okse"muskler" max en gang i uka, strupe kanskje to om jeg har kjøpt inn det. (Men de er jo så dyre...). Ellers blir det noe godis hver dag her, slike tynne porøse pinner eller disse tynne pinnene av hud. Margbein tåler ikke de to eldste hundene, og jeg gir ikke det til bare en hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudbein har de fri tilgang på, griseører og sånt får de ikke så ofte, men dersom jeg skal bort en dag og være noen timer hender det de får et ekstra godt tyggebein av noe slag, så de har litt å holde på med.

Godbiter? :rolleyes: Jeg har en sønn på 20 mnd. som liker veldig godt å gi bort det han ikke vil ha mer av selv, trenger jeg si mer? Et under at bikkjene ikke er feitere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, tørrfisk... Gir jeg frøkna en bit hundetørrfisk så stinker det tørrfisk i hele leiligheta og ikke minst av ånden hennes! Å herrejeremias, tørrfiskånden hennes er til å gå i gulvet av ! Værste lukta ever. Nesten værre enn V&H. *spy*

Dessuten syns jeg hun fliser så når hun får tørrfisk. Og den posen med tørrfisk vi fikk hadde masse bein oppi.. Ekle, harde, sprø bein.

Får man hundetørrfisk uten bein?

Jeg er så heldig at jeg har en far som fisker og henger fisken selv :ahappy: Han bruker å ta ut beinene for meg. Når vi går fri der så kjøper jeg tørrfisk på den lokale fiskebutikken her som også har veldig bra fisk. Jeg er enig i at den hundetørfisken du kjøper i poser er ekkel og stinker noe forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo får ikke mye annet enn tørrforet sitt egentlig.. Han får en brødskalk hver gang han er hos bestemor og bestefar og hvis han har vært superflink på trening kan det hende det vanker en laika chews som er av 100% beef hide :ahappy: Ellers får han ved spesielle anledninger som jul og lignende ett tyggenben av ett eller annet slag ;) Han får ikke noe marg bein da han kaster opp av det :P og oksepenis er forbudt her i huset da teppene blir helt hvite av de hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene får kyllingvinger når det er slikt å finne på tilbud. Grisehaler, oksepenis osv får de nesten aldri. Fenris slukte en oksepenis hel en gang (den kom ut nesten like hel etter en dag eller så) , og forrige hunden min satt neten griseøret fast i halsen, så jeg måtte stikke hånda neddi halsen og plukke det ut. hvem vet hvordan det hadde gått om jeg ikke hadde vært hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie får bare slikt når jeg enten finner noe i huset eller kjøper noe på butikken.

Ellers pleier mamma å kjøpe noe etter utstilling og da får hun.

Ellers får hun grise hale eller øre om julen, tygge bein om sommeren (og inni mellom ellers når jeg finne det i huset) og strupe på bursdagen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott er i tannfelling- trenger jeg å si mer? Hun har fri tilgang. Et triks vi brukte mye på gamlegutten (som ikke tålte tyggebein så godt) var å bruke kong med V&H i. Kjempegreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...