Gå til innhold
Hundesonen.no

Utkledde hunder. Bildetråd inspirert av en herverende "bunadtråd"


ida

Recommended Posts

Må vi ta oss selv og bikkja så superhøytidlig bestandig? Har du noen bilder der du har kledd på eller ut hunden, så vi kan få oss en liten latter, kanskje?

IMG_2169.jpg

Hva gjør jeg ikke for en pølsebit, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg sjelden for å spjåke ut bikkjedyret annet enn med en strikk for å holde panneluggen unna, jeg da (for tida er den VELDIG råååsa...), men i høst tenkte jeg å være smart en dag jeg skulle ut å merke spor til sporkonkurransen vi skulle ha - og hadde investert i kondomdress til dyret (håpet jo da å unngå kvist og kvas i pelsen etter en rundt i skogen). Man kan vel si hun ble gjenstand for DIVERSE kommentarer og spydigheter etter dette....

2006-09-18-Babs11.jpg

For å si det sånn... vi unngikk kvist og kvas, men fikk haugevis med floker i pelsen som uansett måtte børstes ut, så så mye for å være "lur" liksom :hmm:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValentinebeibenminD-1.jpg

HPIM2450-1.jpg

Stakkars Rambo som måtte posere et halvt sekund, for så å få godbit og ros :rolleyes: Ærlig talt..Hunder må finne seg i barn som er voldsomme og alt slags, men å bli tatt bilde av og posere litt, DET blir for galt..Så klart skal ikke hunder være barbiedukker, men jeg tror nok at det går helt fint og ta et og annet bilder i blandt, så framt dyret ikke synes det er direkte ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2006-09-18-Babs11.jpg

Ok, den var faktisk slem :hmm:

Jeg har ingen bilder av hundene mine utkledd på pcn desverre, jeg pleier ikke kle på de, men min forrige gronnis syntes det var rasende festlig å få på seg et skaut og leke "bestemor" i rødehette og ulven. HAN syntes faktisk det var festlig, fordi han fikk oppmerksomhet, godbiter og ros. Han kom ofte selv med skautet.. Hvordan hunden synes det er kommer ann på hva slags tilbakemelding de får. Tror neppe at en hund med feks bunad merker noe forskjell på den og varmedekkenet Loke må bruke etter brukstrening pga ryggen hans. Eller kløven og potesokkene for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir*... ja, det var litt slemt, men tanken bak var jo i utgangspunktet god da, det var bare resultatet som ikke ble helt som forventet :hmm:. Dog tror jeg ikke Babs syntes det var særlig ille - hun løp som en oioi hun, selv med "tvangstrøye" :hmm:.

Men altså sånn forøvrig: jeg SYNES ikke det er veldig morsomt å se små hunder kledd som om de skulle vært på sirkus, jeg. Jeg tror neppe hundene lider nevneverdig, men det er noe med SIGNALET til omgivelsene... Jeg er faktisk enig med QUEST her jeg altså... Er det rart at miniatyrhundeiere blir litt latterliggjort når de behandler hundene som små dukker ? For det er jo stort sett bare miniatyrhundeiere som gjør dette, er det ikke ?

Nja.. Jeg lo like mye av Babs som jeg gjør av miniatyrhunder i ballkjole, egentlig :P

Her er vårt luksusplagg, et tynt rødt dekken med Dinas navn brodert i paljetter.. Totalt unødvendig annet enn når hun er veldig avrøyta etter et valpekull (og det har skjedd hele 1 gang til nå), og paljettene er spesialbestilt bare fordi at Cæsar (tajganske mynden) hadde det på dekkenet sitt (han har forøvrig sort juksepels på sin og, så mye latterliggjør vi bikkjene våre)

Trening072_edited.jpg

Hadde det vært tøy til frøkna som var kult, eller blingbling hadde syntes, så hadde hun hatt det.. Bare fordi jeg syns det er morsomt.. Stakkars dyret, liksom.. Og hvilken signaleffekt? *sukker oppgitt* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* ja dakar lille voffsen som blir palget av slemme matmor som har det moro på hundens bekostning med å kle på hunden tøy! huff er jo rene dyremishandling. *ler* :hmm:

Jeg får bare være slem jeg, for jeg syns det er gøy jeg. Og hunden vet vel sikkert ikke sitt eget beste der den står og logrer og elsker oppmerksomheten. :rolleyes:

Det er forskjell på å tvinge hunden i å gå med sko og jeans hele dagen, til å tulle og ha det skøy for et øyeblikk og ta bilde, som de fleste her gjør. Hundene syns nok det er gøy og får oppmerksomhet og godbiter. Tror nok ingen her vil tvinge et flagrene sjal eller en stor hatt på en hund som er redd. Så syns nå dere overdriver dere som syns dette er fælt. De fleste her vet hva hundene deres syns om og ikke.

Her er Hera i bikini :hmm:

bikini.jpg

Hera er tøff

heracaps.jpg

boot.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at folk burde tenke mye mindre på hunder som blir plaget av å gå med klær.

Selv bruker jeg bare dekken når det regner eller om det er høyt og vått gress der vi skal gå på tur. Ellers har jeg også brukt skjærf på halsbåndet hennes. Det finnes mye værre ting som dyr blir utsatt for som vi først skal ta oss av framfor folk som kler på hunden sin.

Smugling av dop i hund, hunder som sulter ihjel, kamphunder og div.

Jeg setter det å kle på hunden nederst på min liste i hva jeg syns er dyreplageri så lenge det finnes så mye i verden som er MYE værre en det.

Har ikke noen bilder av henne utkledd. Bare et med når hun har på dekkenet.

i195323108_15642_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så masse flotte bilder folkens! :hmm: Jeg syns det bare er bra jeg at vi kan ha det litt moro med dem også liksom. :hmm:

Advarer mot sterke bilder. Her er det skikkelig grov dyremishandling på gang!

(Syns hun var ganske så søt med 17. Mai sløyfa si jeg.. :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondon dressen som Siri har bilde av har vi også. Dog ikke så fint bilde:

( forøvrig mange med fuglehunder med lang pels som bruker disse med god effekt. Jeg har egentlig ikke brukt for en sånn, men når man får den på tilbud, så må man bare liksom ....kjekt å ha om man skulle ha brukt for den ....he he he )

jul06.gif

Eller "kler" vi på med både jaktdekken ( i x antall variasjoner ) og varmedekken:

jakta06-sollia-toya1.gif

jakta06-sollia-toya-euk.gif

Nyttig ting er helt ok.

Om man kler på hunden en genser for et bildes skyld tror jeg ikke det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at folk burde tenke mye mindre på hunder som blir plaget av å gå med klær.

Selv bruker jeg bare dekken når det regner eller om det er høyt og vått gress der vi skal gå på tur. Ellers har jeg også brukt skjærf på halsbåndet hennes. Det finnes mye værre ting som dyr blir utsatt for som vi først skal ta oss av framfor folk som kler på hunden sin.

Smugling av dop i hund, hunder som sulter ihjel, kamphunder og div.

Jeg setter det å kle på hunden nederst på min liste i hva jeg syns er dyreplageri så lenge det finnes så mye i verden som er MYE værre en det.

Har ikke noen bilder av henne utkledd. Bare et med når hun har på dekkenet.

i195323108_15642_2.jpg

Ja, det finnes verre ting enn at en hund blir påkledt, flott måte å argumentere på..for det finnes alltid noe som er verre.. Alltså, naboen min sparker hunden sin hver dag, da kan det vel ikke være så ille at jeg "bare" slår min?

Og beklager, men en papillon har ikke behov for klær/dekken , eller hva du vil kalle det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quest: En papillon har ikke underull og kan trenge dekken innimellom. Når det er superkaldt ute har min på et teflondekken, og samme om det regner og vi skal være lenge i skogen (har nemlig en skrudd oppfatning om at hunden hører hjemme i skogen... Jeg kunne sikkert gått hjem isteden.. :hmm:) Det syntes jeg er nødvendig bekledning.

turrekketog.jpg

På en annen side er det en del småhundeiere som "spjåker ut" hunden sin. Det syntes ikke jeg så veldig mye om. Spike kommer aldri til å traske i en rosa balettkjole og bling-bling, det syntes jeg er totalt unødvendig. Men om man setter på noen solbriller eller noe for et bildes skyld tror jeg ikke hunden tar noen skade..

Oh: Spike har forresten fått ha på sløyfe på selen sin på 17. mai og julaften uten at det ser ut til at han har fått varige men, men det kan vel komme senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KopiavNyebilder053.jpg

Tulla i sin nye genser som hun fikk spesiallaget til seg, fordi hun skulle ligge i en bil i flere timer vinterstid. Heklet i ull, med stæsj.

KopiavNyebilder2081.jpg

I kondomdress, hvis ikke klabber det.

DSCN3834.jpg

Dekken..

KopiavLufte1.jpg

Med ørene i strikk.. for å få luft i øregangene..

Sexynisse.jpg

I nisselue mens han lager godlyden sin..

Flinkbisk2.jpg

Men er ikke dette mye verre for en hund??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bruke dekken på Chicka pga ryggen hennes når det er kjølig ute og når det regner, men holder meg til vanlige dekken som er litt nøytrale i fargene, jeg er IKKE for å kle opp hundene i fjase klær.

1301.JPG

Varme og regndekken

1517.JPG

For veldig kalde dager, vanntett

1914.JPG

Fleecedekken

1403.JPG

Verdens beste dekken, men får ikke tak i det lenger, tynt foret dekken som er regntett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...