Gå til innhold
Hundesonen.no

Lang ventetid


Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass

Hvorfor er det sånn at den siste måneden i drektigheten går tiden så utrolig sakte? De første 10 mnd syns jeg har liksom svosjet avgårde, men nå som det bare er to uker igjen, så skjer det masse forandringer i merra, men ikke noe føll har kommet enda.

Jeg blir så frustrert over denne ventetiden og spenningen er så stor.....

Andre som venter føll og er like lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, men jeg har vært i akkurat samme situasjon! Og det er helt forferdelig!

Vi hadde to hopper som ble parret samtidige.. Så "tegn" en måned før følling :rolleyes:

SÅ kom endelig ene føllet, og vi ventet det andre de samme dagene, men neida, veslehoppa kneip igjen i to uker om jeg husker rett :glare: Det kom den eneste natta vi ikke var oppe for å se om det hadde kommet noe... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det føre 11 månder er alt for lenge, jeg synes drektighets tiden skal bli redusert til 2-3 måånder (HAHA)

Vår alvs hoppe skal pares i morgen faktisk, men vi har tatt i mot mange føll både våre egne og andres her hjemme. De to siste månedene er spennende synes jeg. Hesten skal jo ikke ris da og så går hun der og venter nett som deg. vi får somregel føllene i mar og da går mor og føll løs i blomster enga, gjett om vi har mange slike bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå har fete-damen lurt meg i hele dag. Jeg var hellig overbevist om at idag, måtte lille nurket komme. Merra rant over med melk,jo-jo temp, slapp i krysset, sovet halve dagen, ikke så mye matlyst. Alle de klassiske tegn på at nå skjer det snart noe, men neida.... Ingen føll enda. Nå slenger jeg dem inn, så håper jeg at hun får det lille etterlengtede nurket i løpet av kvelden/natta.

Oppdateringer kommer om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nope. Sjekket kl 00 og 02 i natt, sov til 08, sjekket igjen da, la meg litt igjen. Slapp ut hestene kl 10. Temp svinger hele tiden mellom 37,2 - 38,3. Jeg blir snart rar av dette, men mest av mangel på søvn tror jeg...zzzz. Gode råd for å framskynde fødsel? Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Endelig har lille føllet kommet! Han ble født i går 23.05.07 kl 10.00 og er en langbeint nydelig hingst. Navnet hans er Fresken.

Bildespam kommer når jeg finner ut hvordan jeg gjør bildene mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Prøver igjen... Her er han 3 timer gammel og har kommet ut på beite sammen med mamma'n sin

Og her er han 1 døgn gammel

Av en eller annen grunn blir bildene enten kjempesmå eller kembostore...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ja ikke sant, han er bare det nuuuudeligste lille føllet, ever.. smelt! Prøver alt jeg kan, men jeg og data er liksom ikke helt kompatibelt. Argh! Har masse fine bilder av han. Skal prøve å komprimere de litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, han er bare det nuuuudeligste lille føllet, ever.. smelt! Prøver alt jeg kan, men jeg og data er liksom ikke helt kompatibelt. Argh! Har masse fine bilder av han. Skal prøve å komprimere de litt til.

Du kan gjøre det i photobucket, da får du de så store som du vil ha de :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå skjønte jeg hvorfor jeg ikke fikk lastet ned bildene, jeg trodde at selve bildefilen var for stor, men det var bare at jeg ikke hadde ryddet i kontrollpanelet mitt.

Så her er mer av Fresken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ja han er ganske søt, men jeg var ikke klar over at de startet rampingen i så ung alder.. Han er tre dager gammel og har funnet ut at det går sport i å herpe gjerder... ARGH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ja det er riktig så idyllisk kan jeg si deg.. Det eneste som mangler nå er ett valpekull som spinner rundt på tunet hele dagen.. Men det får bli en annen gang..

Flere bilder av Fresken-bølla kommer senere..

......................To be continued!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...