Gå til innhold
Hundesonen.no

Lang ventetid

Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass
Skrevet

Kunne ikke dy meg, dette bildet er riktignok av freskens søster og lille "gråtass", tatt der vi bodde før, men du får ett inntrykk av hvordan byttedyr og rovdyr faktisk kan leve harmonisk sammen..

Bildet heter fellesdekk, hvis dere lurte på det..

Guest Gråtass
Skrevet

ja de skifter litt farge underveis, Yr (freskens søster) var gul som føll, nå er hun huskbrun dvs brun med borkede partier. Han skal nok få¨flere farger før han skifter føllpelsen og blir svart til slutt.

Skrevet
ja de skifter litt farge underveis, Yr (freskens søster) var gul som føll, nå er hun huskbrun dvs brun med borkede partier. Han skal nok få¨flere farger før han skifter føllpelsen og blir svart til slutt.

Oki, skjønn er han uansett :P Beholder du han eller?

Guest Gråtass
Skrevet
Oki, skjønn er han uansett :) Beholder du han eller?

Jepp, han blir her i de dype skoger og skal tjene millioner av kroner til oss :icon_fun: !

• 2 months later...
Guest Gråtass
Skrevet

Ja, jeg får prøve å tilfredstille alle krav om å se verdens vakreste igjen... HAha! Skal prøve å få tatt noen bilder til helga når det er meldt fint vær. Akkurat pøsregner det og det er ikke innbydende å leke med lillegutt og kamera..

• 4 weeks later...
Skrevet

Har aldri ventet føll på en hest.

Men det er jo spennende. Følte med på en friser hoppe som ventet føll.

Og det er jo herligt når det endeligt kommer da ^^

• 4 weeks later...
Guest Gråtass
Skrevet

Her mer av kjekkasen Fresken. Jeg er jo helt objektiv, men syns likevel han har vokst seg til å bli en knakande kjekk kar.. Snill er han også :icon_redface:

Skrevet

Så fin han er! Må si han har vokst utrolig mye fra de første bildene du la ut. Men sånn er det jo når de er små, de vokser fort! Nydelig var han, i hvert fall! :blink:

Skrevet

HEY!! Har du hester og!?? Så kult!

Jeg roter meg sjelden ut av HUNDEsonen, så denne tråden har ikke jeg fått med meg...

Så fin en gutt :blink:

• 3 weeks later...
Guest Gråtass
Skrevet
Så fin han er! :cry:

Men skulle ikke han selges...?

Selges og selges fru blom---- Sannheten er at jeg har vel ikke anstrengt meg så hardt for å få solgt han og når eieren av den andre halvparten ikke anstrenger seg, hvorfor skal jeg prøve å kvitte meg med gullet mitt...?! Han blir nok her ihvertfall ett år til i første omgang.

Molly: Følger du ikke med i timen eller?!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...