Gå til innhold
Hundesonen.no

Helt utrolig! - YouTube

jeanette-k

Recommended Posts

Er overrasket over hvor godt hunden faktisk er i stand til å bevege seg/fungere, men jeg har likevel delte følelser over hvorvidt det er riktig å la denne hunden være slik. Fra naturens side ville hun jo aldri overlevd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det der var latterlig og sykt...stakkars hund..Klart at jeg føler en viss glede over å se gode historier,men denne hunden så ut til å ha et meget anstrengende liv...

Jeg ville ikke hatt en sånn hund i live...det er ikke normalt...

Lurer på om de tilrettelegger mosjonen og tar hensyn til at hunden faktisk må streve med å "gå"...

Ryggen så ikke særlig bra ut og det må uansett hd resultater være belastende for hunden og gå slik.Den er ikke skapt for det.

Halen ser ut til å "flagre" for å holde balansen,ikke av glede...så jeg likte ikke filmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette er grotesk. Hunder med så sterke funksjonshemminger bør få slippe. Er ikke sikker på om jeg synes det er riktig å amputere to bein på en hund heller, men likevel synes jeg denne karen ser mindre plaget ut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare tårer i øynene jeg. Syns det så veldig slitsomt ut å hoppe rundt på bakbeina sånn som den første der måtte gjøre.. Den så så trist ut når den lå ved beina hennes og tittet rundt seg med øynene.. Kan jo ikke gjøre stort mye annet.. Nei, jeg syns det bare var trist jeg. Trist at ikke hunden har fått 4 føtter slik som de fleste andre.. Syns nesten at den kanskje skulle fått slippe. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med de siste innleggene her, syns det var litt ekkelt,. Nydelig hund men alt for stort handicap til å få leve opp. Tenk på den slitasjen for de stakkars bakbena.. Off.. Nei det var litt grotesk selv om menneskene bare har gjort det med gode intensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at disse eierene ser TYDELIG om hunden lider eller ikke...

De ville gi den hunden en sjanse til å leve.. og jeg synes ikke at det ser ut som hunden lider..

Hvis den hadde synes det var så forferdelig å gå sånn så hadde den vel ikke gjort det..

Det ser rart ut.. hunden ser ikke ut til å lide.. og jeg er sikker på at hvis eierene ser etter vært at nei.. denne hunden har det ikke godt.. så hadde de avlivd den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener hunden så tydelig anstrengt ut...Det er ikke heldig for en hund.Se filmen igjen og se hvor misformet rygg og kropp den får av å gå som den ikke er skapt for.Det er forkastelig.

Hunden blir påtvunget sirkusaktiviteter..jeg hadde sikkert klart å lære meg å hinke på en fot jeg og..Spesielt om jeg ikke kunne snakke og utrykke meg og noen som bestemte overmeg ønsket og tvang meg til det...Jeg kunne som hund aldri tatt ei hagle til kjeften og fått det unnagjort.

*Dobbelpost, mod Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...