Gå til innhold
Hundesonen.no

Helt utrolig! - YouTube

jeanette-k

Recommended Posts

Skrevet

Hehehe, må bare glise litt av hva hun eieren sier i begynnelsen av filmen "What people tends to notice about her is that she has only two hind legs..." jeg vet ikke om noen hunder som har mer enn to bakben...:D

Skrevet

Jeg syns ikke noe om at hunder med et så stort handicap får leve opp.. uansett om den kan trenes til å gå på bakbeina resten av livet.

Skrevet

Er overrasket over hvor godt hunden faktisk er i stand til å bevege seg/fungere, men jeg har likevel delte følelser over hvorvidt det er riktig å la denne hunden være slik. Fra naturens side ville hun jo aldri overlevd...

Skrevet

jeg synes det der var latterlig og sykt...stakkars hund..Klart at jeg føler en viss glede over å se gode historier,men denne hunden så ut til å ha et meget anstrengende liv...

Jeg ville ikke hatt en sånn hund i live...det er ikke normalt...

Lurer på om de tilrettelegger mosjonen og tar hensyn til at hunden faktisk må streve med å "gå"...

Ryggen så ikke særlig bra ut og det må uansett hd resultater være belastende for hunden og gå slik.Den er ikke skapt for det.

Halen ser ut til å "flagre" for å holde balansen,ikke av glede...så jeg likte ikke filmen...

Skrevet

Jeg synes også dette er grotesk. Hunder med så sterke funksjonshemminger bør få slippe. Er ikke sikker på om jeg synes det er riktig å amputere to bein på en hund heller, men likevel synes jeg denne karen ser mindre plaget ut:

Skrevet

Fikk bare tårer i øynene jeg. Syns det så veldig slitsomt ut å hoppe rundt på bakbeina sånn som den første der måtte gjøre.. Den så så trist ut når den lå ved beina hennes og tittet rundt seg med øynene.. Kan jo ikke gjøre stort mye annet.. Nei, jeg syns det bare var trist jeg. Trist at ikke hunden har fått 4 føtter slik som de fleste andre.. Syns nesten at den kanskje skulle fått slippe. -_-

Skrevet

Er veldig enig med de siste innleggene her, syns det var litt ekkelt,. Nydelig hund men alt for stort handicap til å få leve opp. Tenk på den slitasjen for de stakkars bakbena.. Off.. Nei det var litt grotesk selv om menneskene bare har gjort det med gode intensjoner.

Skrevet

Jeg kan ikke dømme hva som er riktig eller galt, men jeg vet at jeg aldri hadde gjort det mot min egen hund, da skulle han heller fått slippe..

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at disse eierene ser TYDELIG om hunden lider eller ikke...

De ville gi den hunden en sjanse til å leve.. og jeg synes ikke at det ser ut som hunden lider..

Hvis den hadde synes det var så forferdelig å gå sånn så hadde den vel ikke gjort det..

Det ser rart ut.. hunden ser ikke ut til å lide.. og jeg er sikker på at hvis eierene ser etter vært at nei.. denne hunden har det ikke godt.. så hadde de avlivd den..

Skrevet
Jeg kan ikke dømme hva som er riktig eller galt, men jeg vet at jeg aldri hadde gjort det mot min egen hund, da skulle han heller fått slippe..

Enig..

Skrevet

Jeg mener hunden så tydelig anstrengt ut...Det er ikke heldig for en hund.Se filmen igjen og se hvor misformet rygg og kropp den får av å gå som den ikke er skapt for.Det er forkastelig.

Hunden blir påtvunget sirkusaktiviteter..jeg hadde sikkert klart å lære meg å hinke på en fot jeg og..Spesielt om jeg ikke kunne snakke og utrykke meg og noen som bestemte overmeg ønsket og tvang meg til det...Jeg kunne som hund aldri tatt ei hagle til kjeften og fått det unnagjort.

*Dobbelpost, mod Crizpo*

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...